Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[C18] Commander 2018

Skywise
6 jaren geleden
Vandaag aangekondigd: Commander 2018!
https://magic.wizards.com/en/products/Commander-2018

Choose your commander and carve your path to victory in this unique multiplayer Magic format. Call on powerful planeswalkers and deploy their signature strategies to make sure you're the last player standing.

Set Name: Commander 2018
Number of Cards: 400
Release Date: August 10, 2018
Official Three-Letter Code: C18
Twitter Hashtag: #MTGC18
Languages Available: English, French, German, Italian, Japanese, Portuguese, Spanish
MSRP: $39.99 *Applies to U.S. Only
Dordledum
6 jaren geleden
Weer 4 decks ipv 5, verder weten we nog niets. Altijd goed, automatische preorder voor mij.
goeth78
6 jaren geleden
Nou, er wordt wel gespeculeerd over een richting:

Call on powerful planeswalkers and deploy their signature strategies to make sure you're the last player standing.

Het zou goed kunnen dat we weer decks krijgen met Planeswalkers "aan het hoofd". En dat kan ik alleen maar toejuichen, daar is nog een hoop ruimte
Dordledum
6 jaren geleden
Goed punt, helemaal overheen gelezen. Interessant!
Sunitram
6 jaren geleden
En om maar gelijk de Gatewatch haat voor te zijn: het zijn maar 4 decks, dus C18 is waarschijnlijk niet Gatewatch gerelateerd!

Als ze inderdaad weer Planeswalkers aan het roer van de Commander decks zetten, gok ik zo dat 't deze keer multicolor walkers zijn. Ben heel benieuwd welke ze gaan kiezen
Zou het kunnen dat ze Urza gaan maken? Volgens mij heeft MaRo namelijk in het Unstable Spoiler Seizoen losgelaten dat, als Urza, Academy Headmaster aansloeg, Wizards een terugkeer van de volledige Urza niet uit zou sluiten...

Disclaimer: de schrijver van deze post heeft zelf helemaal niks tegen de Gatewatch. Vooral Jace heeft in zijn ogen een hoop punten gescoord in de Ixalan Storyline.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
De standaard is nu trouwens ook 4 decks. Dat is vorig jaar begonnen, maar het idee is om dat te blijven doen.
Dordledum
6 jaren geleden
Ook heel fijn dat de bijgevoegde commanders sinds vorig jaar allemaal foil zijn.

Ik zou het wel leuk vinden als er weer wat 3-, 4- of 5-kleuren commanders bij komen, of meer commanders met Partner.

Edit: Zie het nu pas: De release date is Augustus al! Meestal komen ze pas uit in November.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Skywise
5 jaren geleden
Wizards heeft zojuist op Twitch de thema's en namen van de Commander 2018 precons gespoild:

- Exquisite Invention (U/R Artifacts)
- Nature's Vengeance (Jund Lands)
- Adaptive Enchantment (Bant Enchantments)
- Subjective Reality (Esper top-card-of-deck matters)

Meer info en de eerste kaart spoilers volgen al snel binnenkort
BuidingMage
5 jaren geleden
Oeh, nice! Ik ben echt super blij met Adaptive Enchantment!
Flappie1
5 jaren geleden
Er zijn ook een paar plaatjes (geen kaarten alleen art!) gespoiled.... Ik heb nog niet het level om het te posten maar om de hype verder op te hogen zou iemand ze kunnen posten (hint hint!)

Het lijkt me tot nog toe allemaal wel erg tof. Het Esper top card deck moeten we eerst nog maar zien en mensen zijn al bang dat het een gimmick gaan zijn maar dit zou wel eens een verrassend sterk deck kunnen worden ik denk aan miracle kaarten en zolang je niet alles hoeft te revealen kan het erg goed worden. Ook ben ik benieuwd hoeveel andere kaarten het artifact deck heeft ten opzichte van de oude mono rode artifact precon.

Jund lands lijkt mij tot nog toe het leukste maar een naam alleen zegt niks. Ook lijkt deze veruit het populairst online maar jongens er komt geen fetchland......
 bijgewerkt door Flappie1 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Lands en top deck lijken me leuk!
koffiemelk
5 jaren geleden
Ohhww heel fijn een Jund deck ik zit al een flinke tijd te worstelen om zelf een Jund deck te bouwen waar ik blij mee ben. Hopelijk bied dit deck leuke nieuwe opties die niet te veel op mijn Meren deck +rood lijken.

Ook laat ik me graag erg verassen door het Adaptive Enchantment deck, dus afwachten.

Maar vooralsnog Jund voor mij
sibrand
5 jaren geleden
Als er, zoals veel mensen denken, inderdaad planeswalker commanders komen dan denk ik dat Saheeli en Tamyo erin komen voor Izzet en Bant op basis van de planeswalker poster en Lord Windgrace voor 1 van de ander decks (Jund?) vanwege een afbeelding van hem op planeswalkerformaat in het dominaria artbook.
Roks1983
5 jaren geleden
Of de commanders planeswalkers zijn maakt me eigenlijk niets uit. Ik heb nog geen Izzet en geen Esper commander deck dus de interesse is sowieso gewekt!
LeKrutes
5 jaren geleden
Ben erg benieuwd
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Ok.... ik moet er nu misschien 3 hebben? Ik heb al een / top of the deck cast deck. Misschien kunnen we iets 5 kleurigs van maken nu?
Bant Enchantments is wel leuk, alhoewel ik niet een dedicated enchantress deck zou willen... En Jund lands... is dat landfall, ramp, of een Life from the Loam/Seismic Assault deck?
Klinkt wel weer leuk, best specifiek
Eclavyrr
5 jaren geleden
Hm, nog steeds geen spoilers voor deze set.
Ben toch wel bennieuwd zo intussen, wil graag weten wat in de decks (naast de 5 basics en sol ring) zit zodat ik alvast voor wat extra kaarten kan kijken.
koffiemelk
5 jaren geleden
Als ik het goed heb beginnen de spoiler a.s. maandag de 23e. Ik kan namelijk net zo goed niet wachten tot de spoilers
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Klopt, maandag gaat het spoilergeweld van start!
n4ppy
5 jaren geleden
Maar er zijn geen pre-oopsfotovanprintsheet-spoilers geweest?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top