Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

witte Soldiers beschermen tegen Earthquakes

Mango
2 jaren geleden
Ik heb momenteel 16 casual decks (60 kaarten). Ik sleutel daar graag aan om ze nog sterker te maken. Voor de aardigheid organiseerde ik onlangs voor mijzelf een knock-out toernooi tussen deze 16 decks. De zwarte en groene deden het slecht, en werden al snel uitgeschakeld. In de halve finales streden mijn witte Soldiers deck en mijn witte Knights deck elk tegen een wit-rood deck (= vooral witte creatures + rode burn spells).

De witte Soldiers verloren uiteindelijk met 8 - 11 van het Earthquake deck. Het was een prima match-up, spannende strijd die beide kanten op kon gaan. Maar uiteindelijk zorgden de Earthquakes en de Deafening Clarions voor de overwinning van Wit-Rood. Nu speel ik 3 x Brave the Elements in het Soldiers deck, en daarmee kon ik die burn spells soms opvangen. Maar toch niet voldoende.

Mijn vraag aan jullie is:

Hoe zou je in een wit Soldiers deck een goede bescherming voor je creatures kunnen inbouwen tegen Earthquakes ?
 bijgewerkt door Mango 2 jaren geleden
Mango
2 jaren geleden
Ja, precies Magnus ! Helaas kosten de meeste van dat soort kaarten 3 mana. En als het een instant is, moet je die dus in jouw beurt open houden, terwijl je natuurlijk snel je Soldiers op de battlefield wilt zetten. Ik dacht zelf aan Honor of the Pure. Die vergroot de toughness van je creatures. Hopelijk komen ze zo buiten bereik van de Earthquake. De ideale opening zou dan zijn:

1. Plains, Mother of Runes
2.Plains, Honor of the Pure
3.Plains, Aerial Responder

De Responder heeft nu toughness 4, en is zo (voorlopig) redelijk veilig. Je kunt er damage mee gaan doen en life gainen. In beurt 4 en volgend kan je een Elite Inquisitor of Field Marshal of iets dergelijks casten. Zo bouw je een (stevige?) positie op.
 bijgewerkt door Mango 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
Iets als
?
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ah ja, toughness boosting werkt zeker ook. Let wel op dat als je dat op creatures hebt, de boel snel in elkaar kan vallen. Stel je hebt tien 2/2 Soldiers en een 2/2 Soldier die alle andere Soldiers +1/+1 geeft. Tegenstander cast Pyroclasm. Hey, al je 10 2/2's zijn 3/3! Maar de 2/2 gaat wel dood, en nu heb je plots 10 2/2's met 2 damage, en gaan die alsnog dood.

Mark of Asylum, Energy Storm, Forfend, Inner Sanctum... is dat nog iets?
thegeertfiles
2 jaren geleden
Als je tegenstander al zijn mana gebruikt in zijn Earthquake dan als reactie Mana Tithe spelen
 bijgewerkt door thegeertfiles 2 jaren geleden
Mango
2 jaren geleden
Een Field Marshal is uitstekend als je b.v. tegen Elven speelt. Maar het Earthquake deck zal met genoegen de Marshal burnen, waarna de rest van je leger ook dood gaat; precies zoals Magnus beschrijft. Honor of the Pure is wat dat betreft robuuster (enchantment i.p.v. creature). Ook is het zo dat je na een boardwipe sneller een nieuwe sterke positie opbouwt. De versterker ligt er al !

In de oorspronkelijke versie van mijn deck speelde ik met Veteran Armorsmith. Hij is zelf 2/3 en geeft andere Soldiers +0/+1. Dat deed ik, juist omdat ik een beetje bang was voor Earthquakes en voor zwarte -X/-X spells. Maar ja, vervolgens ga je je deck aanpassen. En zo is de Armorsmith geleidelijk uitgerangeerd. Misschien wordt het tijd om hem weer terug te brengen ?
 bijgewerkt door Mango 2 jaren geleden
Mango
2 jaren geleden
Axlar: "Iets als Parapet."
Die kaart is verouderd, maar ik begrijp jouw intentie: een goedkope instant die de toughness verhoogt. Ik kom dan terecht bij een kaart als Tandem Tactics. Dit is een redelijke kaart, maar toch vrij matig voor constructed ben ik bang. Misschien zie ik dat verkeerd ?
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Luc
2 jaren geleden
Misschien heb je iets aan de volgende kaarten:
Pay No Heed
Forfend
Safe Passage
Mango
2 jaren geleden
Neuzend in een schoenendoos met oudere Magic kaarten vond ik zelf nog Rhystic Shield en Repel the Abominable. Maar ja, dit zijn allemaal wat mindere kaarten. Het is op zich een goed idee om je deck te testen tegen een top-deck, maar je moet je niet laten verleiden om goede kaarten te vervangen door kaarten die i.h.a. zwakker zijn. Je kunt ze natuurlijk wel in je side-board stoppen.
Mango
2 jaren geleden
Niemand heeft nog de Planeswalker The Wanderer genoemd, terwijl die mogelijk de allerbeste bescherming biedt.
Cobaltius
2 jaren geleden
Met een simpele scryfall search vond ik:
Dawn Charm
Selfless Squire
Comeuppance
en
Knight-Captain of Eos.

The Wanderer werkt inderdaad goed in je strategie.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Cobaltius 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top