Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[CMR] Commander Legends

Coen333
3 jaren geleden
Quote:
59 minuten geleden
Tot nu toe alleen maar positief, veel mooie kaarten mogen trekken en veel ideeen voor nieuwe decks en eindelijk kan ik mijn piraten deck realiseren! Er waren natuurlijk al piraten, maar nu komt er echt keuze en variatie mogelijkheden!




Dat! Ik moet nu ook wel aan de piraten... AARH ARH!

Voor de rest veel toevoegingen voor bestaande of in de steigers staande decks.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Piraten kon al sinds het Ixalan block. Zowel in thema als met een punch. Maar er was maar weinig keus qua Commander. Zie bijvoorbeeld mijn deck, maar ook praktisch alle andere decks die je kunt vinden op deze site met Admiral Beckett Brass.
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Piraten kon al sinds het Ixalan block. Zowel in thema als met een punch. Maar er was maar weinig keus qua Commander. Zie bijvoorbeeld mijn deck, maar ook praktisch alle andere decks die je kunt vinden op deze site met Admiral Beckett Brass.

Ja, een Enchantment deck bestond ook al jaren. Maar met iedere Theros set krijg je er toch een boel leuke bij!

Dat iets kan betekend niet dat het exact is wat je wil, en er zijn nu genoeg diverse piraten Commanders om een aantal kanten op te gaan.
Wodi!
3 jaren geleden
Maar toch vindt ik het enige jammere aan commander legends dat er geen zwarte piraten bij gekomen zijn (of vergis ik mij nou?). Zo raak je wel een deel van de opties kwijt (uit het Ixalan blok) of je moet toch maar de admiral als grote baas spelen.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Maar toch vindt ik het enige jammere aan commander legends dat er geen zwarte piraten bij gekomen zijn (of vergis ik mij nou?). Zo raak je wel een deel van de opties kwijt (uit het Ixalan blok) of je moet toch maar de admiral als grote baas spelen.
Je kunt natuurlijk ook een oogje toe knijpen en Vial Smasher the Fierce promoveren tot kapitein om die samen met Malcolm, Keen-Eyed Navigator te spelen.
Dordledum
3 jaren geleden
En wat vinden we van de foil-etched kaarten?

Ik vind ze wel mooi om te zien, maar heb liever een gewone foil in de meeste gevallen, die zijn beter leesbaar en de art is duidelijker zichtbaar.
Roks1983
3 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
En wat vinden we van de foil-etched kaarten?

Ik vind ze wel mooi om te zien, maar heb liever een gewone foil in de meeste gevallen, die zijn beter leesbaar en de art is duidelijker zichtbaar.


Heb momenteel Kodama of the East Tree{ECMRr} en Falthis, Shadowcat Familiar{ECMRu} in die variant. De Kodama vind ik erg mooi. Over Falthis twijfel ik nog.
Krabbel
3 jaren geleden
Ik ben een groot fan van de Etched foils, vind ze er fantastisch uitzien
Teruans
3 jaren geleden
Ik vind ze wel mooi maar heb toch liever de normale foils. Ik heb het idee dat die meer glimmen dan de foil etched en ook mooier glimmen.
Gijsneus
3 jaren geleden
Wat is deze set leuk om te draften zeg!

Zaterdagavond met 4 man gedraft; kwamen vier aan elkaar gewaagde decks uit; Een deck met Halana, Kessig Ranger gepartnerd met een The Prismatic Piper voor zwart, een Imoti, Celebrant of Bountydeck met grote beukers, een Reyav, Master Smithdeck met aura's en equipments en mijn Nevinyrral, Urborg Tyrantdeck.

Allereerst was het draften met 4 man goed te doen, waarschijnlijk omdat je 2 kaarten per keer pakt. We hebben ons in ieder geval geen moment geërgerd. Booster 1 had ik Nevinyrral al te pakken en aangezien ik vaak met mijn eerste pick trouw ben ik hier vol voor gegaan. Mijn rechterbuurman (De Halana speler) zat duidelijk niet in blauw/wit want In booster 3 kreeg ik van hem een Kwain, Itinerant Meddler en Hullbreacher door! En deze combi kreeg ik zelfs werkend in de game :-)

In het begin van de game kwamen we allemaal best lekker uit de startblokken; de Reyav speler deelde een paar tikken uit maar kwam daarna wat stil te vallen omdat hij zijn carddraw mistte en zijn creatures met aura's werden gemurdered of ze renden samen weg met een ander beest (Run Away Together).
De Halana speler had alle elfjes opgepikt en wat met zijn commander behoorlijk gevaarlijk; veel beesten stierven door haar ability. Nivenyrral was best dominant want een boemschijf op een stokje is best plezierig, 3x resette ik het bord en 1x hield ik daar 15 tokens aan over toen ik mijn commander speelde in dezelfde beurt dat ik boem deed. Helaas haalden de tokens mijn volgende upkeep niet door een Eyeblight Massacre terwijl ik net mijn Intangible Virtue in mijn hand had (maar geen mana meer had om 'm te kunnen spelen). Wel zorgde de virtue voor wat extra schade met de encore kaartjes Kitesail Skirmisher en Trove Tracker. Die laatste is echt heerlijk in een 4 mans pot, lekker kaartjes pakken! Hierdoor ging ik wel rap door mijn deck en uiteindelijk verloor ik doordat mijn deck leeg was, wel had ik vlak daarvoor de Reyav speler van het bord getikt.
In de battle tussen de grote beesten en de elfjes trokken de elfjes aan het langste eind omdat de ability van Halana ook heel goed werkt met Encore; veel grote jongens legden het loodje.

De pot duurde behoorlijk lang en niemand had echt de overhand. Voor herhaling vatbaar!
 bijgewerkt door Gijsneus 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Klinkt awesome! Ik ben zelf nu Sealed aan het spelen met 8 boosters per persoon over Whatsapp, en het is echt heel cool!

Quote:
1 uur geleden
....een Kwain, Itinerant Meddler en Hullbreacher door! En deze combi kreeg ik zelfs werkend in de game :-)
Is de combo hier nu niet meer dan dat Kwain feitelijk ": Draw a card and gain a life." wordt?
Gijsneus
3 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Klinkt awesome! Ik ben zelf nu Sealed aan het spelen met 8 boosters per persoon over Whatsapp, en het is echt heel cool!

Quote:
1 uur geleden
....een Kwain, Itinerant Meddler en Hullbreacher door! En deze combi kreeg ik zelfs werkend in de game :-)
Is de combo hier nu niet meer dan dat Kwain feitelijk ": Draw a card and gain a life." wordt?


Dat en ik krijg 3 treasures :-)
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
40 minuten geleden
Quote:
54 minuten geleden
Klinkt awesome! Ik ben zelf nu Sealed aan het spelen met 8 boosters per persoon over Whatsapp, en het is echt heel cool!

Quote:
1 uur geleden
....een Kwain, Itinerant Meddler en Hullbreacher door! En deze combi kreeg ik zelfs werkend in de game :-)
Is de combo hier nu niet meer dan dat Kwain feitelijk ": Draw a card and gain a life." wordt?


Dat en ik krijg 3 treasures :-)

Er staat "may draw" waardoor je tegenstander een keuze heeft. Ik denk niet dat ze dan jou nog eens 3 treasure tokens gunnen
 bijgewerkt door Jasper90 3 jaren geleden (Spelfout)
Awvanzijl
3 jaren geleden
Maar de eerste keer maken ze die keuze, dan gaan de triggers op de stack en dan flash je de Hullbreacher in. Ze krijgen zelfs die levens niet.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Maar de eerste keer maken ze die keuze, dan gaan de triggers op de stack en dan flash je de Hullbreacher in. Ze krijgen zelfs die levens niet.

De keuze wordt bij het resolven gemaakt. Als de keuze is gemaakt krijg je dus pas weer priority als de ability helemaal resolved is en de kaarten dus al getrokken zijn.
Gijsneus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Er staat "may draw" waardoor je tegenstander een keuze heeft. Ik denk niet dat ze dan jou nog eens 3 treasure tokens gunnen


Oh wauw, heb ik dit even verkeerd gespeeld... Laat het mijn speelgroep maar niet lezen :-)
Veekeren
3 jaren geleden
Gisteren sealed gedaan met 6 pakjes. Heel veel geluk met mijn pulls (Opposition Agent, Hullbreacher, Wheel of Misfortune en Rejuvenating Springs), maar het ging natuurlijk om de ervaring.

Tof: hou altijd wel van sealed. Commander deck bouwen van 6 packs was een toffe ervaring. Nieuwe commanders gespeeld zien worden, nieuwe kaarten gespeeld zien worden - allemaal leuk.

Minder: de epische plays (waarom ik commander zo leuk vind) heb je lastiger als je je deck niet echt in elkaar gepuzzeld hebt zoals normaal. Maar wat ik echt minder vond was dat de game te lang duurde (2+ uur), niemand echt de overhand kreeg en het maar voortsleepte.
Dordledum
3 jaren geleden
Heb vrijdag ook met 4 man gedraft, gaat prima!

Een speler had sacrifice met Juri, Master of the Revue en Jeska, Thrice Reborn in zijn deck. Er was ook een elven/artifact/token deck met die groene uncommon die golems maakt en die zwarte uncommon die elf tokens maakt.Daarnaast zat pirates met Dargo, the Shipwrecker en Brinelin, the Moon Kraken en zelf had ik met afstand het sterkste deck met Akroma, Vision of Ixidor en Kodama of the East Tree, bakken ramp, removal en nog 4 rares in mijn kleuren.

Epische avond gehad. Echt de commander ervaring zoals normaal, maar dan in Draft.
goeth78
3 jaren geleden
Wij hebben gisterenavond met z’n drieën Sealed gedaan met de set. Superleuk, ik had ook niet verwacht dat je zoveel opties zou hebben qua bouw.

Uiteindelijk door de aanwezigheid van een behoorlijk aantal Elves + dubbele Eyeblight Massacre gekozen om me te richten op Elves.

Met Nadier, Agent of the Duskenel als een van mijn partner Commanders icm Viscera Seer en Ivy Lane Denizen lag er een behoorlijke value engine waarmee ik bakken +1/+1 counters kon maken. Aanvallen met een 16/16 Viscera Seer, dat ik die dag mocht beleven haha.

Mooie is dat we met dezelfde kaarten volgende week verder gaan. Ik heb al minstens drie andere combinaties van Commanders gezien, vooral ook in de andere kleuren, die zo weer kunnen leiden tot andere builds.

Topproduct!
Roks1983
3 jaren geleden
Gisteren sealed gespeeld met deze set. Hoogtepunt van de avond was toch wel Hullbreacher spelen in reactie op een Prying Eyes... Die werd gekopieerd door Krark, the Thumbless. Zoveel verdriet lang niet meer gezien aan tafel
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top