Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips voor Shalai EDH

sibrand
5 jaren geleden
Wit groen wordt het deck zoiezo al, maar planeswalkers zijn (meestal) niet bepaald budget, en ze werken niet heel erg goed samen met shalai.
Flut123
5 jaren geleden
Hoezo niet, alle planeswalkers hebben hexproof door haar.
sibrand
5 jaren geleden
In commander worden maar heel weinig spells gespeeld die planeswalkers targeten
BuidingMage
5 jaren geleden
Wilt-Leaf Liege lijkt me ook wel handig.
Flut123
5 jaren geleden
dan moet je ook Gideon, Martial Paragon erin doen!
BuidingMage
5 jaren geleden
Ja en Elspeth, Sun's Champion is echt een enorm sterke kaart in zo'n deck, al haar abilities helpen token decks
Flut123
5 jaren geleden
Dan heb je 8 planeswalkers in totaal, 19 normale kaarten en 1 commander. Dat zijn dus 28 kaarten. Oh, ik weet er nog eentje: Chaplain's Blessing!!! Dat maakt 29 kaarten. Ik zou 33 landjes doen, dus dat maakt 62. Voor de rest moet je nog meer creature's en sorcery's doen.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
nederland439
5 jaren geleden
Flut123 heb je enig idee hoe een commander deck er uit ziet? Commander speel je met een singleton deck (dus maar een keer elke kaart). Alleen basic landjes mogen er vaker dan 1x in zitten. Daarnaast ben je als je Shalai, Voice of Plenty als commander speelt gebonden aan wit en groen omdat dit de enige twee kleuren zijn die voorkomen op deze kaart.

Chaplain's Blessing is een stukje oud papier dat men besloten heeft te printen. Deze kaart is in geen een deck speelbaar. Het verbeterd niet je boardstate en zorgt ook niet voor carddraw. Het enige dat deze kaart doet is je (misschien) iets later te laten verliezen.
 bijgewerkt door nederland439 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Oh ja, ik was even vergeten dat je in commander maar 1x elke kaart krijgt. Chaplain's Blessing is anders zo slecht nog niet. 5 levens voor 1 mana. als je ook wat sterke kaarten hebt kom je best ver. Ik heb trouwens ook alleen tips gegeven voor groene en witte kaarten.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Flut: ff kalm met tips geven graag. Je bent duidelijk nog erg onervaren met Commander.
Flut123
5 jaren geleden
Dat klopt. Ik zal wat minder tips geven.
sibrand
5 jaren geleden
Een begin gemaakt en op de site gezet:
Flappie1
5 jaren geleden
Eerst eens de vraag waarom Shalai??? Tenzij je een goede reden hebt denk ik dat Ghave, Guru of Spores echt een veel betere commander is voor +1+1 en tokens. Maar als je liever Shalai wilt is dat ook geen probleem ik zal eens kijken voor een paar tips.

Juniper Order Ranger is echt heel fijn in dit soort decks.

Planeswalkers zijn vaak niet echt de moeite waard of ze moeten wel erg veel toevoegen Nissa, Voice of Zendikar is 1 van de weinige die hier echt geschikt is.

Marwyn, the Nurturer lijkt mij best ok.

Mikaeus, the Lunarch doet ook precies wat je commander wil.

ow en eentje boven de 5 euri: Avenger of Zendikar dit ding is echt ontzettend goed voor token decks en ook voor +1+1 counters.

Om te schrappen: Earthcraft waarom speel je deze??? Hij doet hier niks voor het deck is ontzettend duur (euros) dan kan ik wel betere dingen verzinnen voor dat geld..... Ashnod's Altar vind ik ook niet echt wat toevoegen je speelt al vrij weinig tokens en dan ga je ze ook nog saccen en dat terwijl je ze groter wil hebben.

Op dit moment heb je 9 kaarten die tokens maken.... dat vind ik echt heel weinig als je er ook nog devour kaarten in gooit. Mocht je overstappen op Ghave dan word dit anders want dan kan je commander tokens maken. Maar voor deze commander moet je er meer ingooien of tokens compleet schrappen denk ik.
sibrand
5 jaren geleden
Ik was nog net bezig met de kaarten die tokens maken, daar was ik ook nog niet klaar mee, en ik had niet echt gezien dat Earthcraft zo duur was
BlackDahlia
5 jaren geleden





Op Evra na kunnen die andere kaarten erg waardevol zijn in je deck.
Evra is gewoon leuk om tegenstander te verassen. Lifeswappen, zorgen dat die trample heeft en dan aanvallen wanneer je tegenstander het niet verwacht. Een (bijv.) 30/30 monster met trample voelt die wel.
Romero74
5 jaren geleden
Deze kaarten zijn ook niet zo duur en erg goed in GW token EDH decks Parallel Evolution en Tolsimir Wolfblood en Glare of Subdual
 bijgewerkt door Romero74 5 jaren geleden
marcoboth
5 jaren geleden
Shalai lijkt me goed voor creatures die je wilt beschermen zoals Managorger Hydra en Forgotten Ancient.
bunnynut
5 jaren geleden
Ik zat er zelf ook aan te denken om een brawl-deck te maken met Shalai, Voice of Plenty, maar dan niet als commander.
Shalai heeft zelf namelijk geen hexproof (of je moet er een kopie van maken), het leek mij dus juist een goeie bescherming de daadwerkelijke commander.
Ik vind een multicolor commander ook altijd leuker, dat geeft je meer opties.
sibrand
5 jaren geleden
Shalai is multicolored, vanwege de groene ability.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 22 posts
  • Laatste post sibrand 5 jaren geleden
  • Gemaakt door sibrand 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top