Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Tips/verbeteren EDH deck

Megalobst
2 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik ben recent weer begonnen MTG Commander te spelen na jaren niet meer te spelen en ik zoek naar mogelijk advies om mijn deck wat te verbeteren.

Zelf dacht ik aan de volgende kaarten om erin te gooien maar weet bv niet of ze allemaal even nuttig zijn en welke kaart ik ervoor ga uitboarden:
1x Gorgon's Head inboarden voor Embermaw Hellion
1x Psychosis Crawler
1x Crackling Drake
1x Torbran, Thane of Red Fell
1x Consecrated Sphinx inboarden voor Guile
1x Keranos, God of Storms
1x Time Reversal
1x AEtherize
1x Rhystic Study
1x Firemind's Research
1x Jace's Sanctum
1x Ionize

Hebben tips / suggesties voor dit deck?
 bijgewerkt door Megalobst 2 jaren geleden (Kaarten in de zin omgewisseld, was verkeerd)
thegeertfiles
2 jaren geleden
Het deck ziet er uit als een control deck. Veel card draw en counterspells. Daar is op zich niks mee maar als je 3 sterke tegenstanders hebt kan je ze niet alle 3 in bedwang houden (1 lukt wel maar 3 is teveel). Dus je moet rekening houden met deals sluiten of meer dingen om de threads van je tegenstanders te stoppen zoals board sweepers (bijv: Blasphemous Act, Curse of the Swine en AEtherize).
Ook een goede kaart om je tegenstanders te vertragen of zorgen dat ze de andere eerst aanvallen is Propaganda. Omdat je zelf niet super veel creatures speelt (en ze ook niet zoveel power hebben) kan je snel overlopen worden omdat jouw boardstate nog niet zo groot is. De tegenstanders denken laten we eerst maar die control player eruit schoppen nu we nog de kans hebben, dit kan ervoor zorgen dat je early game veel damage krijgt.
Ik zie verder weinig win cons. Wellicht een idee om meer dingen toe te voegen waarmee je kan winnen. Curiosity en Basilisk Collar zijn bijvoorbeeld heel goed met je commander. Maar kaarten zoals Wizard Class, The Locust God en Chasm Skulker geven de nodige power in je deck om mee te kunnen en potjes te winnen. En wat dacht je van een backup voor je commander als ze hem vast leggen. Niv-Mizzet, Parun doet namelijk ongeveer hetzelfde en een beetje redundancy is altijd goed.
En je speelt nu 6 ramp kaarten. Als je tegenstanders ook zoveel ramp kaarten spelen dan is het prima maar als hun meer ramp spelen kan je toch vrij snel achter gaan lopen. Meestal probeer ik iets van 10 ramp kaarten te spelen.
Megalobst
2 jaren geleden
Thx ik ga ermee aan de slag!
stefke78
2 jaren geleden
Goedemiddag Megalobst,

Afgelopen vrijdag heb ik twee keer tegen dit deck gespeeld. Ik heb even gekeken naar je decklist en heb een aantal lijstjes gemaakt die kunnen helpen.

Ik denk dat je vooral draw kaarten mist die veel kaarten trekken, een kaart trekken en 1 damage doen in Commander is niet goed genoeg. Enkele suggesties:
- Dragon Mage
- Faithless Looting
- Channeled Force
- Windfall
- Arjun, the Shifting Flame
- Treasure Cruise
- Commit // Memory
- Whirlpool Warrior
- Fateful Showdown
- Firemind's Research

Daarnaast zou ik ook meer creature removal spelen zoals:
- Resculpt
- Ravenform
- Rapid Hybridization
- Reality Shift
- etc.

Ik zou zeker wat wipes toevoegen, je kan denken aan:
- Chain Reaction
- Blasphemous Act
- Flood of Tears

Steam Augury werkt niet omdat "put into hand" geen "draw" is.

Tot slot, ik denk dat je in commander meestal niet meer dan 2 of 3 counterspells wil spelen.

Stef
Megalobst
2 jaren geleden
Hoi Stef,

Thx for je tips.

Ik verwacht eind deze/begin volgende week de aanpassingen kunnen doorvoeren!
Megalobst
2 jaren geleden
Ik heb wat aangepast alleen ik weet niet welke kaarten ik zal uitboarden?

Suggesties voor welke?
Nieuwe lijst: https://tappedout.net/mtg-decks/09-11-21-niv-mizzet-edh/?cb=1636466340
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top