Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

M19 - Hoe was jouw prerelease?

Eclavyrr
5 jaren geleden
Hey allemaal,
de prerelease van Core Set 2019 zit er weer op
Helaas, helaas.

Desondanks heb ik weer een prima (maar erg korte) tijd gehad en me erg geamuseerd met het limited formaat van Core Set 2019. Ik vind dat de set best veel sterke limited kaarten heeft en het is gelukkig geen supersnel limited formaat waardoor je ook met wat mindere decks goed terug kunt komen van een achterstand.

Wel vond ik het heel jammer dat ik door tijdsgebrek alleen de zaterdag avond kon gaan...

Dus daar zat ik dan, net een potje commander achter de rug omdat ik wat erg vroeg ter plekke was, en even lekker gekeuveld met wat mensen die ik al een tijdje niet meer had gezien.

Toen kreeg ik mijn Prerelease kit. Spannend! Snel open gemaakt en mijn promo was Thorn Lieutenant. Cool! Dat is een lekkere kaart om iets omheen te bouwen, ook omdat ie late game relevant is. Uit mijn eerste booster kwam zowel een foil [k]cleaning nova[/k] als een Arcades, the Strategist gerold, en ik zat me er op te verheugen om Bant midrange te gaan.

Vervolgens trek ik werkelijk echt bijna geen relevante kaarten in die kleuren en zat ik best te balen. Totdat ik zag dat ik een Lathliss, Dragon Queen en twee andere draken had en ook nog eens een sterke removal suite in .

Dus toen gingen we Dragons
[d]33988[/d]

Ondanks de Lathliss waren mijn MVP's mijn twee kleurloze rares: Transmogrifying Wand en Sigiled Sword of Valeron. Ik kon veel tokens produceren en vervelende creatures ver-ossen, en naast mijn subthema van sacrifice ging het vaak erg hard, ondanks dat ik maar iets van 15 creatures speelde.

Mijn eerste potje stoomwalsde ik over mijn tegenstander heen met een horde aan knights en zombies, maar de tweede pot kwam ik uit tegen iemand die een ontzettend sterk Jund deck had met Vaevictis Asmadi, the Dire. Ik verloor (wel met moeite) de eerste game, en de tweede floodde ik tegen een beurt 4 Vaevictus...
Mijn derde pot was spannend, zowel mijn tegenstander als ik gingen hard uit de startblokken maar hij maakte een fout door mijn Skymarch Bloodletter te chumpen met Palladia-Mors, the Ruiner. Die werd toen een rund, en ik had een mooi target voor Rise from the Grave en dat was wel de win voor mij

Toen snel naar huis zodat ik het laatste deel van Rift Rivals nog kon kijken en daarna lekker in bed nagenieten van de overwinning (een Omniscience uit mijn prijsboosters helpt dan ook wel )

Hoe hebben jullie je prerelease ervaren? Had je nog gave drops of plays die je wilt delen?
Graag hoor ik het!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Slagbroder
5 jaren geleden
Ik had me deze keer voorgenomen om in twee kleuren te blijven, de vorige keer ging ik voor de volwaardige drie kleuren en kon ik geen enkele game winnen. Na het openen van de boosters blijkt er geen enkele twee-kleuren-combinatie voldoende sterk, dus toch maar weer drie kleuren gegaan: wit vormde de hoofdmoot, aangevuld met groen en zwart. Lifegain was een deel van de strategie, dus verkoos ik Pelakka Wurm boven Bogstomper als finisher. Het hielp ook dat de Wurm trample had om de laatste damage door te kunnen drukken. Hiervoor moest ik wel voldoende groene mana kunnen maken, maar dankzij Manalith, Druid of the Cowl en Dryad Greenseeker moest het volgens mij wel te doen zijn...

En het werkte inderdaad! Het deck had meestal wat tijd nodig om op te bouwen (tenzij de tegenstander niet meteen antwoorden klaarhad voor mijn vroege creatures), maar kon toen goed los gaan.

Heel veel plezier gehad en gelukkig beter gedaan dan de vorige prerelease. Eerste tegenstander een draw: bezig aan de derde pot toen we de extra beurten ingingen, maar geen van beide kon het afmaken. Gewonnen van de tweede tegenstander met 2-0 (Transmogrifying Wand, m'n promo, is uitzettend goed). Derde pot opnieuw een draw, maar deze keer moesten we zelfs niet meer beginnen aan de derde pot (tweede game gewonnen doordat de tegenstander zich had misrekend en een Poison-Tip Archer het laatste puntje schade toebracht tijdens de combat phase). De vierde wedstrijd opnieuw overtuigend gewonnen tegen wit-blauw control, dat de game niet lang genoeg kon rekken om de overhand te nemen. Zelf stond ik de laatste game nog op 2 leven, maar de Pegasus Courser + Pelakka Wurm combo bleek te overweldigend: opnieuw 2-0. Tegen de laatste tegenstander moest ik het onderspit delven, ik werd geüppaired en een Palladia-Mors, the Ruiner op beurt 4 bleek te snel voor mijn deck: verloren met 0-2.

Hierbij het deck dat me veel plezier heeft bezorgd tijdens de prerelease.
farden10
5 jaren geleden
Nadat ik mijn boosters open had gemaakt en alles had gesorteerd op kleur bleek al snel dat ik blauw moest gaan spelen. Er zaten veel goede blauwe commons en uncommons in mijn pool, maar een mono color deck is in sealed niet te doen, dus toen moest ik kijken wat er bij gespeeld kon worden. Rood had een aantal sterke kaarten, met Lightning Strike en 2 grote flyers, maar uiteindelijk toch voor wit gegaan en het onderstaande deck gebouwd.


Ronde 1 won ik met 2-1, nadat ik de eerste game bleef steken op 2 mana. Game 2 mulde mijn tegenstander naar 5, waardoor hij erg achter bleef on board. In game 3 kon hij geen antwoord vinden op de turn 2 Departed Deckhand die dus elke beurt unblockable door kon komen. Stand 1-0.
Ronde 2 speelde ik tegen een B/W deck. Game 1 verloor ik doordat ik Make a Stand speelde in respons op een removal spell, het was beter geweest om dat creature dood te laten gaan en vervolgens in combat de instant te casten en zijn creatures dood te blocken, op naar game 2. Game 2 speelde mijn tegenstander beurt 1 Fountain of Renewal, waar ik geen antwoord op had. Echter floodde hij ook een beetje, waardoor ik precies genoeg damage kon doen om hem 1 beurt eerder dood te maken dan dat hij lethal had. Game 3 speelde hij weer turn 1 Fountain of Renewal, maar volgde het deze keer op met turn 4 Leonin Warleader, die ik 3 keer heb kunnen bouncen voordat hij tokens kon maken, maar doordat ik lang op 4 mana bleef steken kon hij makkelijk stabiliseren. Nadat ik geen mogelijkheden meer had om de Leonin Warleader te antwoorden, heeft die kaart het spel heel snel beïndigt. Ronde 2 1-2 verloren, stand 1-1.
In ronde 3 had mijn tegenstander een wit/rood deck, dat blauw en zwart splaste voor Nicol Bolas, the Ravager. In die ronde was mijn deck zowel game 1 als game 2 veel te snel voor mijn tegenstander. De combinatie van meerdere flying/unblockable creatures en bounce effecten zoals Exclusion Mage en Disperse met Inspired Charge en Make a Stand om het af te maken zorgden voor een match die na 10 minuten afgelopen was. Ronde 3 was erg snel 2-0 voor mij, stand 2-1.
Ronde 4 speelde mijn tegenstander een temur deck. Game 1 kon ik redelijk goed uitcurven, maar speelde mijn tegenstander beurt 3 Spit Flame om de kaart vervolgens terug te halen metDragon Egg en op beurt 5 mijn Angel of the Dawn dood te maken. Gelukkig had die al genoeg value gegeven door de etb. De beurt daarna speelde ik Frilled Sea Serpent die ik de beurt erna kopiërde met Mirror Image. Dit was uiteindelijk genoeg voor de 1-0. Game 2 was ik heel erg flooded, waardoor ik te weinig kon doen tegen zijn creatures, dus 1-1. Game 3 ging redelijk gelijk op, tot beurt 5. Ik speelde beurt 5 Gearsmith Guardian, beurt 6 Exclusion Mage + Mirror Image op de guardian. Hij kon geen antwoordt vinden op de guardians, maar we zaten een beetje in een boardstall. Dit veranderde de toen ik de turn erna Lena, Selfless Champion kon spelen, waardoor ik 2 keer zoveel creatures had, dit was nog niet genoeg om de laatste 10 damage te kunnen doen, maar de topdeck Inspired Charge maakte daar snel verandering in. Resultaat 2-1, stand 3-1.
De 5e en laatste ronde begon voor mij insane. Ik keepte een starthand met 4 land, een 2-drop, 4-drop en 6-drop. Vervolgens pakte ik een 3 drop, een land en Angel of the Dawn en kon ik perfect uitcurven. Mijn tegenstander kon dit onmogelijk antwoorden, 1-0 voor mij. Game 2 ging redelijk gelijk op, maar de creatures van mijn tegenstander waren steeds net iets beter, waardoor ik niet kon racen. Uiteindelijk pakte ik geen top end creatures en kon zijn Star-Crowned Stag en Vine Mare niet antwoorden, dus 1-1. De laatste game ging heel gelijk op. Early game kon ik een paar keer door komen met Supreme Phantom, maar Giant Spider maakte daar een einde aan. Uiteindelijk stond hij op 5 leven en ik op 7, die beurt sloeg ik hem naar 3 met Departed Deckhand. De beurt erna viel hij aan met zijn Ajani's Last Stand token en sloeg mij naar 3. Gelukkig kon ik met de abillity van de Departed Deckhand een van mijn andere creature's unblockable geven en slaan voor lethal: 2-1. Na de match zaten we elkaars deck te bekijken en bleek dat hij een Ajani, Adversary of Tyrants had. In alle drie de games heeft hij die niet in handen gehad. Daar had ik best een beetje mazzel mee, want ik had geen antwoord op Ajani.

Aan het einde van de pre-release stond ik 4-1, wat mijn beste resultaat tot nu toe is. Hierdoor 6 boosters gewonnen en een hele leuke dag gehad. Wat wel een beetje sad is dat ik geen enkele mythic gepulled heb, terwijl het om me heen planeswalkers en elder dragons leek te regenen zoveel zijn er gepulled. Al met al een geslaagde pre-release en een super goed resultaat.
TheRobinros
5 jaren geleden
Ik had een redelijk matig Mardu grotebeestendeck wat potjes won als ik mijn Sarkhan's Unsealing in het spel had liggen en redelijke kaarten trok en anders verloor 2-3 gegaan uiteindelijk en daar niet heel ontevreden mee
Qua waarde was mijn pool absoluut niet best... de rares waren dus Sarkhan's Unsealing, Lena, Selfless Champion, Cleansing Nova, Demon of Catastrophes als promo, Patient Rebuilding, Dragon's Hoard en een foil Sigiled Sword of Valeron. De Unsealing, Lena, Cleansing Nova en de Demon waren wel erg lekker in mijn deck met earlygame removal, Dragon's Hoard (een rare Manalith is ook een Manalith), 2 Doomed Dissenter en Reassembling Skeleton. Vooral de Inferno Hellion was gamewinning naast Unsealing: een 4 mana asymmetrische boardwipe die 4 damage aan de speler doet en een 7/3 Trample achterlaat is nooit vervelend.

Details over de games weet ik echt niet meer en het deck is inmiddels ook al uit elkaar, maar ik heb een hoop leuke games gehad en wat erg slecht nieuws van de dag ervoor uit mijn hoofd gezet. Erg geslaagde middag!
AncientOne
5 jaren geleden
Dit keer op het punt gestaan, om voor het eerst sinds tijden weer eens een prerelease te doen, maar het was zaterdagnacht/zondagochtend daarvoor toch te laat geworden...
Misschien een volgende keer...
Magicfreak
5 jaren geleden
Mijn pre-release was ,matig.
Ik had een RW agro deck, maar het werkte niet goed.
Ik heb een ronde gewonnen, maar in die ronde heb ik wel gelijk een Deckbox Pro 100+ Core Set 2019: Tezzeret, Artifice Master gewonnen
Sanderdl
5 jaren geleden
Die van mij verliep prima. We hebben maar een kleine winkel in ons stadje en er was slechts 14 man, maar het was knus en gezellig en het regende Scapeshifts. Drie van de veertien man haalde zo een ding uit zijn pack. Links van me een scapeshift, tegenover me een scapeshift en ik moest hem later bijruilen.

Mijn pool begon met een promo Djinn of Wishes en in de eerste 5 boosters trof ik vrij weinig boeiends aan eigenlijk. Zodra ik de laatste booster opende hoorde ik plots de maniakale lach van Tezzeret, Artifice Master en kwam er een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn. Ik maakte een vrij simpel doch effectief blauw/wit deck. Ik won er 2, verloor er 1 en speelde de laatste game gelijk. Achteraf kreeg ik nog een extra booster en daar zat een Lathliss, Dragon Queen in. Dat kwam mooi uit, want daarmee wilde ik al een commanderdeck maken.
thewoodcutter
5 jaren geleden
2 prereleases gespeeld. Op zaterdag 2HG met mijn broer. Die haalde een Omniscience uit zijn boosters, waar ik het met een Vaevictis Asmadi, the Dire moest doen. Wel nog 2x Goreclaw, Terror of Qal Sisma, waar ik mijn deck omheen gebouwd heb. En 2x Sai, Master Thopterist, die we uiteindelijk niet gespeeld hebben. Promo's waren Valiant Knight en Supreme Phantom. Mijn broer had een wit/blauw deck met 12 flyers (zijn favoriete archetype) en een geheim wapen in de vorm van Cleansing Nova. Ik had een zwart/groen splash rood deck, waar we vooral wat removal en Vaevictis splashden. Nadat we de eerste match verloren (te veel value en aggro van 2 Satyr Enchanter's aan de overkant), nog gauw wat meer removal in geboard. In match 2 overklasten we de creatures van de tegenstander op alle fronten en deden de flyers het werk: beurt x Angel of the Dawn, beurt x+1 Angel of the Dawn, beurt x+2 Mirror Image op Angel of the Dawn
In match 3, wisten we de tegenstanders te laten overcommitten en vervolgens in een Cleansing Nova te laten lopen, terwijl we nog een op ruime 18 levens stonden. Daarna pas creatures gespeeld (die daarvoor waren al zeer agressief geruild of geremoved door onze tegenstanders), terwijl een Psychic Corrosion al heel wat goede kaartjes in de graveyards had laten verdwijnen. Wederom konden de flyers het werk afmaken (met nog een Banefire op handen voor de beurt erna mochten we het niet redden).
2-1, en volgens de event reporter plek 1 (onze tegenstanders van de eerste ronde verloren in de laatste... en zij hadden, qua alfabet, latere achternamen, want dat is waar naar gekeken wordt: weerstand moet exact gelijk zijn bij 4 teams. In normaal swiss zouden we dan 2e zijn op onderling resultaat: gekke eventreporter... ). Wel nog 4 promo's erbij geruild...

Op zondag individueel gespeeld. Qua pulls was het niet super spectaculair: Death Baron met slechts 1 andere zombie (en nog een Doomed Dissenter), Liliana's Contract, Metamorphic Alteration,Mistcaller, Demanding Dragon, Spit Flame. Promo was Sai, Master Thopterist, maar niet echt heel erg veel goede artifacts...
Uiteindelijk een rood/groen deck gemaakt met wat draken (ook nog Volcanic Dragon ) en Draconic Disciple. Ik had een lichte splash voor 1 zwarte kaart: Poison-Tip Archer, wat ook mede mogelijk gemaakt werd door 2x Elvish Rejuvenator en nog wat ramp in de vorm van een Druid of the Cowl. Verder had ik zowel de Vine Mare als de Lightning Mare.
Vooral die eerste maakte het de tegenstanders in zwart heel lastig.
De eerste ronde, in game 1, leek het heel lang goed te gaan voor mijn tegenstander maar hij had na agressief ruilen alleen een flyer en had mijn Poison-Tip Archer niet goed gelezen. Het kruid was daarna wel op, wat mij de win gaf: al mijn klein grut kon gewoon aggro gaan...Hij probeerde nog wat cutes met een Switcheroo op mijn Ghastbark Twins tegen zijn Knight of the Tusk, maar dat was wel de laatste stuiptrekkingen. Met behulp van een Rabid Bite en een aanval was het board aan zijn kant leeg.
In game 2 wist ik er compleet over te walsen (iets meer aggro dan mijn tegenstander aan kon), vooral de menace van Boggart Brute deed goede zaken...
2-0
Match 2 begon ik met een loss tegen de value (2x Divination + Psychic Symbiont)) van de tegenstander. In games 2 en 3 werd het echter een walkover dankzij Vine Mare en een tegenstander met letterlijk 1 non-black creature met voldoende power... die ik prompt de eerste keer dat ie op tafel verscheen middels Spit Flame affikte.. (zonder te weten dat het het enige non-black creature was). In game 3 ging het nog sneller.... eerst de counterspell uitlokken op drie mana en vervolgens op vier de Vine Mare dumpen... 2-1
Match 3 was tegen een sultai deck, wat in game 1 op vier mana bleef steken, terwijl ik er inmiddels al 7 had liggen dankzij mijn elfjes. Dat duurde niet heel lang...
Game 2 ging gelijker op, tot het moment dat ik de flyers wist neer te halen en er zelf doorheen kon knallen met mijn draken en Vine Mare 2-0
Match 4 (dit werd de uiteindelijke winnaar) was tegen een blauw/zwart deck met Tezzeret, Artifice Master en vooral Transmogrifying Wand. Vooral dat laatste in combinatie met bounce spells en Exclusion Mage was enorm bepalend. Ik kon geen druk uitoefenen en alleen de haste flyers konden wat doen en die werden gecounterd. Jep, dat was een relatief snelle game 1. Ik nog even gekeken of ik in mijn pool nog artifact removal had: 0 stuks... Dat werd een hele lastige en dat bleek ook wel. Game 2 was iets minder van hetzelfde, maar met 1 bounce spell en Open the Graves werden mij fataal nadat ik aanviel in wat mijn laatste beurt bleek (chump van flyer tegen draak), mijn 2 blockers daar bleef alleen de slechtste van over en zo lag er toch lethal op het board. 0-2
Match 5 begon met een loss in de eerste game, omdat mijn tegenstander iets meer value uit zijn 2 Graveyard Marshal wist te halen en ik de fout maakte om ze niet allebei te blocken toen hij all-in aanviel (dan had hij ze weliswaar kunnen saccen aan de Ravenous Harpy), maar had hij ze nooit meer kunnen gebruiken om de 7 power op het board te krijgen die ik niet meer kon blocken. In game 2 deed Vine Mare zijn ding en in game 3 waren 2 draken meer dan voldoende om de winst binnen te halen. 2-1
Eindresultaat 4-1, vijfde plek (van de 31 spelers). Goed voor 7 boosters, slechts 1 mythic (een Sarkhan), maar meer dan tevreden over dat resultaat. Gelukkig wel nog 14 nieuwe prerelease promo's binnengeharkt/geruild van diverse spelers.

Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top