Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben een beetje aan het brewen geweest en ik vroeg me af wat jullie van het idee vinden.
Aangezien vele weten is Tergrid, God of Fright aka 'queen of salt' niet echt leuk om tegen te spelen. Daarom wil ik kijken of dit een grouphug deck kan worden.
Game plan is als volgend, je laat iedereen kaarten trekken zodat er in de discard step misschien cadeaus jouw kant op komen. Je krijgt in theorie het slechste van iedereens hand en ze houden het beste.
Omdat tergrid een may ability is kan je met alles politicen of via een sac outlet kan je ook creatures indirect naar de graveyard laten gaan.
Nu ben ik benieuwd wat vinden jullie van dit concept en hoe denken jullie dat het is hier tegen te spelen?
Zeer optimistisch gedacht, maar dit gaat niet werken. Zelfs als het je lukt om de opponents aan handsize te laten discarden, wat ik betwijfel in monozwart, zal Tergrid nooit op het veld blijven liggen. Het enige grouphug aspect aan deze commander is dat je een mooie 3vs1 situatie creeërt.
Optimistisch en misschien naive maar ik denk als je wat chille mensen aan tafel hebt en verteld dat dit je ganeplan is dat het kan werken als groephug.
Leuk idee! Maar ik ben ook niet helemaal overtuigd. Veel van je card advantage lijkt nu afhankelijk van creature sac die je via Tergird bemachtigt, maar die krijg je niet omdat de tegenstander gewoon zijn kaarten gaat spelen en zelden een beurt met meer dan 7 kaarten zal eindigen puur omdat jij dat wenst en zij chille zelfloze mensen zijn.
Bij de strategie die jij kiest, moet je m.i. afdwingen dat de tegenstander kaarten vasthoudt (en extra kaarten pakt).
Check dan even oracletag:cost-increaser ci:b legal:commander op Scryfall
Dan zou ik vervolgens ook hand size reducers, als Gnat Miser en Locust Miser, erin stoppen om sneller die "vrijwillige" discard te triggeren.
En waar zijn dan je tutors om je combinaties te pakken? Scheming Symmetry bijv. om in thema te blijven.
Gebruik voor je eigen card-advantage iets als Geth's Grimoire zodat er synergy is, i.p.v. een willekeurige 1-shot card draw kaart. Baleful Mastery vind ik heel leuk om de tegenstander een kaart te laten pakken, maar gewoon een beest afslachten met bijvoorbeeld Go for the Throat vind ik dan weer niks voor dit Group-Hug deck.
O ja... Zodra je tegenstander Thought Vessel o.i.d. heeft, heb je geen controle meer. Dus dan heb je nog permanent/artifact removal nodig. Of je moet de kaart stelen o.i.d. The Stone Brain kan een manier zijn om het te voorkomen en is perfect in thema. Maar goed, er zijn volgens mij best wat no max hand size kaarten die worden gespeeld waar mono-zwart vrij weinig tegen kan doen :/
Misschien toch dan i.p.v. hand-size reducers die discard afdwingen tijdens upkeep of end step? Creeping Dread kan dat bijvoorbeeld doen. Ik blijf niet overtuigd van een Group-Hug deck met Tergrid, maar hopelijk heb je wat gehad aan mijn input.
Na een paar games, (wat natuurlijk niet al te veel is) gezien dat iedereen graag de kaarten aan neemt maar alsnog liever een goede instant weg gooit in plaats van een slechte creature geeft.
Mensen overloaden met kaarten gaat op zich prima maar het gene wat je er voor terug krijgt is over het algemeen damage.