Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned & Restricted Announcement 26 augustus 2019

Saint
4 jaren geleden
Flauw zeg, maar 1 maandje Ferocidon spelen.
Sunitram
4 jaren geleden
Geen fan van de Looting ban. Meerdere decks die of nooit of in geen tijden meer voor problemen hebben gezorgd worden hier behoorlijk door benadeeld.

Het beste wat ik erover kan zeggen is dat het waarschijnlijk voor heel wat diversiteit gaat zorgen op de Dutch Open straks...
Sanderdl
4 jaren geleden
Waar ik nog het meest van baal is dat magicfest Gent over een paar weken is en ik zonder looting in principe geen deck heb. Of ik moet heel snel vervanging vinden.
TheRobinros
4 jaren geleden
Persoonlijk wel een fan van de Looting-ban. Niet omdat Looting te goed is, want de kaart is redelijk fair, maar hij maakt zooo veel unfaire decks mogelijk dat je enige opties zijn 1) Een deck spelen met 4 Faithless Looting of 2) Hopen dat de 10 graveyard-hate-kaarten in je 75 iets doen tegen wat je tegenstander probeert. En het feit dat je zo'n gigantisch deel van je deck kwijt bent aan puur de graveyard van je tegenstander bestrijden vind ik eigenlijk ook te gek voor woorden. Ik snap dat een groot deel van de Modern-spelers nu geen deck meer heeft, maar ik zie het als een shift in het format die voor gezondere decks gaat zorgen, meer interactief.

Dat gezegd hebbende: ik verwacht wel een hele hoop Tron en Whirza de komende tijd, weet niet hoe gezond die meta is...
Sunitram
4 jaren geleden
Ik denk dat je overdrijft. Ja, graveyard hate is een noodzakelijk kwaad, en dat zal na de ban weinig anders zijn, maar nu Hogaak het veld geruimd heeft; welke decks profiteren nu nog van Faithless Looting op een serieus ongezonde manier? Dredge? Dredge was al een populair deck in pre-Jace unban dagen en dat werd door Wizards zelf "het gezondste Modern in jaren" genoemd! Phoenix? Phoenix kan explosief uit de hoek komen, maar Damping Sphere, die je meestal toch al sideboardt tegen Storm en/of Tron, remt het deck enorm af. Om nog maar te zwijgen van de pas gereprinte Grafdigger's Cage. Je zou nog een zaak kunnen maken voor Gishoalbrand, maar Neobrand is zonder Looting minstens zo gevaarlijk.

Ik speel zelf geen decks die afhankelijk zijn van Looting en als groot SaffronOlive fan en licht fanatieke homebrewer juich ik de ruimte voor diversiteit die deze ban veroorzaakt enigszins toe, maar het gaat wel ten koste van spelers in alle lagen van de Modern community die nu hun decks ernstig moeten heroverwegen.
NoopyNolife
4 jaren geleden
Nouja als al je decks uit elkaar vallen door de ban van 1 kaart dan wordt het misschien sowieso tijd om eens wat nieuws te brewen.
TheRobinros
4 jaren geleden
Dredge, Phoenix, Red Prowess en Hogaak zijn/waren allemaal tier-decks die samen een gigantisch deel van de meta waren. Zonder Looting zijn deze decks een stuk slechter en een stuk eerlijker geworden. Er zijn echt wel zat manieren om je graveyard te vullen als je echt wil hoor. Phoenix en Prowess kunnen bij wijze van spreken Shriekhorn spelen en inderdaad een stuk slechter worden, maar waarschijnlijk nog steeds prima speelbare decks zijn. Of BG Vengevine over gaat blijven van het Hogaak-deck, zal de tijd ons leren. En Dredge verliest zijn perfecte 1-drop, maar ook dat gat lijkt me wel te dichten.
Blizzardfox
4 jaren geleden
Sunitram ik snap je wel maar... Als je een Modern speler bent, dan weet je gewoon dat de meest heftige decks die gebruik maken van Faithless Looting enorm dominant zijn tegenover non-graveyardmatter decks.

Als ik zie dat bijvoorbeeld decks zoals Prison, Artifact Prison, Latern, Ad Naus en ga zo maar door geen ene kans meer maakte door de turn 2 - 3 Hogaak, Arisen Necropolis. Is gewoon niet te doen.

Ze hebben niet allen Graveyard decks geremd, maar ook generfed dat ze een stapje terug zetten. Ze zullen nog steeds een manier gaan vinden om het deck werkend te krijgen.

Door de unban van Stoneforge Mystic geven ze wel weer frisse nieuwe decks en oud bestaande decks weer een kans en zou zeker Modern balanseren. Ik kan je uit zekerheid zeggen als Hogaak, Arisen Necropolis en Faithless Looting er nog waren. Dat Stoneforge Mystic het zwaar had gekregen. Ze is dan zelfs al te traag voor zo'n snel format. Als je alleen al kijkt naar phoenix of Prowess-Red hoe hard dat gaat. Man die Mystic maakt 0,0 kans.

Ik denk dat dit eerder deuren openzet voor nieuwe decks en een rustige meta waar decks zich opnieuw kunnen bewijzen. Kortom! Ik snap dat het balen is, maar wel een fijn idee! Maar inderdaad ze moeten hun decks hard aanpakken willen ze het werkend krijgen...
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Hogaak was een drama en die ban vind ik ook terecht. Maar om het dan maar anders te formuleren: met de decks die ik speel heeft Looting buiten Hogaak om nooit als een grandioos probleem aangevoeld. Blue Steel bijvoorbeeld runt veel tax effecten en runt 3 graveyard hate kaarten die Trinket Mage kan tutoren. Maar dat deck is dan weer een sitting duck tegen Bogles.

Maargoed, ik heb zelf geen last van de ban. En zoals gezegd: het geeft ruimte voor nieuwe dingen. Let's agree to disagree
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
deze zijn allemaal toch gewoon terecht, ze zijn gewoon OP
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Overpowered is niet perse een reden voor een ban, het gaat erom of bepaalde decks te sterk zijn door een combinatie van kaarten waardoor je er mee of zwaar tegen moet spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top