Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wit Soldier deck: advies gevraagd voor 1-mana creatures

Mango
4 jaren geleden
Hallo, ik ben een fan van de kleur wit. Een mono-wit Soldier deck (60 kaarten) is dan ook 1 van mijn favorieten. Ik heb zo'n 2 jaar geleden een goed werkend deck gebouwd. Ik speel er altijd graag mee en ik sleutel er ook nog steeds vaak aan.

Een eigenaardigheidje van witte Soldiers is dat er een enorme keuze is aan geschikte creatures, maar juist op het 1-mana niveau heb je niet echt uitschieters. Met andere woorden, je hebt een tamelijk dicht peloton van redelijke alternatieven. Dat maakt het lastig om te kiezen.

Vraag: welke 1-mana witte Soldiers zouden jullie aanbevelen?
Er zijn zowel "aggro" keuzes mogelijk (b.v. een 2/1 Soldier) maar ook "control" creatures.
makavelithedon
4 jaren geleden
Kan zelf alleen denken aan kytgeon hero if akros en haazda marshal
LeKrutes
4 jaren geleden
Het ligt aan je deck. Als je Catapult Squad speelt is Deftblade Elite die is zo wie zo goed als je je soldier first strike hebt gegeven.

Thraben Inspector card draw lijkt mij een must

Soldier of the Pantheon als er veel multicoler decks in je meta zijn. Verder is het een 2/1 met wat lifegain.

Champion of the Parish veel soldiers zijn ook human. Deze wordt snel heel groot.

Skymarcher Aspirant wordt vrij snel een 2/1 flyer.

Doomed Traveler block voer 2x.

Zonder je deck zou ik het ook niet durven zeggen.
 bijgewerkt door LeKrutes 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
Misschien handig als je verteld wat voor formaat je speelt, wat je doel is, en wat je graag zoekt. Wil je comptv advies, casual advies of gewoon voor leuk.

Je kan echt alle kanten op gaan met Mono White Humans/Soldiers. Ik heb zelf een super sterk mono white aggro deck gebouwt en dat is Soldiers, Humans achtig. Maar dan ga je richting een not fair deck.

Wat wil je precies?
Progenitus2005
4 jaren geleden
Mono-chump blockers
AncientOne
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Misschien handig als je verteld wat voor formaat je speelt, wat je doel is, en wat je graag zoekt. Wil je comptv advies, casual advies of gewoon voor leuk.

Je kan echt alle kanten op gaan met Mono White Humans/Soldiers. Ik heb zelf een super sterk mono white aggro deck gebouwt en dat is Soldiers, Humans achtig. Maar dan ga je richting een not fair deck.

Wat wil je precies?


Dit dus...
Legacy Soldiers speelt bv. helemaal niets op 1 mana...
Mango
4 jaren geleden
Dank voor jullie reakties. Ik heb momenteel 3 x Mother of Runes en 2 x Thraben Inspector in mijn Soldier deck. Die laatste voegt wat card draw toe. Echt indrukwekkend is dat niet. In het begin van het spel is card draw het nuttigst, maar dan vormt die 2 mana activeringscost een obstakel omdat je liever iets constructiefs wilt doen. Later in het spel vormt die cost niet zo'n bezwaar, maar dan is het wat omslachtig om een 1/2 creature te casten om 1 extra kaart te kunnen trekken.

Het is verrassend dat in Legacy Soldiers geen 1-mana creatures speelt. Dat is het overwegen waard.
Mango
4 jaren geleden
Een Soldier die in deze thread nog niet is genoemd, maar zeker mijn interesse heeft is: Cenn's Tactician.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee ?
LeKrutes
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Een Soldier die in deze thread nog niet is genoemd, maar zeker mijn interesse heeft is: Cenn's Tactician.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee ?

Als je iets doet met +1/+1 counters dan zeker.
AncientOne
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Dank voor jullie reakties. Ik heb momenteel 3 x Mother of Runes en 2 x Thraben Inspector in mijn Soldier deck. Die laatste voegt wat card draw toe. Echt indrukwekkend is dat niet. In het begin van het spel is card draw het nuttigst, maar dan vormt die 2 mana activeringscost een obstakel omdat je liever iets constructiefs wilt doen. Later in het spel vormt die cost niet zo'n bezwaar, maar dan is het wat omslachtig om een 1/2 creature te casten om 1 extra kaart te kunnen trekken.

Het is verrassend dat in Legacy Soldiers geen 1-mana creatures speelt. Dat is het overwegen waard.

Dat komt met name vanwege Ancient Tomb en City of Traitors, waardoor ze zelfs Chalice of the Void spelen om andere decks hun 1-drops te ontzeggen!
Zie bv. de volgende decks:
https://www.mtgtop8.com/event?e=17493&d=308351&f=LE
https://www.mtgtop8.com/event?e=14967&d=290498&f=LE
https://www.mtgtop8.com/event?e=13996&d=282963&f=LE
https://www.mtgtop8.com/event?e=13757&d=281096&f=LE
https://www.mtgtop8.com/event?e=13150&d=276997&f=LE
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
Mango
4 jaren geleden
@ AncientOne: Dank je ! Ik heb de door jou gelinkte Legacy Soldier decks bekeken. Ik heb de indruk dat deze decks primair om de defensieve kaart Chalice of the Void draaien. Vervolgens is er voor een creature type gekozen dat hierbij goed past, dus ook werkt zonder 1-mana creatures. Het zou mij echter niet verbazen wanneer andere keuzes eveneens goed werken, b.v. een monowit Knights deck (met verder dezelfde landjes en spells als in de gelinkte decks).

@ Lekrutes: Nee, ik ben niet van plan om iets speciaals te doen met +1/+1 counters. Het gaat er mij slechts om dat Cenn's Tactician beschouwd kan worden als een moderne, verbeterde versie van Infantry Veteran. Een +1/+1 counter droppen tijdens combat is evident een fijne ability. Altijd goed op een Aerial Responder.



vanmaanen
4 jaren geleden
Los van creatures ook al eens gekeken naar kaarten die creature tokens maken in wit? specifiek voor soldier tokens zijn er oa Raise the Alarm, Finale of Glory, Martial Coup en meer. Buiten soldiers zijn er nog veel meer, waaronder natuurlijk Lingering Souls en anderen die flying tokens maken. Heel handig voor evasion of om een blocker tegen fliers te hebben,,,
Mango
4 jaren geleden
@vanmaanen: Ja, ik heb wel eens nagedacht over kaarten die Soldier tokens maken. Raise the Alarm is op zich een tikje mager, maar hij is wel instant en dus kan je hem casten in de beurt van je tegenstander. Dat is wel fijn. Interessant is Launch the Fleet, maar ik overweeg die kaart eerder in een Heroic deck te spelen dan in een Soldier deck. Over non-Soldier tokens heb ik niet nagedacht, maar het is zeker een interessante mogelijkheid. De kaart Spectral Procession is dan een prima optie, lijkt mij zo.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Mango 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top