Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

RNA Modern Top 5!

Sunitram
5 jaren geleden
Hoi allemaal, mocht je het gemist hebben: Ravnica Allegiance is in aantocht. Binnenkort worden er weer meer dan 250 kaarten aan ons favoriete spelletje toegevoegd en ik kan je zeggen: ik kijk ernaar uit! Het is weer een erg leuke set geworden, met een hoop stoere en unieke kaarten die menig brewershart sneller laten kloppen. Dat van mij gaat in ieder geval als een razende, want er zit een hoop in deze set dat weleens heel interessante wendingen aan Modern zou kunnen geven. Klaar voor? Gaan we:

5. Growth Spiral

Sinds we een maand of 3 geleden verrast werden met Assassin's Trophy is Sultai Control langzaam aan populariteit aan het winnen. En met reden: de Kaart Die Alles Sloopt is een ideale toevoeging aan De Archetype Die Je Nooit Iets Laat Spelen. Of wat dacht je van Maelstrom Pulse? Tel daar nog eens Nature's Claim voor de sideboard bij op (artifact en enchantment removal is nou net niet een van de sterke punten van blauw en zwart) en dan heb je toch al een aantal gegronde redenen om deze shell eens uit te proberen. Hoewel ik zeker geen playsets verwacht, zie ik Growth Spiral nog wel een aantal keer in deze lijsten opduiken. Instant speed draw is nooit slecht in control en al helemaal niet als je daarna ook nog eens een untapped landje mag droppen. Van alle kaarten in deze lijst ben ik van deze het minst zeker, maar ik denk dat deze weleens 1 a 2 keer in een lijstje zal verschijnen.

4. Skewer the Critics

Burn spelers hopen al zo lang als het archetype bestaat op een functionele reprint van Lightning Bolt. Tot nu toe heeft Wizards altijd ingezien dat de kaart bizar sterk was, en er daarom nooit aan toegegeven. Alle Bolt reprints tot nu toe hadden wel een of andere drawback; zo kan Lava Spike alleen spelers raken en is het een sorcery; Shard Volley kost je een landje, wat in een deck met 17 land minder dan optimaal is; Collateral Damage kost je een creature, wat weer om andere redenen niet is wat je wilt; en op Rift Bolt kan men anticiperen, omdat ie pas tijdens je volgende beurt pijn doet. De enige realistische drawback die Skewer heeft is dat het een sorcery is. Want wanneer is een tegenstander tegen Burn geen levens aan het verliezen? Ik weet niet zeker of een playset op z'n plaats is, want het is wel een beetje een nonbo met Monastery Swiftspear (je kan 'm vaak pas casten als Schwifty al schade heeft gedaan), maar deze gaan we zeker in Burn terug zien!

3. Prime Speaker Vannifar
Oftewel de Birthing Pod Commander. Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van haar potentie, maar vooral de Professor ziet haar nog weleens in een Kiki-Jiki, Mirror Breaker deck opduiken. En met reden; Deceiver Exarch die je normaal gesproken gebruikt om Kiki te untappen werkt ook prima met Vannifar. Waar ik echter terughoudend over ben is dat ze een creature is, dus normaal niet in de beurt dat ze de tafel raakt mag activeren. En dan is 4 mana opeens best veel voor een combo kaart. Echter, als ze wel werkt is ze nog beter dan Birthing Pod, want haar ability kost geen mana!

2. Cindervines
Hallo Zwitsers zakmes! Ik ben echt onder de indruk van wat deze kaart doet. Control spelers worden gestraft voor al hun gecounter en moeten oppassen dat jij hun Search for Azcanta niet van tafel veegt met de onderste ability. De enige manier waarop Storm nog van je kan winnen is door in dezelfde beurt meer dan een Grapeshot te casten. En hoewel ik bang ben dat deze kaart net te traag is voor Affinity, zie ik wel een glansrol voor deze kaart in het weghalen van Ensnaring Bridges. Oh en hij ligt precies op tijd op tafel om de Krark-Clan Ironworks speler eens goed op de zenuwen te werken. Ik weet niet zeker hoe goed deze is voor Jund, maar voor het sideboard van een Titanshift deck vind ik deze een meer dan reële optie!

1. Electrodominance
Ik zie deze kaart: "Oh wat leuk, met deze kan ik in Commander Arjun, the Shifting Flame twee keer triggeren EN een tegenstander burnen!"
Professor ziet deze kaart: "Iedereen kan nu op instant speed Living End, Ancestral Vision en Restore Balance spelen!"
En weet je wat? Die man heeft gelijk. Roodzwart staat erom bekend dat het makkelijk de graveyard vult met creatures dus ja, ik zie deze kaart gespeeld worden. En hoe. Met recht de nummer 1 Modern kaart van deze set!

Dan wil ik tot slot nog een honorable mention uitspreken voor Pteramander. Ik durfde hem niet in de top 5 te zetten, want deze kaart gaat het of heel goed doen of hij doet helemaal niets, met vrij weinig er tussen. In mijn hoofd is het een ideale turn 1 drop voor Control, wat normaal gesproken eigenlijk beurt 1 zelden echt iets tegen je kan doen. Even een paar beurten laten liggen en opeens is het voor een paar mana een vliegende 5/5. Echter, welke slots je daarvoor zou moeten cutten en hoeveel complicaties dat oplevert durf ik ook weer niet met zekerheid te zeggen, dus vandaar dat ik het hier voorlopig nog maar bij laat. Maar zodra ik 'm heb ga ik er toch fijn mee aan de brew!

Dat was dan mijn Top 5. Ben je het met me eens? Vind je dat ik kaarten over- of onderschat? Heb je zelf een hele andere Top 5? Laat je horen!
vanmaanen
5 jaren geleden
Mooi lijstje. Vond zelf Growth-Chamber Guardian een sterke voor m’n rood/groene explore deck...

Vind orzhov leuke guild maar volgens mij is die niet de sterkste. Wat is volgens jou de beste guild?
TheRobinros
5 jaren geleden
Kijk eens naar het artikel van Emma Handy over Electrodominance in Modern. Vooral het monorode deck vond ik bijzonder cool: rituals, Runaway Steam-Kin, card-draw (Faithless Looting, Bedlam Reveler en Manamorphose) en als je hand leeg is, cast je Electrodominance into Wheel of Fate. Ik heb dat deck op cockatrice al wat getest en het speelt echt fantastisch en goldfisht redelijk consistent op beurt 3 à 4
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
10 uren geleden
Mooi lijstje. Vond zelf Growth-Chamber Guardian een sterke voor m’n rood/groene explore deck...

Vind orzhov leuke guild maar volgens mij is die niet de sterkste. Wat is volgens jou de beste guild?


Ik ben ook groot fan van de Guardian! De enige reden dat ie de top 5 niet heeft gehaald is dat ik niet zeker weet in welk deck ie gespeeld zou moeten worden. Elves heeft snellere opties die minder extra werk kosten (die +1/+1 counter moet toch ergens vandaan komen), voor Ponza en Titanshift is ie te traag en ik weet niet hoeveel het Knight of the Reliquary deck aan 'm heeft.

Dat gezegd hebbende: heb jij een Modern deck met Explore? Mag ik 'm zien?

Wat betreft de Guilds: ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb welke Guild er op de prerelease gaat heersen. Ik zelf heb de meeste interesse in Gruul (Riot is AWESOME!) en Simic (control met grote beesten? Interessant!), maar da's meer persoonlijke voorkeur. De Spectacle ability van Rakdos is sterk en heeft voldoende enablers en Orzhov's Afterlife zou nog wel eens heel vervelend kunnen worden. Vergeet niet dat de spirits die je voor je dooie creatures terugkrijgt vliegen!

Voor Modern heb ik de meeste interesse in de Simic Guild; vanwege Vannifar en omdat ik Sultai Control echt een superstoer deck vind.

Quote:
2 uren geleden
Kijk eens naar het artikel van Emma Handy over Electrodominance in Modern. Vooral het monorode deck vond ik bijzonder cool: rituals, Runaway Steam-Kin, card-draw (Faithless Looting, Bedlam Reveler en Manamorphose) en als je hand leeg is, cast je Electrodominance into Wheel of Fate. Ik heb dat deck op cockatrice al wat getest en het speelt echt fantastisch en goldfisht redelijk consistent op beurt 3 à 4


Ik ben zelf al enige tijd aan het testen met een gepimpte versie van MTG Goldfish's Mono Red Frenzy (geen link, maar google Mono Red Frenzy en je vind 'm bijna gelijk) wat Experimental Frenzy gebruikt om achter elkaar rituals, Steam-kins en "gratis" creatures als Burning-Tree Emissary te spelen en je tegenstander uiteindelijk dood te schoppen via één of meer Goblin Bushwhacker(s) en/of Reckless Bushwhacker(s). Het deck is hilarisch en, zolang je je Frenzy op tijd vindt, verrassend consistent. Dat mono rode deck dat je omschrijft bevalt me daarom ook zeer! Toch maar even kijken of ik die dit weekend nog op Xmage kan runnen...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post Sunitram 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top