Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[CMR] Commander Legends

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Commander Legends komt in Q4 van 2020 uit.



It's a full set for Commander players. It's Draft meets Commander. It's over 70 brand-new legends for you to build decks with.

And it is awesome.

I've always wanted to draft Commander, but there's a lot of logistical trickiness there. Fortunately, after plenty of work, we cracked that nut in Commander Legends. It's really fantastic to sit down, draft, build a Commander deck right then and there, and then play! Plus, at the end, you have a great inspiration for what could be your next Commander deck!

Commander Legends has 20-card packs, with a foil and two legendary creatures in every single pack! I'll get into the details of how you draft it as we get closer, but rest assured, it works great and you really feel like you've drafted a Commander deck.

These cards can be from anywhere in space and time in the Multiverse and are legal in Eternal formats like Legacy, Vintage, and Commander. It is larger than a normal set, with oft-asked-for Commander reprints and new cards alike. Tons of beloved Planes and characters are represented—plus many new ones, too!

Normally we'd never show off anything from a set that's a year away. But with over 70 new legends . . . yeah, I think I can give you a taste. Check this one out:



Longtime players can probably make some guesses on this one. Or, okay, just listen to when I spilled the beans over on the Command Zone podcast. Go watch it to see who it is!

This next one might be a bit trickier, but it is a character you've seen before:



I'll leave this one to the Vorthoses to crack into. I know that I, for one, look forward to reading the Reddit thread. (The expansion code, by the way, is CMR.)

It's still a while until you can get your hands on Commander Legends, but I hope you are as excited as I am. Every time someone has ever asked me in the past several years if I've thought of combining Commander and Draft, I just had to smile knowing this was coming down the pipeline. And now it's almost here!

It's one of the most exciting sets I've ever worked on.

And with it comes one more bit.

Commander Legends Commander Decks

Finally, Commander Legends comes with two Commander decks of its own!

These are very similar in philosophy to the ones we're launching for Zendikar Rising—though, the decks themselves are plenty different. They each feature three new cards not found in Draft Boosters and the rest as reprints. The expansion code for these is CMC.

This way, if you're starting with Commander Legends and don't have a deck, well, you can grab one of these and hop right into the action!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De eerste gespoilede art is natuurlijk Baron Sengir, die wel een nieuwe versie gaat krijgen, want de bestaande staat op de Reserved List. Men gokt op een versie, omdat Castle Sengir ook die kleuren geeft. De tweede art is een Planeswalker versie van Jeska, Warrior Adept zeer vermoedelijk.

Wie Jeska niet kent: ze is de zus van Kamahl, Pit Fighter en wordt in het verhaal door de Cabal Patriarch veranderd in....Phage the Untouchable. Later in het verhaal fuseert ze samen met Akroma, Angel of Wrath en nog iemand (niet op een kaart) in Karona, False God. Karona wordt verslagen en daarna was het (dacht ik) onbekend wat er met haar gebeurt, al was er wel dacht ik sprake van het ontbranden van de planeswalker spark.
Sanderdl
4 jaren geleden
Ik ben zeer benieuwd hoe een commanderdraft in de praktijk gaat. Lijkt me in ieder geval een leuke uitdaging. Alleen jammer dat we nog een jaar moeten wachten.

Quote:
1 uur geleden

Wie Jeska niet kent: ze is de zus van Kamahl, Pit Fighter en wordt in het verhaal door de Cabal Patriarch veranderd in....Phage the Untouchable. Later in het verhaal fuseert ze samen met Akroma, Angel of Wrath en nog iemand (niet op een kaart) in Karona, False God. Karona wordt verslagen en daarna was het (dacht ik) onbekend wat er met haar gebeurt, al was er wel dacht ik sprake van het ontbranden van de planeswalker spark.


Na Karona veranderde Jeska inderdaad in een planeswalker. Tijdens time spirals gedoe ging ze eropuit om op vrij agressieve wijze de time rifts te sluiten. Uiteindelijk offerde ze haar spark en zelfs haar leven op om alle rifts te sluiten en triggerde de mending waardoor planeswalkers een hoop macht en hun bijna-goddelijkheid inleverden. Zo werden planeswalkers dus zwak genoeg om representatie te krijgen op kaarten. Ik hoop dus ook dat Jeska als een planeswalker in de set zit met een "this can be your commander" clausule.
Dim-Q-Pire
4 jaren geleden
Overal wordt vermeld dat er 70+ nieuwe legendary's komen met commander legends, en heel veel reprints, maar er staat nergens expliciet vermeld of de reprints ook legendary's bevatten, of alleen de rest van de 99 kaarten kunnen helpen vormen. Heeft iemand enig idee of er mogelijk ook prachtige oude legendary's een reprint gaan krijgen?
Ik hoop vooral op een foil reprint van Teferi, Temporal Archmage....
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nee, de bovenstaande info is volgens mij alles dat er nu is. Er zijn dus "70 new legends", wat we kunnen interpreteren als 70 nieuwe Commanders (maar dat hoef niet perse, maar het zal er vast niet veel naast zitten). Dat betekent niet dat er niet ook reprints in kunnen zitten en ik denk dat ze echt wel naar coole reprints van oude Commanders hebben gekeken, maar of die er in gaan zitten is nog 100% giswerk.
RedRax
4 jaren geleden
https://www.thegamer.com/magic-the-gathering-commander-legends-cards-worth-reprinting/

Ik ben dan toch wel heel benieuwd of deze kaarten echt een reprint krijgen in de set. Ik ben al tijden op zoek naar vooral de ''Enemy Swords'' Gewoon niet aan te ruilen.
Ik zou er wel heel blij van worden als ze erbij zitten!
Dordledum
4 jaren geleden
tsja, allemaal speculatie dat artikel. Zou cool zijn, maar ik denk erg onwaarschijnlijk.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ongetwijfeld gaan er een aantal "chase" kaarten in zitten, die verkopen ook de set. Maar Wizards zou gek zijn als ze de hele set met allemaal coole reprints zouden stoppen, want volgend jaar en de 10 jaar daarna willen ze ook nog chase kaarten kunnen reprinten
Taacoo
4 jaren geleden
Ik hoop toch dat de reprint cycle van die "chase" kaarten korter wordt dan 10 jaar
BluezamX
3 jaren geleden
Gavin Verhey heeft in een Good Morning Magic episode gezegd dat er een nieuwe groene "Magus of..." van een sorcery komt. Kaart zelf is nog niet gespoiled, dus de exacte sorcery is uncertain.
Bron
TheRobinros
3 jaren geleden
Magus of Channel
Creature - Dryad Wizard
Pay 1 life: you may play an additional land this turn. Sacrifice Magus of Channel at the beginning of your next end step.
1/1

Magus of Biorythm
Creature - Human Shaman
: Add two mana in any combination of colors. Spend this mana only to cast creature spells.
Formidable - , : Each player's life total becomes the number of creature he or she controls. Activate this ability only if creatures you control have power 8 or greater.
2/3

Magus of Eureka
Creature - Human Shaman
When Magus of Eureka enters the battlefield, starting with you, each player may put a permanent card from their hand onto the battlefield. Repeat this process until no one puts a card onto the battlefield.
3/3

Zal ongetwijfeld een van de bovenstaande 3 worden (sarcasme, voor de duidelijkheid)
LeKrutes
3 jaren geleden
Ben benieuwd wat voor magus.
Is het straks magus of growth.
 bijgewerkt door LeKrutes 3 jaren geleden
farden10
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ben benieuwd wat voor magus.
Is het straks magus of growth.

Is dat niet gewoon Sakura-Tribe Elder? Maar een nieuwe groene magus klinkt wel interessant.
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ben benieuwd wat voor magus.
Is het straks magus of growth.

Is dat niet gewoon Sakura-Tribe Elder? Maar een nieuwe groene magus klinkt wel interessant.

Hangt ervan af wat voor growth
Rampant? Giant? Incremental? Stunted? Re-?
Rody
3 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ben benieuwd wat voor magus.
Is het straks magus of growth.

Is dat niet gewoon Sakura-Tribe Elder? Maar een nieuwe groene magus klinkt wel interessant.

Hangt ervan af wat voor growth
Rampant? Giant? Incremental? Stunted? Re-?


Dat zou wel een mooie zijn:

Magus of Regrowth

When ~ enters the battlefield, return target card from your graveyard to your hand.

2/1




Twigwalker
3 jaren geleden
Toch even voor de duidelijkheid, de kaart gaat een Sorcery zijn en geen creature
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Toch even voor de duidelijkheid, de kaart gaat een Sorcery zijn en geen creature

Huh? Het gaat toch om een nieuwe magus, net zoals bijvoorbeeld Magus of the Balance? Oftewel, een creature gebaseerd op een sorcery?
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden
Thorsten
3 jaren geleden
We krijgen een cycle met vijf nieuwe magi.


Magus of Pearl
Legendary creature - Magus

0/1 add to your mana pool

Magus of Saphire
Legendary creature - Magus

0/1 add to your mana pool

Magus of Jet
Legendary creature - Magus

0/1 slow time for 10 seconds

Magus of Emerald
Legendary creature - Magus

0/1 add to your mana pool

Magus of Ruby
Legendary creature - Magus

0/1 add to your mana pool
 bijgewerkt door Thorsten 3 jaren geleden
Twigwalker
3 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Quote:
12 uren geleden
Toch even voor de duidelijkheid, de kaart gaat een Sorcery zijn en geen creature

Huh? Het gaat toch om een nieuwe magus, net zoals bijvoorbeeld Magus of the Balance? Oftewel, een creature gebaseerd op een sorcery?


Owh haha, had ik het zelf verkeerd begrepen, ik dacht waarom verzint iedereen creatures
Blasty
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
We krijgen een cycle met vijf nieuwe magi.


Magus of Jet
Legendary creature - Magus

0/1 slow time for 10 seconds



Tijd om over je aanval na te denken?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top