Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned and Restricted Announcement 26 november 2018

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Announcement Date: November 26, 2018

No changes to any formats.

The list of all banned and restricted cards, by format, is here: Banned en Restricted lijst.

Next B&R Announcement: January 21, 2019

Bron: Wizards announcement
Eclavyrr
5 jaren geleden
Spannend.
BuidingMage
5 jaren geleden
Al die B&R announcements waar niks gebeurt
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mooi toch? Betekent dat alle formats goed werken en dus geen aanpassingen nodig hebben. Dus Magic is gezond
Eclavyrr
5 jaren geleden
Nou, gisteren had ik anders +/- 20 potjes MtG Arena gespeeld en ik kwam welgeteld 13x uit tegen Drakes, en 3x tegen dat Mono aggro deck. Niet dat het onverslaanbaar is, met Golgari had ik bijna al deze matches gewonnen op een enkele na, maar het zegt wel iets over de meta.
burtyoungsters
5 jaren geleden
Sheldon Menery, 1 van de bedenkers van EDH en voorzitter van de Commander Rules Committee, heeft vorige week een mooi artikel geplaatst over kaarten die je niet zou moeten spelen in EDH. Ik weet niet of ik mag linken, want het is een artikel op een Amerikaanse winkelsite, maar als je Googeled op “sheldon menery edh cards you should not play”, is het de eerste hit. Het gaat om de site met steden en sterren ;-)

Lijst:
Armageddon
Back to Basics
Grand Arbiter Augustin IV
Mindslaver
Palinchron
Paradox Engine
Seedborn Muse
Sorin Markov
Stasis
Static Orb
Thieves' Auction
Winter Orb
Wound Reflection

Wat vinden we van deze lijst? En heeft commander een banlist update nodig?
Persoonlijk zijn er voor mij twee kaarten die eventueel gebanned mogen worden:
Paradox Engine: die kaart is gewoon te broken
Craterhoof Behemoth: die kaart zegt gewoon “ik win”. En veel te makkelijk op tafel te krijgen. Al ben ik zelf zeker fan van die kaart

Gijsneus
5 jaren geleden
Quote:
56 minuten geleden
Sheldon Menery, 1 van de bedenkers van EDH en voorzitter van de Commander Rules Committee, heeft vorige week een mooi artikel geplaatst over kaarten die je niet zou moeten spelen in EDH. Ik weet niet of ik mag linken, want het is een artikel op een Amerikaanse winkelsite, maar als je Googeled op “sheldon menery edh cards you should not play”, is het de eerste hit. Het gaat om de site met steden en sterren ;-)

Lijst:
Armageddon
Back to Basics
Grand Arbiter Augustin IV
Mindslaver
Palinchron
Paradox Engine
Seedborn Muse
Sorin Markov
Stasis
Static Orb
Thieves' Auction
Winter Orb
Wound Reflection


Mooie lijst! Ben het met de volgende kaarten niet eens:

Back to Basics Niks mis mee. Als je niet zonder non-basics kan spelen dan is het wel erg treurig. En deze kaart is gemakkelijk met removal op te lossen.
Armageddon Ok, dit is wel over de grens maar ik vind het prima op zijn tijd! Helemaal als het thematisch is... Een Jokulhaups is misschien wel iets eerlijker?
Seedborn Muse Prima kaart. Is minder goed dan Prophet of Kruphix maar niet broken. Geen problemen mee.

De rest van de lijst is compleet terecht.


Quote:
56 minuten geleden
Wat vinden we van deze lijst? En heeft commander een banlist update nodig?

Jazeker! Helemaal bovenstaand lijstje.

Quote:
56 minuten geleden
Craterhoof Behemoth: die kaart zegt gewoon “ik win”. En veel te makkelijk op tafel te krijgen. Al ben ik zelf zeker fan van die kaart

Heftige kaart maar op zich heb ik er geen problemen mee. In een multiplayer pot is het bijna nooit een 'ik win van iedereen' kaart.

Kaarten die ik zou toevoegen:

Cyclonic Rift. Komt te vaak 'terug'. 1x ervan terugkomen lukt soms nog wel maar meerdere keren is gewoon niet meer leuk. Devastation Tide is een prima kaart, veel eerlijker.
Sol Ring. Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak maar deze kaart is niet voor niets één van de beste kaarten uit mijn cube. Heb 'm in je beginhand en je acceleratie is zo groot dat je vaak niet meer in te halen bent. Helemaal 1v1 is het een te goede kaart.



bartist
5 jaren geleden
Misschien slim om hier een apart topic van te maken? Het is een discussie waar ik misschien aan wil bijdragen met mijn mening, maar het heeft niet iets met de officiele ban-list wijzigingen vanuit WotC te maken

Mod-Edit:
Dat heeft derooy89 gedaan: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/magic-algemeen/commander-banlist-discussie/10254?page=last
Verdere discussie over de commander banlist mag daar gedaan worden!
 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top