Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Waarom geen Fiery Islet in Grixis Death?

Venser546
4 jaren geleden
Waarom wordt dit landje niet/nauwelijks gespeeld in dit deck?

https://www.mtggoldfish.com/archetype/modern-grixis-death-s-shadow-46465#paper

Ik heb nog even geen budget voor Scalding Tarn, maar wel voor Fiery Islet.

Wel heb ik nog Jund fetches, als tijdelijk alternatief.

Maar als iemand me uit kan leggen waarom dit specifieke landje geen optie is, graag.

Andere slimme alternatieven ook welkom!
Saint
4 jaren geleden
Omdat er in dat deck amper rode mana nodig is, alleen voor 2x Temur Battle Rage.
De Blood Crypt geeft rode mana en kan op 9 manieren door fetchlandjes opgezocht worden aangezien het ook een swamp is.
Scalding Tarn lijkt me onnodig in dit deck, laat staan Fiery Islet.
 bijgewerkt door Saint 4 jaren geleden
Venser546
4 jaren geleden
Ik kan me wel goed vinden in je antwoord, behalve dat Scalding Tarn overbodig zou zijn.

Althans, ik zie dat vele anderen er wel mee spelen. Mijn vraag is, om een geschikt alternatief hier voor te bedenken. Anders wordt het waarschijnlijk een Sulfur Falls of simpelweg een basic land vanwege RDW en Blood Moon.
 bijgewerkt door Venser546 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Off topic maar niet onbelangrijk: je weet dat Oko sinds kort is geband in Modern?

Ontopic: Ik weet niet zeker hoe de huidige lijst er uit ziet, maar volgens mij kan je prima Death's Shadow spelen met Jund fetches. Je wilt alleen niet te veel Horizon Canopy landjes spelen. Je moet je levenstotaal al zo laag zetten voor Death's Shadow, dan wil je niet in de situatie komen dat je voor mana afhankelijk bent van landjes die je nog meer pijn doen. Het aantal dat in deze lijst zit is prima, maar veel meer dan dat zou ik er ook niet in stoppen.
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Venser546
4 jaren geleden
Quote:
44 minuten geleden
Off topic maar niet onbelangrijk: je weet dat Oko sinds kort is


Uiteraard. Echter, houdt dat in dat dit deck sterk zal zakken in de meta? Of doel je op de 4 color varianten in dat linkje?

Het leek mij early game niet zo'n ramp om 1 health in te leveren voor mana. En later kun je een kaart drawen. Maar goed punt om het risico niet te nemen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top