Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Sliver combo's

Daretti158
4 jaren geleden
ik twijfel aan volgende kaarten voor een sliver deck: Cryptic Gateway, Heartstone, Herald's Horn

uiteraard zitten er slivers in het deck om mana te voorzien (Manaweft Sliver, Gemhide Sliver). ik speel ook een Intruder Alarm zodat die slivers untappen nadat er eentje bij komt.

Maar een Cryptic Gateway zou kunnen helpen voor het 'begin' van het spel om sneller slivers met een hogere kost te kunnen casten.
en dankzij de Intruder Alarm untappen die twee slivers meteen. grote nadeel is dat die 5 mana kost, maar kan in theorie wel in beurt 3 gecast worden.

dan is er ook nog Heartstone wat de abilities van de Sliver Queen, Sliver Overlord, Homing Sliver goedkoper maken. maar die lijkt mij minder nodig aangezien de slivers mana voorzien en nog eens untappen nadat je een nieuwe cast.

Herald's Horn daarentegen zorgt er weer voor dat je meer slivers in handen kan hebben en er misschien zelfs 2 per beurt kan trekken.
in combinatie met een Mesmeric Sliver kan je dan nog (beperkt) bepalen wat je gaat trekken. Hierdoor zijn de slivers ook nog eens goedkoper om te casten (niet dat dat een probleem mag zijn met de mana slivers).

deze 3 zijn te veel voor in 1 deck lijkt mij, dus ik zou de Heartstone al schrappen.
dan blijft de keuze tussen Cryptic Gateway of Herald's Horn over.
zouden jullie die beiden spelen of gaan voor de card advantage die Herald's Horn biedt?

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Je kunt kaartlinkjes maken met [k]kaartnaam[/k] :))
Dordledum
4 jaren geleden
Welk format hebben we het over? Commander? Ik heb ooit slivers gesprek in EDH en vond het erg saai om eerlijk te zijn.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik ga uit van Commander hier


De Gateway kost , evenveel als je duurste Slivers, al is het wel prettig om daarna nog mana open te hebben. Nadeel is dat het een vrij dode kaart is als je hand leeg is of als je geen dure Slivers pakt. De Horn lijkt me wel ERG prettig, want die pakt veel extra kaarten en maakt je Slivers goedkoper.

Oh, en Heartstone maakt je Homing Sliver niet goedkoper, want die werkt alleen op creatures, dus op de battlefield. Mij lijkt de Horn veel beter dan de Gateway. En dat je Heartstone schrapt snap ik, maar heb je ook al aan Training Grounds gedacht? Die zorgt dat je met Sliver Queen voor een Sliver token kan maken .
Dordledum
4 jaren geleden
Herald's Horn is wel een auto include in elk tribal deck, terwijl de Cryptic Gateway vooral goed is om dure creatures in het spel te sneaken en slivers zijn relatief goedkoop. Eens met wat Magnus zegt dus.
Daretti158
4 jaren geleden
Bedankt om de linkjes toe te voegen.

Het is inderdaad voor een commander deck, met mss oog op brawl als we dat ooit zouden spelen.
we spelen voornamelijk voor de fun, dus eerder legacy zou ik zeggen, aangezien we al een tijdje meedraaien maakt de reeks ons niet echt uit. ikzelf ben begonnen in de tijd van tempest, met heel wat jaren pauze tussen dan rond mirrodin block nog een paar jaar gespeeld en nu stilaan weer wat meer.

Ik had dus nog een hoop slivers van gewone 60 kaart decks liggen en een pak andere leuke kaarten als Counterspell en Swords to Plowshares.

ik twijfel nog of ik ook een tweede 60 kaart sliver deck ga overhouden of niet. maar ik ben niet zo gek om de duurdere kaarten als de queen, overlord, ... daarvoor extra te kopen. die verhuis ik dan wel van deck
BluezamX
4 jaren geleden
Brawl wordt wel lastig met Slivers
Daretti388
4 jaren geleden
Er zijn momenteel welgeteld 0 slivers in standard
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top