Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

"Kaarten cheaten"

Wanda
4 jaren geleden
Ik wil heel graag een modern deck maken met Etali, Primal Storm. Ik weet dat dit voor een soort kaarten juist helemaal niks gaan bereiken in modern, maar juist daarom wil ik het proberen. Ik denk dat dit nog een paar potjes kan winnen, omdat mensen niet weten wat ze ertegen moeten doen. Moet je hier een speciaal deck voor maken of gewoon meer copies spelen in een dino deck?
n4ppy
4 jaren geleden
"Any cards not cast, including land cards, remain in exile. They can’t be cast on later turns, even if Etali attacks again."
https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=439757

Ik denk dat je maar beperkt lol gaat hebben van deze kaart. Ik Modern gok ik niet echt een mega kaart ook al omdat hij kost en geen haste heeft. In commander zal het effect veel leuker zijn en ook beter te behalen.
Sunitram
4 jaren geleden
Twee dingen die ik eerst even wil hebben gezegd:
- Zoals n4ppy al zei: Etali is een echte Commander kaart. Niet alleen is 6 mana een hoop in Modern; het effect als ie aanvalt is ook een stuk minder spectaculair omdat je maar 2 spelers hebt ipv 4 om de bovenste kaartjes van weg te snoepen.
- Wacht nog even met brewen! Volgende maand komt Modern Horizons uit en die brengt een hoop nieuw Modern speelgoed! Zou zonde zijn als je nu al je geld in dit deck stopt en er dan achter komt dat kaart X uit MH je beter helpt.

Dat gezegd hebbende; je idee is niet onhaalbaar
Dino-tribal decks komen in Modern niet echt voor; de enige die nog weleens play ziet is Ghalta, Primal Hunger en zelfs die alleen omdat ie zo goed in de groene thematiek van zo snel mogelijk zo veel mogelijk zo groot mogelijke beesten droppen. Dus dat idee valt af.

Rood is echter heel goed met rituals; instants en sorceries a la Desperate Ritual die je mana pool vergroten. Op die manier kun je Etali vroeg in het spel leggen, waardoor ie sneller gevaarlijk wordt. Etali heeft dan echter nog steeds geen haste én je hebt een reële kans dat je met Etali's effect geregeld een nutteloze ritual naar boven haalt.

Je zou 'm ook het veld op kunnen sneaken met kaarten als Goryo's Vengeance. In het begin van het spel gooi je Etali met Faithless Looting, Burning Inquiry of Tormenting Voice in je graveyard en haal je 'm daarna weer terug met de Vengeance. Nadeel is dan weer dat je redelijk zeker moet weten dat één van de kaarten die je van Etali mag casten het waard is, want na deze beurt gaat Etali naar exile. Valt tegenwoordig dankzij Kaya's Ghostform ook een mouw aan te passen, maar dan zitten we ondertussen wel aan een 3-card-combo... Tot slot wil ik in een soortgelijke categorie nog Impromptu Raid en Through the Breach noemen, ieder met z'n eigen andere sterke en zwakke punten.

Ik hoop dat je er iets mee kan, succes!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Er is niets mis met een Etali deck maken in Modern, wat alleen lastig is, is om op een toernooi ook daadwerkelijk te winnen . Als je doel is om thuis met decks uit de Modern pool te spelen, leef je uit.

De reden dat Etali niet echt gespeeld wordt is dat hij (of zij ) te traag is en niet voorspelbaar genoeg. Tuurlijk is het cool dat je gratis spells mag casten terwijl je met een 6/6 beukt, maar daar heb je heel veel hulp bij nodig. Je wil echt wel aanvallen in beurt 3 met Etali, dus heb je manaramp nodig. En iets dat haste geeft. En je wil niet land revealen dus je wil je deck manipuleren. En wellicht die van je tegenstander ook. En al die dingen bij elkaar kosten zoveel moeite, dat het het heel vaak niet genoeg doet. Want stel je hebt een hand met mana ramp en topdeck manipulatie...maar geen Etali. Of je hebt Etali en topdeck manipulatie...maar geen ramp. Of je hebt Etali en ramp...maar geen haste enabler.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je Etali gesloopt/gecounterd kan worden voor ie aanvalt. En als je dan zelf ook nog counterspells moet gaan spelen....wat hou je dan nog over om gratis mee te casten?

Etali is echt supercool, maar is zoooooveel beter in een casual omgeving met meer dan 2 spelers.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top