Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Startpunt Standard deck

dvaneker
5 jaren geleden
Ik ben al een paar maanden opnieuw aan het genieten van Magic. Ik heb al een gaaf modern deck, een pauper deck en natuurlijk een comander deck samengesteld. Om op zaterdagen mee te kunnen doen met een toernooitje wil ik graag een tof Standard deck.

Na vele pogingen lukt het me nog niet een leuk Standard deck samen te stellen. Op advies onder andere gekeken naar Pirates en Merfolk, maar zonder succes. Wie heeft er een mooi startpunt? Bijvoorbeeld een paar win conditions met synergie waar ik een control deck omheen kan bouwen. Of een tribe/ability waar ik een aggro deck van kan maken.

Randvoorwaarden:
- Alleen kaarten die ik na de rotation nog kan gebruiken (Dominaria, Rivals of Ixalan en Ixalan)
- Niet te duur. Max. €100 voor hele deck
- Niet preconstructed (te gaaf om zelf iets te maken)

RonnieB
5 jaren geleden
Ik check meestal de toernooi sites (mtggoldfish bijvoorbeeld) om te zien wat er nu gespeeld word.
Daar kies ik dan een deck uit wat me leuk lijkt om te spelen, en die bouw ik dan met kaarten die ik zelf heb.
Vaak moeten er nog wat kaarten bijbesteld worden, maar dan kijk ik of ik dat het waard vind, of dat ik er vervangers voor ga zoeken.
MalcolmS
5 jaren geleden
Ik zit zelf een beetje te brewen aan een mono-wit semi-control deck. Bomvol met Exile effecten, zoals Seal Away, Ixalan's Binding en Bishop of Binding (en Cast Out) gecombineerd met een paar grote finishers als Lyra Dawnbringer en Crested Sunmare en wat agressieve kaarten als Sacred Cat en Glory-Bound Initiate.
Je kan of agressieve beesten spelen en alles wat je agressie tegenhoudt exilen of je exilet al hun agressie en speelt wat groots om mee te winnen. Het is heel flexibel en je tegenstanders zullen waarschijnlijk maar tegen 1 van beide sideboarden en dan kan je ze verrassen met de ander wintechniek
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
dvaneker
5 jaren geleden
Dank voor de tip RonnieB! De meeste toernooi decks die ik zie zitten vol met kaarten die er dit najaar uitgaan. Dat maakt het wat lastiger. Maar ik zie wel leuke dingen.

MalcolmS exile effecten met een paar sterke zoals Lyra Dawnbringer klinkt goed. Vooral icm Crested Sunmare een beetje 5/5 tokens maken.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (Niet dubbelposten ajb. Je kunt je eigen posts editen.)
nickwesteinde
5 jaren geleden
Ook leuk is een deck om Adeliz, the Cinder Wind. Deze kaart is helemaal niet duur en er zijn redelijk handige Wizards in standard als ik mij niet vergis. Dominaria heeft een Wizards subtheme met ook bijvoorbeeld Wizard's Retort en Wizard's Lightning, dus deze kaarten zijn na de rotation ook nog bruikbaar
Jsterck1
5 jaren geleden
Een thema deck zoals met allemaal wizards (of een ander soort creatures) is volgens mij ook het meest voor de hand liggend. Het is simpeler om alle goeie Wizards uit een set te zoeken in plaats van combo's te maken met willekeurige kaarten. Meestal werken hetzelfde soort creatures goed samen met elkaar.
Ben zelf ook bezig met enkele nieuwe standard decks zoals


dvaneker
5 jaren geleden
Bedankt voor de tips nickwesteinde en Jsterck1. Rood blauw wizards, dat zie ik wil zitten. Ik ga ermee puzzelen.

Ik heb een alvast een eerste opzet gemaakt rondom explores uit het Ixalan blok.
standard
Explores
door dvaneker8 minuten geleden
Ik ben benieuwd of dit een beetje speelbaar is en wat ik kan verbeteren.
bunnynut
5 jaren geleden
Als je misschien wel al een kleine collectie aan kaarten hebt in Standard kun je misschien kijken naar Brawl, een 60 kaarten variant van Commander. Het is erg leuk om decks in dat format te bouwen en je gebruikt eventuele dure rares waar je er maar 1 van hebt.
dvaneker
5 jaren geleden
Comander vind ik het mooist, een brawl deck ga ik ook wel eens proberen. Maar een s
leuk standard deck komt er zeker ook. Voor de zaterdagen in de lokale magic winkel.
Jelleacht
5 jaren geleden
Ik ben net begonnen! heeft iemand wat tips?
dvaneker
5 jaren geleden
Het explores deck werkt leuk, maar toch slechts 2 potjes gewonnen van de 12 op FNM. Vooral snelheid was het probleem, als ik wat tijd kreeg liep het fantastisch. In de herkansing dan maar... nu een deck samengesteld obv Life gain.

Ook dit deck is denk ik te traag. Iemand suggesties? Alleen kaarten vanaf Ixalan ivm komende rotatie.
Jordyvdlans
5 jaren geleden
Misschien is het een idee om mono wit lifegain te spelen, en met onder andere kaarten zoals Benalish Marshal , Lyra Dawnbringer en Legion's Landing .

Bij mijn speelgroep wordt er ook veel mono groen stomp gespeeld, en de meeste ramp kaarten zijn commons (zoals Llanowar Elves ). En ik denk dat grote groene creatures wel voorzich spreken.

Ik was zelf ook bezig met het bouwen van een explore deck, maar het is inderdaad een beetje langzaam. Maar ik was wel gefocust op zwart-groen.
BuidingMage
5 jaren geleden
Mono groen is op dit moment (en na de rotation ook!) een heel erg goed werkend deck in standard door onder andere: Vine Mare, Llanowar Elves, Steel Leaf Champion, Thorn Lieutenant, Ghalta, Primal Hunger, Merfolk Branchwalker. Als ik jou was zou ik het zeker een keertje proberen.
vanmaanen
5 jaren geleden
Je zou op Youtube eens kunnen kijken naar 'Strictly Better MtG' channel, die heeft goede content over decks, meestal standard. En de laatste tijd de focus op 'rotation proof' decks voor standard, inclusief budget decks. Daar zitten altijd mooie en soms verrassend sterke decks bij.


:Marc
vanmaanen
5 jaren geleden
Ps; ik heb zonet een deck ge-upload dat niet duur is, en vaak ook best erg goed werkt (rood - burn icm wizards). is niet helemaal rotation proof maar het meeste blijft straks.

Zie de link hieronder;
standard
Guttersnipe burn
door vanmaanen7 minuten geleden
Shish
5 jaren geleden
Ook geweldig om mee te spelen is een knights deck, en blijkbaar ook heel vervelend om tegen te spelen, ik raad dan wel aan om te gaan voor wit-zwart met wat kaarten in je sideboard tegen control spelers. Heb nu ook een knight deck en het werkt pittig goed heb ik gemerkt, en het is ook heel leuk om mee te spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 16 posts
  • Laatste post Shish 5 jaren geleden
  • Gemaakt door dvaneker 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top