Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welk EDH deck verslaat Zur, the Enchanter?

vanmaanen
4 jaren geleden
Ik speel in (1 v 1) Commander vaak tegen dezelfde speler, die o.a. een behoorlijk getuned Zur the Enchanter deck heeft. Als Zur een keer ligt is het super lastig winnen, omdat Zur daarna direct oa Diplomatic Immunity en Shielded by Faith en Rhystic Study, Sphere of Safety, Nevermore, Greater Auramancy, Arcane Laboratory, Vanishing enzovoorts naar behoefte kan gaan zoeken. Dit in combinatie met allemaal counterspells + taxing effects zorgt voor een beroerd deck om tegen te spelen.

iemand tips voor de ultieme Commander / kaarten om ZUR te verslaan?

Commanders die ik speel/speelde;
* Massacre Girl
* The Gitrog Monster (met land destruction)
* Marchesa, the Black Rose
* Kaalia of the Vast

Commanders in aanbouw;
* Chulane, Teller of Tales
* Alela, Artful Provocateur

Ik zit te denken aan een control Commander in wit/blauw of wit/blauw/zwart die discard en counterspells en exilen combineert...
Dordledum
4 jaren geleden
Ik zou in ieder geval Aura Shards in je Chulane, Teller of Talesdeck stoppen. Verder veel succes!

Zur the Enchanter is best wel een suffe commander in de categorie tutors enzo.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Een andere manier van dit aanvliegen is: vertel je tegenstander dat je het niet zo leuk vindt om tegen dit deck te spelen en dat je het erg zou waarderen als hij het of minder tuned maakt, of een ander deck maakt ter variatie.

Je kunt ook voorstellen dat jullie van deck wisselen, dan kan hij zelf ook zien hoe het is om ertegen te spelen. Verder zijn Commanders die veel tutoren snel saai naar mijn mening, omdat je elke keer exact hetzelfde doet. Als je dat doet....waarom speel je dan in een format waar je 100 verschillende kaarten moet spelen?
vanmaanen
4 jaren geleden
Ja Zur is echt irritant. Als die aura's liggen doen de meeste 'target player' of 'target creature' spells er niks meer tegen #Grom
AncientOne
4 jaren geleden
Tig opties in groen en wit: Cleansing Nova, Akroma's Vengeance, Paraselene, Back to Nature, Essence Filter, Reverent Silence, etc.
Maar je hebt zelfs een (kleurloze) optie die in ELK deck gespeeld kan worden: Nevinyrral's Disk!
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
vanmaanen
4 jaren geleden
MagnusMagicus Mee eens, hij speelt ook wel met andere decks maar ik wil hem graag een keer dik verslaan met z'n Zur deck
bartist
4 jaren geleden
Eerste kaart die bij mij op komt is: Mindlock Orb, die ik aan m'n Narset deck had toegevoegd tegen Stax decks.
Waarom enchantments weghalen als je tegenstander ze niet kan zoeken
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Goeie, dan kan je ook gelijk Ob Nixilis, Unshackled toevoegen.
vanmaanen
4 jaren geleden
nice. Dat wordt zwart wit blauw dus
Blasty
4 jaren geleden
De meeste sac effecten (Diabolic Edict) werken ook denk ik, eentje die niet gecountered kan worden is Blighted Fen.
Nissa333
4 jaren geleden
Je kan ook kijken naar zelf enchantments the gaan gebruiken om Zur tegen te houden om te vechten.

Er zijn heel veel opties een paar simpele voorbeelden Claustrophobia, Pacifism,Bonds of Quicksilver, Capture Sphere, Prison Realm, Ixalan's Binding, Conclave Tribunal of Charmed Sleep
marcoboth
4 jaren geleden
Volgens mij is iets als Baral, Chief of Compliance samen met veel counters ook goed. Als de commander te snel teveel mana gaat kosten, dan wordt die niet relevant meer .

Daarnaast zijn ook kaarten als Peacekeeper en dergelijken die het onmogelijk maken om aan te vallen best goed ertegen!
Sunitram
4 jaren geleden
Je zou Sydri, Galvanic Genius als commander kunnen runnen, met Caltrops. Als Zur aanvalt, kan je Caltrops animeren en Deathtouch geven, zodat Zur al dood is voordat combat damage zelfs ook maar ter sprake is gekomen! Grootste voordeel: Caltrops target niet!

En als je dan toch in Esper zit, kun je gelijk Ashiok, Dream Render, Aven Mindcensor, Leonin Arbiter, en de eerder genoemde Mindlock Orb en Ob Nixilis, Unshackled runnen. Het zijn wel voornamelijk kaarten die alleen goed zijn tegen Zur (of je moet een Razaketh, the Foulblooded speler in je groep hebben), maar ik kan je verzekeren dat Zur na dit potje voorlopig weer een tijdje in z'n deckbox blijft
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Je kan ook kijken naar zelf enchantments the gaan gebruiken om Zur tegen te houden om te vechten.

Er zijn heel veel opties een paar simpele voorbeelden Claustrophobia, Pacifism,Bonds of Quicksilver, Capture Sphere, Prison Realm, Ixalan's Binding, Conclave Tribunal of Charmed Sleep


Het probleem hiermee is dat ze allen targeten. Zur is heel goed in zichzelf en zijn enchantments beschermen met Shroud en Hexproof. Als je deze taktiek doet, neem dan ook Arcane Lighthouse en de recente m19 versie ervan.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Misschien kan je ook met Cataclysm-achtige effecten een eind komen, Balance is gebanned, maar er zijn genoeg varianten die wel mogen.

Ik vind dit topic wel grappig, een beetje "met zijn allen op Zur!"
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
StanleyW
4 jaren geleden
Bedenk daarnaast ook dat 1v1 Commander een heel ander spel is dan multiplayer. In 1v1 is single removal een stuk belangrijker: als je Zur de eerste drie keer dat ie inkomt direct kan opruimen, ligt waarschijnlijk het hele deck plat. Ga voor goedkope kaarten, zoals Flame Slash, Mana Leak, Geth's Verdict, Gatekeeper of Malakir, Swords to Plowshares etc., en zeker een stuk of 10, zodat je altijd een antwoord in je starthand hebt.
 bijgewerkt door StanleyW 4 jaren geleden
vanmaanen
4 jaren geleden
nice. genoeg opties dus. Nu nog in 1 deck zien te vatten

Ps Zur the Enchanter is multiplayer niet sterk genoeg dus daar speelt hij hem niet in. Dan moet je je counters en protection nl. te veel verdelen en dat werkt niet.

`dank voor de hulp & tips allemaal
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top