Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

[BBD] Battlebond

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Gave kaarten!
Dordledum
5 jaren geleden
Pir's Whim is leuk! Warrior Tribal support is ook lekker.
Skywise
5 jaren geleden
Nog een gave Mythic demon!

 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Zit eens te kijken maar zo te zien heb je nu twee vormen van Partner?
Commander: Partner (You can have two commanders if both have partner.)
BBD: Partner with X (zoek X en stop die in je hand)
En wellicht hybrid met Will en Rowan??

Is dat al ergens uitgelegd of spoilers dus verwarring?
LordWhooT
5 jaren geleden
Volgens mij idd Hybrid met Will en Rowan. Je kan ze zowel als commander gebruiken en ze zoeken elkaar op
Sunitram
5 jaren geleden
"Partner with..." heeft inderdaad een extra regel die niet op de kaart staat. Je mag Pir en Toothy samen als commander gebruiken, maar Pir en, bijvoorbeeld, Silas Renn, Seeker Adept mogen geen partnerschap aangaan.

Van de Battlebond Pagina (link in de eerste post van dit topic):
Though not in the reminder text of the mechanic, the legendary "partner with" cards that reference each other can, together, be your commanders in the Commander format! We were looking for ways to make these creatures both able to be your commander, and a variant on partner made a ton of sense. They do need to be paired up with each other (for example, Toothy and Pir can be played together; Toothy and Ravos, Soultender can't), and we were able to make some really exciting pairs this way. (And if you've been waiting for traditional monocolored partners, you absolutely will get them someday; the Commander playability is a nice bonus here on top of everything else partner with does.)

Wat ik nu weer niet zeker weet is of ik, als ik Silas Renn speel, ook een andere partner mag tutoren...
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Flappie1
5 jaren geleden
Hoe wilde je dan een andere partner tutoren met Silas renn?? Dat is namelijk voorbehouden aan de partner with kaarten die alleen specifiek die ene kunnen zoeken. Partner zegt van zichzelf nergens dat het mag zoeken naar een kaart, Partner with daarentegen wel maar dat staat dan ook zeer duidelijk aangegeven op de kaart.

Tot zover vind ik de simic (pir en toothy) de leukste. Planeswalkers zien er wel leuk uit manawise lijken ze wat hoog voor commander maar goed de tijd zal dat leren.

Trouwens Toothy is best een naar ding met blink effecten: blink toothy en stack het zo dat je kaarten raapt nadat toothy weer terug is geblinked (Deadeye Navigator kan dit bijvoorbeeld) nu als toothy dan terug komt heb je nog geen kaarten van hem gepakt (ligt nog op de stack) en die pak je dan wel even. Dan is toothy dus weer net zo groot als eerst!!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Hier is het mechanics artikel waarin alles uitgelegd wordt:

https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/battlebond-mechanics-2018-05-21

"Partner with X" betekent dus 2 dingen: het kunnen opzoeken van X, en het feit dat het een Partner Commander is, maar dan alleen met X, niet met andere Commanders die alleen Partner hebben.
BuidingMage
5 jaren geleden
Ik ben zo blij met Vigor, Doubling Season, True-Name Nemesis en de rare-land cycle
Eclavyrr
5 jaren geleden
Play of the Game.... had gelijk Overwatch in mijn hoofd zitten....
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Die "Partner with"- creatures en planeswalkers lijken me wel lastig te realiseren in limited. Je moet maar net de mazzel hebben om ze allebei te pakken te krijgen. zeker als het om 2 mythics gaat!
BuidingMage
5 jaren geleden
volgens mij zitten ze altijd in dezelfde booster
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
volgens mij zitten ze altijd in dezelfde booster


Echt waar? 2 Mythics in 1 keer pakken, dat is lekker...
thewoodcutter
5 jaren geleden
Correct, alle [help]partners with[/help] kaarten zitten altijd samen in de boosters (hoewel ik vermoed dat het niet voor de foilversies geldt).
Het staat in dit artikel op https://magic.wizards.com
Morph
5 jaren geleden
Reprints:







Creature - Elf Advisor
When ~ ETB, support 2.
Whenever you put one or more counters on a creature you don't control, draw a card.
 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
ieun
5 jaren geleden
True-Name Nemesis reprint is geweldig voor een two-headed giant set. Kan maar 1 van de tegenstanders kiezen dus de partner kan altijd nog blokken.

edit: Also did someone say foil True-Name Nemesis
 bijgewerkt door ieun 5 jaren geleden
BlackDahlia
5 jaren geleden


De art van deze en van Toothy, Imaginary Friend zijn heel gaaf.
Het format spreek me alleen totaal niet aan.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
52 minuten geleden
Het format spreek me alleen totaal niet aan.


Ik heb hetzelfde probleem. Vind 2 headed giant ook echt niet leuk. Maar hou wel van commander en andere multiplayer formats dus wel interesse in de kaarten.
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
57 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Het format spreek me alleen totaal niet aan.


Ik heb hetzelfde probleem. Vind 2 headed giant ook echt niet leuk. Maar hou wel van commander en andere multiplayer formats dus wel interesse in de kaarten.


Met het toevoegen van value zoals Doubling Season, True-Name Nemesis, Vigor en Sower of Temptation maken ze zo'n set toch wel weer interessant voor het brede publiek.. En misschien ga je door ermee te draften toch wel meer 2HG spelen!

Ik gok dat er nog wel wat value gereprint gaat worden.. ik zet in op Damnation Land Tax.. Wie biedt meer?
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden (Sufste geintje ooit... ik moest m maken...)
farden10
5 jaren geleden
Land Tax reprint op mythic. Die was ook wel hard nodig voor commander


Nog een paar spoilers:

 bijgewerkt door farden10 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top