Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips voor mijn commander deck

Flut123
5 jaren geleden
Ik wil graag een deck maken met als commander: Krenko, Mob Boss. ik heb een planeswalker: Daretti, Scrap Savant. Ik heb ook al wat lords: Goblin King en Goblin Chieftain. Ik wil ook graag Goblin Grenade en Krenko's Command en Dragon Fodder en Aetherflux Reservoir. Wie o wie kan mij helpen een commander deck te maken?
Beetleback Chief er misschien bij? Ik denk het wel.
Oh ja, Daretti, Scrap Savant emblem in mijn command zone.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
nielsvd
5 jaren geleden
Je zou kunnen denken aan Goblin Bombardment, Impact Tremors en Purphoros, God of the Forge.

Ook wat untap effecten zoals Sword of the Paruns, Thousand-Year Elixir en Paradox Engine.

Ook geinig zijn Mogg Infestation, Empty the Warrens en Hordeling Outburst.

Je zou je goblins kunnen veranderen met Descent of the Dragons of Hellion EruptionHellion Eruption
 bijgewerkt door nielsvd 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Check ook de Krenko decks die al op de site staan voor inspiratie:

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks?name=Krenko&format=5&color=red

Graag niet teveel commentaar bij die decks plaatsen
Flut123
5 jaren geleden
Goblin War Strike leek mijzelf ook wel leuk. Warren Instigator ook.
@nielsvd: Ik denk dat ik Empty the Warrens, Mogg Infestation, Hellion Eruption, Descent of the Dragons, Hordeling Outburst en Paradox Engine gebruik.
Dan nog Goblin Chirurgeon, Goblin Warchief en Goblin Wardriver.
Ik ga 33 landjes gebruiken.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Top. Kun je meteen afleren te dubbelposten.
Flut123
5 jaren geleden
Dat doe ik al goed, he. Alleen nog iets meer doen.
Ik dacht ook nog aan Battle Squadron en Lightning Bolt en Relentless Assault en Goblin Charbelcher. En Chandra, Pyrogenius, maar ik weet niet zeker of ik dat zal doen. Eldrazi Monument leek me ook wel leuk, maar die weet ik ook niet zo zeker. Ik dacht ook misschien Goblin Goon, maar die weet ik ook niet zo zeker. Wat denken jullie?
Goblin Lookout leek me ook wel leuk. Quest for the Goblin Lord ook. [k]Go,blin Piledriver[/k] ook. Goblin Lackey ook.
Wie o wie helpt me verder?
ik dacht ook nog Goblin Welder, Planar Bridge, Flame Slash en Thran Dynamo. Ook misschien Metalwork Colossus.

 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
sibrand
5 jaren geleden
Je kan ook op edhrec kijken, dat is een website die alle decks van een aantal websites afhaalt en kijkt welke kaarten in dat deck het meeste worden gespeeld.
Flut123
5 jaren geleden
bedankt voor de tip: Zal ik doen.

Ik dacht ook aan: Throne of the God-Pharaoh. ik dacht ook aan Konda's Banner.
Gilded Lotus leek me ook wel grappig, maar niet voor dit deck.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
sibrand
5 jaren geleden
Nog een tip: zet wat je tot nu toe hebt aan deck op de site en zet het deck dan even in dit topic, dan kunnen anderen ook nog zien wat je al hebt
Flut123
5 jaren geleden
Ik maak wel een deck, en zet de link hieronder:
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
Magicfreak
5 jaren geleden
Ziet er al leuk uit! Ik zat ook nog te denken aan Kiki-Jiki, Mirror Breaker, altijd leuk in een goblin deck!
Nog een dingetje: Emblems kunnen niet in je sideboard zitten maar komen gewoon in het spel (in de commandzone om precies te zijn) op het moment dat een planeswalker dat zegt. Emblems kunnen niet weggehaald worden door remaval of wat dan ook, omdat men niets kan targeten in de Commandzone.
Flut123
5 jaren geleden
Ik doe hem onmiddelijk in de command-zone.
Kiki-Jiki, Mirror Breaker doe ik er ook meteen in!
Zelf zat ik ook te denken aan Thousand-Year Elixir.
Helm of the Host misschien?
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
Flut123
5 jaren geleden
'k dacht ook nog aan Goblin Piledriver. Misschien ook Three-Headed Goblin?
dat maakt 70 (incl emblem, dus die telt niet mee, dus 69)+ misschien 6. Zal ik Chandra, Pyrogenius, Goblin Goon, Metalwork Colossus, Helm of the Host, Three-Headed Goblin en Eldrazi Monument erin doen?
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
sibrand
5 jaren geleden
Three-Headed Goblin is niet commander legal, hij is silver-bordered.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
13 uur geleden
Ik doe hem onmiddelijk in de command-zone.
Kiki-Jiki, Mirror Breaker doe ik er ook meteen in!
Zelf zat ik ook te denken aan Thousand-Year Elixir.
Helm of the Host misschien?



Goed dat je hem uit het side board hebt gehaald, maar je hoeft hem niet op de decklist in de commandzone te doen. Een Emblem wordt (net als tokens overigens) van buiten de game in het spel gebracht. Niet op de decklist zetten dus!

Eldrazi Monument is wel een leuke vinding, had ik zelf nog niet aan gedacht, maar ik zou hem er in proberen
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Jsterck1
5 jaren geleden
Ik zou Goblin Caves en Goblin Shrine ook zeker spelen, al was het maar voor de flavor.
bartist
5 jaren geleden
je kunt ook kijken naar kaarten die in veel commanderdeck gespeeld worden (om een goede reden)
Dit zijn kaarten als Sol Ring, Swiftfoot Boots, Lightning Greaves, etc.

Je moet ook nog denken aan kaarten die interactie creëren met je tegenstander; dus kaarten die je tegenstander kunnen tegenhouden/helpen.
Rood is vooral goed in artifact removal en het schieten van schade als interactie (Vandalblast en Comet Storm bijvoorbeeld), maar je moet ook denken aan enchantment removal. Daarvoor moet je meer in kleurloze opties zoeken (Scour from Existence, Oblivion Stone, Unstable Obelisk en dergelijke)

Oh, en Goad is ook een hilarische ability in commander (met wat rode kaarten)
Flut123
5 jaren geleden
Ik heb Sol Ring, Eldrazi Monument en Goblin Caves erin gestopt en Daretti, Scrap Savant emblem eruit.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
Flut123
5 jaren geleden
up

'k dacht ook nog aan Goblin Racketeer. Goede tip, bartist.
Ik dacht ook aan een Smelt. Een Sylvok Replica en een Alloy Myr erin. Die kan ik oneindig houden met Daretti, Scrap Savant emblem.

Ik zag wel dat Goblin Lackey, Kiki-Jiki, Mirror Breaker, Mogg Infestation, Konda's Banner, Paradox Engine, Thousand-Year Elixir en Thran Dynamo een beetje duur waren . ik houd ze alsnog in mijn deck, maar als ze ieder ong 1-2 euro goedkoper waren geweest zou het fijn zijn.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden (...)
bartist
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
...
Ik dacht ook aan een Smelt. Een Sylvok Replica en een Alloy Myr erin. Die kan ik oneindig houden met Daretti, Scrap Savant emblem.


Nieuw leerpuntje voor je over commander: Alle manasymbolen bepalen de color-identity van een kaart. Voor je commanderdeck mag je alleen kaarten gebruiken waarvan de color-identity een subset is van of gelijk is aan de color-identity van je commander.
De color-identity van Krenko is , Sylvok Replica heeft door het mana-symbol de color-identity . Doordat niet in de color-identity van je commander zit, kun je de Replica niet in je deck gebruiken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top