Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

White-Black Bitterblossom deck verbeteren...

vanmaanen
5 jaren geleden
Ik ben al lang fan van Bitterblossom, mijn eerste echt competitive Modern deck was een blauw/zwart Faeries deck met Bitterblossom en Jace, the Mind Sculptor als centrale kaarten. Toen Jace gebanned werd heb ik dit deck uit elkaar gehaald. Nu mag Jace weer, echter blauw zwart bitterblossom haalt het niet tegen tier 1 decks.

Ik ben de zwart/witte kant opgegaan, het hoeft geen tier 1 deck te zijn maar ik wil wel een kans maken tegen top decks.

So far tegen grixis delver / Death's shadow ging het slecht. Maar tegen Hollow One ging het best goed.

Wie heeft er tips om dit deck beter te maken?
Link:
Jeff
5 jaren geleden
Ik mis Lingering Souls heel erg in je deck.

Het lijkt een beetje alsof je niet echt duidelijk een plan hebt. Je speelt de "Soul Sisters", maar je hebt nauwelijks iets aan de lifegain, je hebt geen triggers op die lifegain bijvoorbeeld. En dan speel je wel weer 2 Intangible Virtue, met een totaal van 6 kaarten die tokens maken.

Ik denk dat je deck dus wat meer focus nodig hebt. Je zou meer een tokens kant op kunnen gaan en (oa) de Soul Sisters inleveren ter faveure van Lingering Souls, Spectral Procession en Intangible Virtue. Je kunt ook proberen de soul sisters beter te gebruiken en kaarten als Serra Ascendant en Ajani's Pridemate te spelen, maar zeker die eerste zal misschien erg tegenstrijdig zijn met Bitterblossom. Je kunt ook nog naar een echt value-plan proberen te gaan a la een Death & Taxes stijl deck, daar past Bitterblossom best goed in, maar is wel een grote verandering.

De bottom line is dat als je 'echt' mee wilt komen, je je deck meer moet focussen. In Modern kom je er gewoon niet mee weg om met een half plan aan te komen.
vanmaanen
5 jaren geleden
Hi Jeff, dank voor je comments.

Lingering Souls zit in mijn sideboard, ivm cost verruild vanaf mainboard. De lifegain is inderdaad niet de main focus maar bedoeld om de life loss van de Bitterblossom en Dark Confidant op te vangen.

Inderdaad hinkt misschien nog te veel op 2 gedachten, of lifegain uitnutten of meer tokens kant op. Dacht voor tokens route oa aan Anointer Priest
Jeff
5 jaren geleden
Ik denk dat je véél te bang bent om aan je eigen bitterblossom dood te gaan. Dat gaat lang zo rap niet als je denkt en een heleboel vliegende 1/1s bij elkaar hebben echt heel snel 20 leven er af bij je tegenstander.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik ben het compleet met Jeff eens, maar als trotse bezitter van een gepimpte Modern Event Deck: March of the Multitudes wou ik toch ook nog m'n 2 cents droppen. Geen idee of het tier-materiaal is, maar dit zijn kaarten die in mijn ervaring goed zijn voor tokendecks:

Sorin, Solemn Visitor ipv Sorin, Lord of Innistrad. Ja, je moet 'm minnen om een token te droppen. Maar die +1 kan games bepalen en hij geeft je de lifegain die je zo graag wilt. Speel er gelijk twee, dan kun je weer wat Soul Sisters droppen.

Een andere kaart die ik zelf steeds meer ben gaan waarderen is Legion's Landing. Voor 1 mana drop je een 1/1 lifelinker én een enchantment die, als je met 3 beestjes aanvalt, in een landje verandert dat voor tapt voor wit(!), of nog meer lifelinkers aan kan maken.

Zealous Persecution is nog leuk als je een paar slots over hebt. Het zal je verbazen hoe die kleine shift in power opeens een complete combat om kan gooien. Wel echt alleen doen als je naast Lingering Souls (eigenlijk kan geen enkel tokendeck zonder een playset van deze bad boy) Spectral Procession en Intangible Virtue nog plek hebt. En eigenlijk zouden één of twee Leyline of the Meek ook niet misstaan in je mainboard.

Een andere leuk-voor-als-je-nog-plek-hebt kaart: Raise the Alarm. Deze geeft je de ruimte om mana open te houden voor removal als je tegenstander iets naars speelt. Speelt ie niks dat direct vervelend is voor jou? Dan cast je aan het eind van zijn beurt deze spell en mag hij/zij plots met twee nieuwe bodies dealen. Ook ideaal om in beurt 3 Legion's Landing mee te flippen

Maar wat moet je dan cutten?

Ten eerste kun je 't echt wel lijen om wat Soul Sisters op de schop te doen. Ik speel er zelf maar 2 main en 1 side voor noodgevallen (de eerlijkheid gebiedt me dan wel weer te zeggen dat ik te gierig ben voor Bitterblossom en Dark Confidant), maar ik geloof dat je met 2x Sorin, 2 Zielenzusjes en 2, heel misschien 3 Legion's Landing meer dan goed zit qua leven.

Je kan wat mij betreft rustig wat hand disruption (Thoughtseize en/of Inquisition of Kozilek) naar je side verplaatsen. Zeker met al die removal die je daarnaast nog eens speelt zit je toch relatief veilig tegenover de meeste strategiën en mocht je dan een control speler tegenkomen, dan board je gewoon potje twee wat creature removal uit voor hand disruption. Hou ook in je achterhoofd dat Collective Brutality zowel als hand disruption als als removal kan dienen en dat 't vaak helemaal geen straf is om een Lingering Souls te discarden voor de escalate

Verder vraag ik me af hoe veel Mentor of the Meek voor je doet. Heb je vaak nut van de carddraw of staat de die je voor de draw moet betalen je iets te vaak in de weg om in die beurt iets te spelen? Geen kritiek, oprechte interesse.

Speaking of the sideboard: die removal spells kunnen daar echt wel vandaan. Je speelt meer dan genoeg. Je zou wel een paar sweepers daar kunnen spelen, zoals Settle the Wreckage. Deze is voor jou beter dan een Wrath of God of een Damnation want als je al die levens erin hebt gestoken om die creatures te krijgen, wil je ze wel houden.
Die Remorseful Cleric kan er trouwens ook echt uit. Voor het Spirits deck is ie leuk, want het effect zit op een spirit, maar hier heb je echt veel meer aan Relic of Progenitus, Rest in Peace of, als budget geen probleem voor je is, Leyline of the Void. En een tweede Surgical Extraction kan ook geen kwaad.
vanmaanen
5 jaren geleden
hi Sunitram - bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb ook dat Modern Event Deck: March of the Multitudes en die heb ik deels gesloopt om dit deck op te zetten

Vroeg me af hoe vaak je effectief Legion's Landing kunt flippen?
De Mentor of the Meek is inderdaad voor de card draw, merkte dat ik relatief vaak met 1 kaart zat nog of aan het topdecken was al... Andere wit/zwart card draw ideeen dus welkom.

Settle the Wreckage is inderdaad een goeie. Was wat afraid om board wipes er in te doen, om precies de reden die jij ook noemt, maar deze is maar een halve wrath ;-)
vanmaanen
5 jaren geleden
O Ps; Sunitram heb je een decklist online van je gepimpte Event deck?
Sunitram
5 jaren geleden
Legion's Landing flipt in een tokendeck vaker dan je denkt Zeker omdat je met Bitterblossom en Lingering Souls vliegende (dus moeilijk te blocken) critters maakt, kun je vaak ongestoord aanvallen. En die drie creatures daar zit je zo op. Daarnaast is het ook niet erg als de vampier die je bij de Landing krijgt sterft, want als ie flipt kun je toch weer nieuwe maken.

Ik heb helaas (nog) geen decklist online staan, want ik heb het deck een tijdje niet gespeeld omdat ik te druk bezig was om Fairly Odd Ninja en Blue Steel (van allebei heb ik wel een decklist op m'n BoMspot staan) werkend te krijgen. Vooral de sideboard is daarom echt een complete chaos.
BuidingMage
5 jaren geleden
Wat doet Leyline of the Meek in je sb? Kan je daar niet veel beter een Leyline of the Void spelen? Zeker gezien de hoeveelheid graveyard decks in de meta nu, Hollow One, BridgeVine, KCI, etc.
vanmaanen
5 jaren geleden
Ik ga dit weekend mijn deck updaten met jullie input - dank! benieuwd naar hoe het gaat draaien.

@ BuidingMage Ik heb Leyline of the Meek al en hij bufft de tokens dus dat was een logische keus. Maar inderdaad de Leyline of the Void is een betere.

BuidingMage
5 jaren geleden
Als je je tokens wil buffen kan je m toch beter mainen?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top