Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned and Restricted Announcement 20 augustus 2018

MagnusMagicus
5 jaren geleden
De officiele announcement...geen wijzingen



Announcement Date: August 20, 2018

No changes to any formats.

Next B&R Announcement: October 1, 2018

Bron: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/august-20-2018-banned-and-restricted-announcement-2018-08-20
Dordledum
5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Geen uitleg waarom er niks gebeurd? Op het moment zijn er best wel wat dingen in standard die verbeterd kunnen worden lijkt mij. Had dan op zn minst gezegd, rotatie is over twee maanden, dus we willen nu niks bannen, hopend dat het format zichzelf weer oplost na rotatie.
LeKrutes
5 jaren geleden
Dat is makkelijk
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
9 uur geleden
Geen uitleg waarom er niks gebeurd? Op het moment zijn er best wel wat dingen in standard die verbeterd kunnen worden lijkt mij. Had dan op zn minst gezegd, rotatie is over twee maanden, dus we willen nu niks bannen, hopend dat het format zichzelf weer oplost na rotatie.


Er wordt geen uitleg gegeven om de simpele reden dat het bijzonder veel invloed heeft op de secundaire markt. Voor het weekend was er wat speculatie over een Stoneforge Mystic unban in Modern bijvoorbeeld en de prijzen daarvan zijn behoorlijk gestegen. Als Wizards nu bijvoorbeeld zou zeggen dat ze SFM serieus overwegen te unbannen, dan zou die prijs gewoon nog een keertje verdubbelen en lachen de speculatoren zich dood, terwijl de spelers die eventueel willen spelen met SFM nadat deze ooit unbanned wordt de kaart niet meer kunnen betalen.

Overigens is standard momenteel best gezond eigenlijk. Turbo-fog is geen leuk deck vind ik persoonlijk, maar het is fair en beatable en dat is terug te zien in de getalletjes. Zoek bijvoorbeeld even de coverage van GP Brussel op, waar een kleine analyse was gedaan.
nederland439
5 jaren geleden
In standard is toch het enige probleem dat Nexus of Fate moeilijk te verkrijgen is. Van de rest lijkt het me inderdaad een gezond formaat met best veel speelbare decks.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
In standard is toch het enige probleem dat Nexus of Fate moeilijk te verkrijgen is. Van de rest lijkt het me inderdaad een gezond formaat met best veel speelbare decks.


Dat is een klein probleem. Een mythic van 20€ is geen uitzondering en daar is hij ook gewoon voor te krijgen (4 stuks op voorraad hier bij de BoM nu bijvoorbeeld). Karn, Scion of Urza is meer dan 2x zo duur en niet voorradig. Het nexus-probleem leek rond de Pro Tour inderdaad uit de hand te lopen, maar bijvoorbeeld GP Brussel heeft laten zien dat het niet zo problematisch is als het lijkt.

Ik ben overigens geen fan van het idee van de standard-legal Buy-a-box promo en het feit dat hij alleen als foil beschikbaar is is misschien nog wel een groter probleem, maar ik denk dat die discussie buiten de B&R-discussie valt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top