Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Vragen over woensdag avond commander nights?

nielsbap
5 jaren geleden
destijds was ik het Kruphix, God of Horizons deck. ik kan me niet herrineren dat die turn 20 minuten duurde (voornamelijk naar het zoeken van de kaart die ik wil spelen in me hand) ik was er van overtuigt dat ik die turn 2 mensen er uit kon slaan en de beurt erna de laatste (om geen minpunten te pakken). ik vindt het jammer dat je het niet als een leuke pot heb gezien. die game hebben we allemaal best ver gemuld en in een langzame match heb ik met Kruphix, God of Horizons net een klein voordeeltje (mana gaat iig niet verloren). ja klopt dan duurt het even om dit enorme manavoordeel in een win om te zetten. ik heb echt me best gedaan om het zo snel mogelijk te doen. graag wil ik horen wat Ralph hierover zegt. ik weet ook niet of ik me moet verontschuldigen of dat ik me er bij neer moet leggen dat dit onderdeel van het spel is. meestal vindt ik het niet erg als andere mensen zo af gaan. mixed feelings
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Dirk
5 jaren geleden
@burtyoungers: ik heb wel een keer aardig punten gepakt met een muldrotha deck, dus zou kunnen. dat deck heb ik down getuned en vervolgens kwam ik dus kansloos tegenover selvala te staan op een andere woensdag. Fijn dat je mijn punt begrijpt. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als het playing field maar gelijk is.. dus of iedereen high, of iedereen low. Dat zou mijn inziens beter gestuurd kunnen worden door verheldering van de regels voor commander night (banlist bijv.).

@nielsbap: Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Het ging niet om jouw deck, het ging mij ook niet om de lengte van jouw beurt, maar het ging mij om het feit dat omniscience die werd neergelegd icm de daarvoor gespeelde kaarten en de kaarten die volgde IN dat deck. Je hebt je overigens toen al verontschuldigd waarop iedereen aan tafel (incl ikzelf) aangaf dat dat niet nodig was omdat je handelde binnen wat (waarschijnlijk) bij bazaar is toegestaan. Het gaat mij eigenlijk om de vraag of dit nou mag binnen de huisregels.

Het kan niet zo zijn dat het soms wel mag en soms niet. Er zijn andere manieren om je deck te rapen en leeg te spelen die werden gestopt door Ralph, met als argumenten: semi-infinite en duurt te lang. Jij doet het nu op deze manier. Mag dat dan wel? Het gaat mij om een gelijk playing field.. niks anders.



Dirk
5 jaren geleden
Iemand van bazaar die hier op kan reageren?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
De regels zoals ze zijn die zijn door Jan en Ralf al besproken. Alle onduidelijkheden die er nog zijn kunnen ter plekke opgelost worden door de aanwezige judge.

Er is geen waterdichte set regels, want dat is nu eenmaal niet te doen. Het gaat ook niet om een set regels, het gaat om een houding. Het doel is dat iedereen een leuke pot Commander kan spelen en daarom zijn er een paar extra spelregels om daarvoor te zorgen.

Je kunt proberen daar het randje van op te zoeken om je deck zoveel mogelijk te maximaliseren. Je kunt ook niet naar het randje op zoek gaan en gewoon een leuke pot spelen met een cool deck dat coole dingen doen zonder dat het "bijna" infinite gaat of "maar" 1000 loops kan genereren of wat dan ook.

Als je vragen hebt over een specifieke situatie kun je die stellen. Maar ik ga niet garanderen dat je een waterdicht antwoord krijgt, want het ligt ook aan de situatie, de mensen, etc.
Dirk
5 jaren geleden
Hoi Magnus,

Bedankt voor je reactie. Kennelijk was het niet duidelijk, maar ik vroeg ook een antwoord op een specifieke situatie. Het dik gedrukte deel uit mijn post.:

Hoe wordt naar deze situatie gekeken? Wanneer had er een judge bijgehaald kunnen/moeten worden en was er dan ingegrepen? En hoe?

Daarmee verwees ik naar de situatie zoals ervoor beschreven, die nogal specifiek was dus.

Gr, Dirk
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post Dirk 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Stephan85 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top