Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat vindt BoM?

piano
1 maand geleden
Voor mijn Rith deck ben ik benieuwd naar jullie mening over:

1. Hobble vs Shackles
2. Pledge of Loyalty vs Samite Elder
3. Singe vs Zap (als Samite Elder en Hobble in je Commander deck zitten).
4. Holy Day vs Tangle
5. Fleetfoot Panther vs Liberate vs Pollen Remedy
6. Gerrard's Command vs Wax // Wane

1. Hoe waardevol is die +1 draw ten op zichte van het gevaarlijkste creature getapt houden? Ik overweeg Hobble omdat het mij dat kleine beetje meer kans kan geven om RIth op een goeie curve te casten.
2. Pledge is goedkoper en werkt continu. Samite Elder werkt voor alles, maar hooguit 1 keer per ronde.
3. Singe en Zap zijn heerlijk om een utility creature mee te killen, Singe is lekker goedkoop, en heeft mogelijk synergy met Samite Elder.
4. Tangle lijkt minder populair dan Holy Day (en Fog), maar ik neem aan dat dat komt door de prijs van Tangle?
5. De eerste 2 zitten al ik mijn deck, en ik overweeg Pollen Remedy i.p.v. de Liberate te doen.
6. Met Gerrard kun je in theorie met 3 keer aanvallen aan 21 Commander damage komen, of een onverwachte block uitvoeren.

O en stel ik zou Orim's Chant erin stoppen, welke kaart zou je dan eruit halen?
 bijgewerkt door piano 1 maand geleden
vanBazel
1 maand geleden
1. Hier zou ik shackles houden, ben je niet afhankelijk van de kleuren van de tegenstanders.
2. Zonder twijfel samite elder. Werkt voor al je creatures en bescherming tegen 2 boardwipes in 1 ronde is eigenlijk zelden nodig.
3. Singe voor de synergy met samite inderdaad. Zap is ook weer vrij prijzig qua cmc.
4. Holy day omdat die je ook uit een Arachnogenesis effect kan halen zonder drawback voor jezelf.
5. Pollen remedy zal waarschijnlijk vaak een nutteloze kaart in je hand zijn. Werkt ook niet tegen exile effecten etc.
6. Wax/Wane is beter in mijn ogen, iets minder sterke buff, maar wel de mogelijkheid om een problematische enchantment weg te halen. Gerrard is ook goed hoor, ze zouden er eigenlijk allebei wel in mogen.

Orim's Chant kun je dr zo in doen ipv een basic land. 38 land is in mijn ogen te veel.

Keuzes zijn gebaseerd op commander games waar ook huidige kaarten worden gespeeld, als dat niet van toepassing is kun je dit wel negeren
 bijgewerkt door vanBazel 1 maand geleden
piano
1 maand geleden
Bedankt voor het commentaar, vanBazel. Ik ben zeer benieuwd naar meer meningen.

4. Over Holy Day is een interessant punt, ik had eigenlijk niet bedacht om Holy Day anders te spelen dan een tegenstander zijn aanval te stoppen. Nu vraag ik mij wel af hoeveel spells zoals Arachnogenesis er in Commander worden gespeeld.
5. Pollen Remedy kan ik meerdere tokens beschermen tegen een 1 of 2 damage spell, of creatures met een hogere toughness tegen iets wat meer damage doet.

Orim's Chant is duidelijk veel beter in 1-tegen-1 dan 4-FFA, niet waar? Land naar 37 land voelt wel verkeerd, want Rith casten in dit deck is denk ik nogal belangrijk.

Ik denk er nu in ieder geval aan om Reya Dawnbringer met Shackles of Hobble te vervangen.
Groene permanents wil ik in dit deck zoveel mogelijk behouden vanwege Rith, the Awakener haar ability.
 bijgewerkt door piano 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
1) Hobble. Pakt een kaart, werkt ook op untapped creatures.
2) Samite Elder. Kan je hele board beschermen, of je hele board semi-unblockable maken.
3) Zap, als je überhaupt zo'n effect wil in je deck.
4) Tangle doet veel meer, als de prijs geen probleem is.
5) Pollen Remedy doet heel weinig en je wil zeker geen land sacrificen voor dit effect. Die andere twee kunnen wel relevant zijn.
6) Van allebei zie ik niet zo heel veel toegevoegde waarde. Wellicht dan de eerste voor surprise blocken + de mogelijkheid van commander damage.
piano
1 maand geleden
Bedankt voor jullie commentaar: na veel wikken en wegen toch maar wat knopen doorgehakt.

1. Ik heb toch maar Hobble én Shackles erin gestopt, omdat ik vrees voor sterke moderne creatures waar ik anders mogelijk geen antwoord op heb. Reya Dawnbringer is eruit omdat tegen de tijd dat ik die zou kunnen caten, ik al zou moeten winnen of dood zou moeten zijn.

2. Samite Elder heeft Pledge of Loyalty vervangen.

3. Singe zit nu in het sideboard voor de zwart bescherming synergy met Samite Elder.

4. Holy Day blijft omdat het maar 1 mana kost en ik het idee van o, oeps, ik had niet moeten aanvallen wel leuk vind. Daarentegen zit Tangle gewoon in het sideboard, dus ik kan ze zo uitwisselen.

5. Tegen advies in heb ik Pollen Remedy gekozen, omdat die wederom maar 1 mana is en ik het idee van meerdere tokens/mana dorks beschermen, of ik een gevecht wat schade kan wegnemen leuker vindt dan Liberate. Wederom zit die laatste wel in het sideboard om 1 op 1 uit te kunnen wisselen.

6. Gerrard's Command gaat naar het het sideboard omdat ik een vervelende enchantment killen of kileine boost voor 1 cmc fijner vind. Ik denk ook dat er vaak geen mana overblijft. Mogelijk nog i.p.v. Aggressive Urge, maar die hou ik er voorlopig in als willekeurige card draw, stel ik heb nog toch mana problemen. Wat dat betreft zou Gerrard's Command dan ook geen geschikte vervanger zijn.
 bijgewerkt door piano 24 dagen geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 5 posts
  • Laatste post piano 1 maand geleden
  • Gemaakt door piano 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL