Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Standard G/W Token deck, tips??

RonnieB
5 jaren geleden
Ik ben een G/W token deck aan het bouwen voor standard.

Inmiddels al een aantal kaarten bij elkaar gezocht, en tot onderstaand deck gekomen.



Hebben jullie nog tips?
Ik twijfel bijvoorbeeld nog over Huatli en de 2x verdant force.
bunnynut
5 jaren geleden
Ik vind Huatli zeker wel relevant in dit deck, het zorgt ervoor dat je snel de -8 kunt gebruiken.
Wat waren precies je bevindingen omtrent Huatli?

Verdant Force is wel wat duur, zeker zonder ramp.

History of Benalia is wel een hele goeie kaart, maar doet vrij weinig voor die berg met Saprolings.

Als je toch ook al aan Huatli, misschien is een mono-green deck een optie?
RonnieB
5 jaren geleden
Ik denk inderdaad nog te weinig knights te hebben om Benalia tot haar recht te laten komen.

Voor Huatli dacht ik dat het te lang zou duren, maar na een paar playtests, lijkt dat redelijk mee te vallen. (na casten van huatli moet na 2 beurten de -8 mogelijk zijn)

Wel denk ik dat ik een meer betrouwbare token generation nodig heb, daarom wil ik Slimefoot, the Stowaway spelen, waardoor er ook zwart nodig is.
Dat geeft ook gelijk een opening voor Aryel, Knight of Windgrace, om via die weg meer knights te bouwen.
Ook Fungal Infection erin voor wat early removal en saproling generation.

Shalai moet dan naar sideboard (sideboard sowieso nog niet veel aandacht aan gegeven), en ik heb zeker dubbellandjes nodig.
Heb het deck maar weer even geupdate!
 bijgewerkt door RonnieB 5 jaren geleden
bunnynut
5 jaren geleden
Als je ook nog zwart gaat toevoegen en dus Knight en Saprolings gaat maken ga je iets teveel op 2 gedachten hinken.
Ik vermoed dat je insteek is dat je niet een standaard Saprolings- of Knight-deck wil maken, maar meer een token-deck?

RonnieB
5 jaren geleden
Het doel is vooral veel tokens inderdaad.

Als ik alleen saprolings zou doen, dan heb ik het gevoel dat ik niet lekker uitkom met kaarten die sterk genoeg zijn, of dat ik dan op een 'kromme' mana-curve uitkom.
Vandaar de combo saprolings/knights, om ervoor te zorgen dat ik via beide wegen genoeg tokens op het bord kan krijgen.

Ik vind sowieso shanna, slimefoot en huatli wel must-haves voor het deck, waardoor ik op 3 kleuren uitkom.
bunnynut
5 jaren geleden
Als je echt op tokens in het algemeen wil focussen dan zou ik juist de kaarten die een trigger hebben op specifiek saprolings of knight eruit laten.
Je hebt alleen wat aan Slimefoot, the Stowaway als een saproling doodgaat, als een Knight doodgaat heb je er niets aan.
Als je Knight token krijgen geen +1/+1 van Sporecrown Thallid of van Tendershoot Dryad.
Zo hebben al je saprolings niets aan History of Benalia.
Zo zijn er best wat combinaties te bedenken die niet werken.

Ik zou dus naar kaarten zoeken die een effect hebben, waarbij het niet uitmaakt om welk type creature/token het gaat.
Anointed Procession en Huatli, Radiant Champion zijn bijvoorbeeld goeie voorbeelden.

LegoRobster
5 jaren geleden
Je hebt momenteel een kleine splash, maar speelt wel 4x Fungal Infection. Je speelt nu verhoudingsgewijs veel zwarte mana sources om dit te kunnen doen. Het lijkt me daarom correct om de early game zwarte removal in te ruilen voor extra witte removal spells, zoals de Seal Away die je nu al speelt. Ik ben persoonlijk niet echt impressed door Huatli, Radiant Champion, ze heeft namelijk heel weinig board impact. Verder kan ik je aanraden voorzichtig te zijn met het spelen van 1 toughness creatures. Goblin Chainwhirler is momenteel een populaire kaart die een complete blow out kan zijn voor token-based strategieën.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ja, ik zou kiezen voor of saproling of knight.
Als je echt een deck wil maken met tokens in het algemeen zou ik niet perse op saproling en night focussen, maar ook eens naar decks op het internet bekijken zoals: B/W Tokens in Standard of: Abzan Tokens Deck.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
RonnieB
5 jaren geleden
Thanks voor de input! Ik ga de opties eens bekijken!
Belial6
5 jaren geleden
misschien dat Awakening Zone iets toevoegd?
RonnieB
5 jaren geleden
Die is helaas niet standaard

Misschien dat ik naar een knights only deck ga, en hem even parkeer tot M19; in M19 komen weer een aantal mooie knights erbij!
Belial6
5 jaren geleden
ah, mijn fout
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Belial6 5 jaren geleden
  • Gemaakt door RonnieB 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top