Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Precon upgraden Mimeoplasm

hambetwing
2 jaren geleden
Hoi,

Ik wil graag de Commander Anthology 2018 Devour for Power (The Mimeoplasm gaan upgraden.
Nu heb ik een sideboard gemaakt uit mijn verzameling en nog wat kaartjes extra gekocht.

Als ik op EDH-rec kijk zie ik veel tutors voor graveyard zoals veel decks doen. Echter, ik wil in mindere mate op mijn eigen yard focussen, want dat is erg gevoellig voor graveyard hate tegenwoordig. De hoeveelheid tutors wil ik echt minimaal houden, vandaar dat ik er liever wat 'random' mill in will hebben om het niveau niet al te sterk te maken.
Ik ben van plan om dus wide te gaan, mimeoplasm is cool, en zeker een manier om mee te winnen. Maar het is stiekem ook wel wat Sultai good stuff.
Creatures erin doen met een grote 'presence' en een aantal goede mill kaarten die ik ook op anderen kan gebruiken om HUN graveyard dus te gebruiken. Tergrid, God of Fright heb ik al lang op het oog en zojuist aangeschaft. Deze gaat erin als een soort deterrent tegen aristocrat decks, maar ook omdat de menace leuk is mocht ik er een copy van maken .

Ik weet niet precies wat ik ga cutten naast de 'Vow enchantmetns' en een stuk of 3 landen.

Dit gezegd hebbende, welke 'slamm' dunks missen jullie?
Nogmaals: weinig interesse in al te veel self-mill tutors (ik heb daar Kathril, Aspect Warper en Jarad, Golgari Lich Lord voor)

Deck:

Mijn eigen angst is te weinig removal, maar wellicht dat ik daarvoor de typische Fleshbag Marauder cyclus voor kan gebruiken.

Thanks!
 bijgewerkt door hambetwing 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
op de EDHrec pagina voor de precon (Link) vond ik Consuming Aberration. Als je wilt focusen op kaarten in de graveyards van je tegenstanders, lijkt dit me ideaal.
Left4Doner
2 jaren geleden
Twee kaarten die mij ook leuk lijken in dit deck zijn Lazav, Dimir Mastermind en Victimize.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
vergeet er geen Muldrotha, the Gravetide in te schuiven. uit je hand op het veld veel value, en daarna kan je hem nog aan The Mimeoplasm hangen en heb je nog een keer value!
verder ben ik zelf ook groot fan van de Underrealm Lich en de Perpetual Timepiece.
xEternalTears
2 jaren geleden
Ik zou Damia, Sage of Stone wisselen met een ETB card draw creature zoals Champion of Wits. En ik zou ook nog een ETB creature spelen zoals Reclamation Sage.
hambetwing
2 jaren geleden
Ik wil dolgraag een Muldrotha, the Gravetide hebben voor in dit deck inderdaad.
In hoeverre denken jullie dat dit deck boardwipes nodig heeft?
Want ik probeer de meeste removal te regelen door middel van creatures zoals:
Reclamation Sage, Shriekmaw, Foundation Breaker, Ravenous Chupacabra, PlaguecrafterMerciless ExecutionerDemon's DiscipleFleshbag Marauder en Noxious Gearhulk.

IK HEB HIER ZIN IN
Cobaltius
2 jaren geleden
Massacre Girl is niet altijd een boardwipe, maar ik denk dat het wel goed werkt met de rest van het deck.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
ik speel zelf (op 2 na Pernicious Deed en Nevinyrral's Disk) geen boardwipes in mijn muldrotha deck en doe bijna alles met sac effecten of targeted removal. en ik moet zeggen dat ik er best goed vanaf kom elke keer. de enige 2 die redelijk in de buurt komen maar ook een dubbele functie hebben zijn Massacre Wurm en Night Incarnate. deze zijn er puur om dingen zoals The Locust God een beetje in toom te houden.

de Massacre Girl heb ik er op een gegeven moment uit gehaald omdat het soms ook mezelf meer pijn deed dan anderen. ik zou daar nog even goed overna denken en de mana value van je creatures goed checken voordat je die erin doet.

ook zijn dingen zoals de Robe of Mirrors altijd handig als je met The Mimeoplasm werkt, en om nog een leuke combo toe te voegen: vergeet de cycle van Filth,Wonder en Brawn niet. zeker filth is leuk met Urborg, Tomb of Yawgmoth als je die op de kop kan tikken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
hambetwing
2 jaren geleden
Leuk al die reacties. Heb t idee dat iedereen dit wel een leuke commander vind!
Brawn en wonder zitten al in de precon Urborg, Tomb of Yawgmoth heb ik ergens ineen deck zitten samen met Cabal Coffers

Thanks voor de reacties mensen
hambetwing
2 jaren geleden
Wauw zojuist nog een promo release Mythos of Brokkos in mijn klapper gevonden haha. Was vergeten dat ik die nog had!
Moet daar ook een plekje voor geven denk ik? ...Taigam, Sidisi's Hand, Ludevic, Necrogenius.
Zoveel leuke kaarten voor The Mimeoplasm dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Laat ik maar beginnen met mijn huidige sideboard i suppose
 bijgewerkt door hambetwing 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top