Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Spirit Tribal WUB Commander?

Dordledum
5 jaren geleden
Ik zat te denken om een Spirit tribal commander deck te gaan maken, met wellicht een Splice-subthema, maar volgens mij is er niet echt een passende commander in die kleuren.

O-Kagachi, Vengeful Kami is een optie, maar ik heb eigenlijk geen zin om 5-color te gaan.

Wat zouden jullie doen, kiezen voor een non-spirit commander? Of 1 van de drie kleuren cutten?

Tips welkom!
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Morph
5 jaren geleden
Ikzelf heb een Tribal Spirit deck rondom Karador, Ghost Chieftain wat ikzelf wel erg leuk vind. Al heb ik de Splice sub-thema uiteindelijk laten vallen omdat er te weinig goede kaarten hiervoor zijn.

Onderstaande lijst is wel wat verouderd deck ik, maar de basis is hetzelfde




werkt prima voor Spirits, Je moet alleen het card-draw van blauw wat je dus mist opvangen.

Ook zou je gewoon Chromium als commander kunnen pakken.....het blijft toch EDH he
Sunitram
5 jaren geleden
Er zijn niet heel veel Legendary multicolor spirits en geen van allen hebben Esper kleuren. Dus je kan twee dingen doen: of concessies doen qua kleuren, of qua thema.

Wil je vast blijven houden aan je thema, dan zou je Karador, Ghost Chieftain kunnen proberen. Je verliest blauw, maar je krijgt een commander die zelden niet nuttig is. Karlov of the Ghost Council is ook leuk, maar vereist een lifegain subthema, en anders is er nog Brago, King Eternal voor als je veel ETB effecten speelt. Ik zelf zou voor Karador gaan, want, zeker omdat Spirits maar in een paar sets echt een rol van belang hebben gespeeld, meer kleuren betekent toegang tot meer Commander-waardige spirits.

Maar eigenlijk zou ik je willen adviseren om een beetje thema te breken en een non-Spirit Esper commander te zoeken. Waarom? Om te beginnen omdat meerdere lord-effecten die gunstig zijn voor spirits in blauw zitten! Gelukkig is er één mogelijke Commander die technisch gezien je thema niet breekt, maar die daarnaast ook twee hele zinvolle abilities heeft: Aminatou, the Fateshifter! Met haar +1 kan je miracles bovenaan je deck leggen, of kaarten als Call to the Kindred en Baneful Omen misbruiken en met haar -1 is ze eigenlijk Brago met een extra kleur. Anders zijn hier alle andere mogelijke Esper commanders, maar ik zie daar niet echt direcht een link met spirit tribal in. Heel misschien Oloro, Ageless Ascetic omdat die geweldige interactie heeft met Karlov of the Ghost Council, maar verder...?

 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Gelukkig is er één mogelijke Commander die technisch gezien je thema niet breekt, maar die daarnaast ook twee hele zinvolle abilities heeft: Aminatou, the Fateshifter! Met haar +1 kan je miracles bovenaan je deck leggen, of kaarten als Call to the Kindred en Baneful Omen misbruiken en met haar -1 is ze eigenlijk Brago met een extra kleur.


Briljant! Geen seconde over nagedacht, dank u zeer!

Topdeck manipulatie is ook nog een thema wat ik ooit wou bekijken en wellicht beter speelbaar dan Splice.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Herkenbaar probleem... Ik heb Merieke Ri Berit als Commander genomen voor mijn EDH spirits deck. Had geen betere optie in mijn kaartenbak.
Aminatou is wel een betere optie, die komt op de wishlist
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Je kunt ook nog kiezen voor Ravos, Soultender met Ishai, Ojutai Dragonspeaker of Silas Renn, Seeker Adept omdat Ravos nog wel een nuttige ability heeft als je ook Spirit tokens gaat maken.
Dordledum
5 jaren geleden
Ik was begonnen met brouwen en merkte toen dat ik eigenlijk even uitgekeken ben op tribal decks. Terwijl dat juist altijd mijn favoriet was.

Rustig op zoek naar een nieuw idee dan maar.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top