Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander state of the format 2023

Archranex
1 jaar geleden
Gisteren is er een artikel verschenen van Sheldon Menery, 'godfather' van Commander en lid van de Commander Rules Committee, over de huidige stand van zaken en toekomst van commander. Het grootste deel van het artikel is gewijd aan het feit dat ze een nieuw philosophy document aan het opstellen zijn. Voor zij die geïnteresseerd zouden zijn in dit artikel is hier de link: https://articles.starcitygames.com/magic-the-gathering/commander-state-of-the-format-2023/
Eclavyrr
1 jaar geleden
Hmmm, ik krijg hier een D&D OGL vibe van… en dat is geen goede vibe.
Haainado
1 jaar geleden
Interessant! Ik heb het net gelezen, en moet zeggen dat ik (als leek die pas net Commander speelt) juist positief gestemd ben over wat ik lees. Vooral de nadruk op het sociale aspect van dit format, en de aandacht die gaat naar de creativiteit, vrijheid en thematiek waar sommige spelers waarde aan hechten (zoals ik) vind ik goed. Daarnaast ook wel fijn om te lezen dat ze de min of meer garantie van de continuïteit van je decks geven.

Quote:
3 uren geleden
Hmmm, ik krijg hier een D&D OGL vibe van… en dat is geen goede vibe.


Ik moest eerlijk gezegd even opzoeken wat de D&D OGL controverse precies is, en kwam op dit artikel:
https://www.gamesradar.com/dandds-licensing-controversy-explained-heres-why-you-should-care/

Hierin zie ik niet zo goed hoe dit van toepassing is op het document dat Sheldon Menery heeft geschreven en MTG? Kun je dat beetje toelichten?
Archranex
1 jaar geleden
Het grote verschil met de nieuwe OGL was wel dat wotc de nieuwe OGL eerst had gepost zonder enige feedback te vragen of testdocument voor te leggen aan de community, terwijl de RC (commander rules committee) hier wel al deze eerste versie gepost heeft, en een kanaal in hun discord server heeft geopend om feedback te krijgen en conversaties te voeren over dit nieuwe philosophy document.
 bijgewerkt door Archranex 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top