Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned and Restricted Announcement 2 juli 2018

Dordledum
5 jaren geleden
Announcement Date: July 2, 2018

Legacy:

Deathrite Shaman and Gitaxian Probe are banned

Effective Date: July 6, 2018

Magic Online Effective Date: July 5, 2018

The list of all banned and restricted cards, by format, is here.

Next B&R Announcement: August 20, 2018

Link

Legacy fans een mening?
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden (linkjes)
BuidingMage
5 jaren geleden
Jammer van de Gitaxian Probe, de Deathrite Shaman moest wel weg.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Hm, ik ben geen die hard legacy speler, maar ik denk dat het erg nadelig is voor decks die deze kaarten gebruikten voor mana en deckfixing zoals BUG Delver en 4 Color CzechPile. Verder denk ik dat graveyard decks zoals UB Reanimator, Dregde en mana denial decks zoals Death&Taxes er wel blij mee zijn aangezien die nu meer waarde uit hun kaarten kunnen halen.
Skywise
5 jaren geleden
Ben geen Legacy expert, maar volgens mij was de ban van Deathrite Shaman toch wel echt nodig. Manaless Dredge is het deck wat het hardst wordt geraakt met beide bans, dat deck lijkt wel klaar nu.

Los van deze bans had ik toch wel iets... spannenders verwacht? Misschien weer wat unbans in Modern. Of anders wel een ban van Goblin Chainwhirler, die Standard momenteel in zijn greep heeft.
BuidingMage
5 jaren geleden
Deathrite Shaman heeft echt heel hard geheerst, alle top tier decks (+10% meta) spelen er altijd 4 copies van, hij had een overall domination van +40%. De decks waren obnoxious, hij moest gewoon weg.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Chainwhirler is niet interessant om te bannen, 70% van die decks bestaan uit spul dat Q3 uitroteerd, en ze hebben maar iets van 50-55% winrate
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top