- Beiden hebben de 7 commander damage sweetspot en de indestructible in eigen beurt.
- Zurgo heeft haste en toegang tot wit (ofwel heel erg goede removal)
- Maarika kan synergie hebben met dingen zoals de 'fight' mechanic of Rabid Bite effecten. Wat dus ook weer een soort removal is (en saccen is lastiger om tegen te spelen)
- Maarika heeft toegang tot groen, en dus ramp.
Al bij al is het 'haste' gedeelte hetgeen wat ik wellicht zou missen bij Maarika.
Maar ik weet ook dat rood genoeg opties heeft op haste te geven.
Daarnaast zijn effecten zoals Chandra's Ignition game-winning op Maarika.
1. in allebei zit zwart en rood dus over removal zou ik me persoonijk geen zorgen maken.
2. zurgo heeft inderdaad haste dat kan fijn zijn, maar hij MOET ook attacken, dus ook als het niet lekker uitkomt dat maakt hem kwetsbaar.
3. fight effecten zijn heel sterk met maarika omdat ze vrijwel altijd excces damage zal doen met 7 power. dat betekend dat al je removal dubbel is, want als iets doodgaat moet er automatish gesact worden. en je zei het al, dat is moeilijk tegen te gaan.
4. ramp is sterker dan je denkt, haste valt te geven via rood, en zwart zou al je removal en draw moeten coveren.
Hier ook een Maarika aanhanger.
Me build is nog niet voltooid, omdat er andere zaken prio hebben gekregen.
Ik had het idee gevat om er invloeden van amass in te stoppen, maar daar zie ik toch vanaf. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Dit is mijn inmiddels oude deck idee: