Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

UR Flame of Keld hulp

kolonelnick
5 jaren geleden


In ieder geval, ik ben opzoek naar een beetje hulp met dit deck. Ik heb het al een beetje getest, maar ik blijf een vraag houden. Zoals het wellicht opvalt zitten er geen 60 kaarten in dit deck. Deze laatste slots moeten nog opgevuld worden. Mijn vraag is aan jullie, wat vinden jullie de betere kaart een waarom? de keuzes zijn Enigma Drake Wee Dragonauts of Adeliz, the Cinder Wind
Adeliz zou een 3x zijn de andere twee een 4x (wat het deck naar 61 kaarten brengt)
Mijn voorkeur gaat uit naar de drake of de dragonauts. Hoewel ik wel wat wizards speel, is het voornaamste doel van het deck niet aanvallen maar spells gooien. en zowel de drake als de dragonauts hebben hun voor en nadelen.
- de dragonauts zijn wizards en staan altijd aan met minimaal 1 power, zelfs als mijn graveyard leeg is. Daar tegenover staat wel dat ze gevoeliger zijn voor meer removal spells
- de drake heeft een dikkere kont, wat fijn is tegen de meeste burn spells en andere creatures. Ook is zijn power wat meer permanent dan zie van de dragonauts. Daar tegenover staat wel dat met graveyard haat de drake heel makkelijk uitgezet kan worden.

Als laatste ben ik eigenlijk nog op zoek naar een laatste kaart in het sideboard. Ik vind drie Negate een beetje veel van het goede, want ik ben immers geen control deck en Expansion // Explosion kan ook als counterspell functioneren. Dus wat moet ik met deze laatste kaart?

 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik vind het ook moeilijk, je mana en je creatures zeggen aggro, waar ik voor de Dragonauts zou kiezen.
Maar met een lege hand is het gas daar wel vanaf, met 8 kaarten carddraw (waarvan Flame of keld pas volgende beurt) zou ik dan niet zo afhankelijk willen zijn van iedere beurt kaarten casten. In m'n eigen Izzet deck werken de Dragonauts omdat ik wat nadruk leg op het hervullen van m'n hand.
Ik zou daarom voor de Drake kiezen, combineert ook leuk met de discard van The Flame of Keld
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
heb wat aanpassingen gemaakt. Ik twijfel nog steeds tussen drake en dragonauts, dus ik ga ze beiden gewoon om en om testen, kijken welke me het beste bevalt. Daarnaast heb ik een landje, een The Flame of Keld een Guttersnipe en een Enigma Drake gecut voor 4x Opt om zo toch aan gas te blijven komen, en de hoeveelheid drie drops in het deck te verlagen. ook wil je geen meerdere keld op hand hebben.

Over het sideboard, ik ben er over uit om 2x Fight with Fire te spelen. ik heb immers een antwoord nodig op lyra
BuidingMage
5 jaren geleden
Ik zou de dragonauts boven de drake verkiezen. Of misschien een beetje van allebei
FloraianIV
5 jaren geleden
Ik Zou de drake er in zetten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top