Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[GRN] Guilds of Ravnica

Jsterck1
5 jaren geleden
Altijd al fan geweest vaan Niv-Mizzet, lijkt me de beste versie die ze al gemaakt hebben.
Slagbroder
5 jaren geleden
In het artikel Guild to Order, Part 1 van Mark Rosewater is nog wat nieuwe info te vinden over het hoe en waarom er drie opeenvolgende sets op Ravnica plaatsvinden.

Het was de bedoeling om het verhaal rond Bolas te laten eindigen met een knaller en de locatie was daarvoor heel belangrijk. Het moest een plane worden die geliefd was en waar de bedreiging voor de plane duidelijk voelbaar zou zijn. Er was dus maar 1 optie: Ravnica!

Maar terugkeren naar Ravnica zonder de guilds voelde niet goed aan, aangezien Ravnica gekend is voor zijn guilds. En het was de bedoeling dat het verhaal centraal zou staan en niet de plane, dus wat was de oplossing? Eerst twee sets met de guilds van Ravnica (10 guilds is te veel voor 1 set) en daarna de set met de ontknoping voor de verhaallijn. Door de twee voorgaande sets komt Ravnica zo duidelijk in de verf te staan en kan er spanning worden opgebouwd voor de derde set.

5 guilds op Ravnica vallen in handen van Bolas, 5 guilds bieden weerstand, maar elke guild heeft elementen die ook de andere kant opgaan. De 5 guilds die Bolas steunen, krijgen een planeswalker die aan het hoofd van de guild staat.

Om aan te tonen dat het op Ravnica van kwaad naar erger gaat, zitten er in Guilds of Ravnica 2 guilds die Bolas steunen, in Ravnica Allegiance worden dat er 3. Aangezien de guilds die Bolas steunen elk een planeswalker krijgen, is al snel duidelijk welke guilds dat zullen zijn voor Guilds of Ravnica: de Izzet (met Ral, Izzet Viceroy) en de Golgari (met Vraska).
Sunitram
5 jaren geleden
Die Dream Eater is wel fancy zeg! Instant speed 4 Surveilen en daarna een creature bouncen is opzich al fijn, maar dit zit dan op een 4/3 vliegende body. 6 mana meer dan waard, me dunkt

Quote:
17 minuten geleden
Om aan te tonen dat het op Ravnica van kwaad naar erger gaat, zitten er in Guilds of Ravnica 2 guilds die Bolas steunen, in Ravnica Allegiance worden dat er 3. Aangezien de guilds die Bolas steunen elk een planeswalker krijgen, is al snel duidelijk welke guilds dat zullen zijn voor Guilds of Ravnica: de Izzet (met Ral, Izzet Viceroy) en de Golgari (met Vraska).


Zou Ral Niv-Mizzet dan uit z'n macht hebben gezet? No way dat Niv vrijwillig controle over zijn Guild zou afstaan aan een andere draak. Ik kan niet wachten op het verhaal!
LeKrutes
5 jaren geleden
Deze Niv-mizzet vind ik vet. Wel een heel erg specifieke mana kost.
kolonelnick
5 jaren geleden
A viceroy is a wealthy official who runs a country, colony, city, province, or sub-national state, in the name of and as the representative of the monarch of the territory.

Dit betekent dus dat niv-mizzet nog steeds de guildleader is, maar om een of andere reden leidt ral de guild op het moment. Ik ben ook best benieuwd naar het verhaal!

Wie is overigens de nieuwe golgari legend? Ik had verwacht mazirek eigenlijk wel terug te zien.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
Damn, dit is wel een super lekker kaartje


Holy shit, doe mij er eens (telt commanderdecks met ) 7...
farden10
5 jaren geleden
Quote:
10 uren geleden



Ik ben enigzins teleurgesteld dat deze geen saprolings maakt. Vraag me eigenlijk wel af hoeveel tokens je moet maken met deze kaart voordat het de 6 mana waard wordt. Zelf denk ik aan 4 a 5 tokens en dan zou ik het overwegen om deze te spelen. In limited is de kaart waarschijnlijk erg sterk, maar daarbuiten weet ik het niet.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik weet niet of het anderen is opgevallen, maar op basis van de woorden van MaRo zit er een rare twist al in de eerste set.

Volgens MaRo zouden er in de eerste set twee Guilds zijn die naar Bolas toereiken en in de tweede set drie én dat elke set een Planeswalker krijgt die de 'Bolas' guild vertegenwoordigd
De eerste set bestaat uit Boros, Selesnya, Golgari, Dimir en Izzet.
Selesnya en Boros trekken duidelijk niet naar Bolas, maar van Golgari en Izzet is bekend dat er een Planeswalker in de set zit (Ral en Vraska).

Wat ik dan raar vind is dat Dimir zich dan tegen Bolas keert. Dat lijkt me raar en daarnaast weten we dat Vraska zich tegen Bolas zal keren en misschien daarin ook de Golgari meesleept. Ik raak daar een beetje van in de war. Dus óf Dimir gaat stiekem toch richting Bolas en er zit een derde walker in óf ze negeren de gebeurtenissen van Ixalan óf Vraska keert zich alleen tegen Bolas (met misschien een paar Guildies)

In elk geval heeft deze aankondiging storywise best veel implicaties en ik baal ervan dat ik nog twee sets moet wachten om te weten hoe het verder gaat
Slagbroder
5 jaren geleden
Quote:
30 minuten geleden
Ik weet niet of het anderen is opgevallen, maar op basis van de woorden van MaRo zit er een rare twist al in de eerste set.

Volgens MaRo zouden er in de eerste set twee Guilds zijn die naar Bolas toereiken en in de tweede set drie én dat elke set een Planeswalker krijgt die de 'Bolas' guild vertegenwoordigd
De eerste set bestaat uit Boros, Selesnya, Golgari, Dimir en Izzet.
Selesnya en Boros trekken duidelijk niet naar Bolas, maar van Golgari en Izzet is bekend dat er een Planeswalker in de set zit (Ral en Vraska).

Wat ik dan raar vind is dat Dimir zich dan tegen Bolas keert. Dat lijkt me raar en daarnaast weten we dat Vraska zich tegen Bolas zal keren en misschien daarin ook de Golgari meesleept. Ik raak daar een beetje van in de war. Dus óf Dimir gaat stiekem toch richting Bolas en er zit een derde walker in óf ze negeren de gebeurtenissen van Ixalan óf Vraska keert zich alleen tegen Bolas (met misschien een paar Guildies)

In elk geval heeft deze aankondiging storywise best veel implicaties en ik baal ervan dat ik nog twee sets moet wachten om te weten hoe het verder gaat


Ik verwacht ergens dat de Dimir de macht niet willen delen. Hoewel ze qua kleuren perfect samenvallen met Bolas, denk ik dat ze een andere agenda hebben en daarom niet zullen samenwerken.

Wat betreft Vraska verwacht ik dat ze zich inderdaad ook tegen Bolas zal keren (wat het tij in het voordeel van de Guildwatch zou kunnen keren), maar dat ze de Golgari niet kan overtuigen. Of het lukt Jace niet om Vraska haar geheugen op tijd terug te geven...
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden

Wat betreft Vraska verwacht ik dat ze zich inderdaad ook tegen Bolas zal keren (wat het tij in het voordeel van de Guildwatch zou kunnen keren), maar dat ze de Golgari niet kan overtuigen. Of het lukt Jace niet om Vraska haar geheugen op tijd terug te geven...


Dit laatste lijkt me waarschijnlijk. Geen Azorius in deze set, ook geen Jace.

Vraska en Ral zijn voorlopig de voor de hand liggende puppets van Bolas.
kolonelnick
5 jaren geleden
De drie sets volgen wel een tijdlijn, dus aam het begin zit de golgari nog bij bolas, maar straks in set drie, dus ietsjes later in de tijdlijn zullen deze zich alsnog tegen bolas keren (of alleen vraska)

Verder. Is dat isperia op assasins trophy ?
Of gewoon een random sphinx? Het is een story spotlight dus het kan bijna niet dat dit een random sphinx is.

Ik denk dat in de volgende set gruul, orzhov en rakdos zich bij bolas voegen. Maar wie zijn dan de walkers. Domri zou best een plot twist zijn en misschien spark theysa. Het duurt nog zo lang tot januari.
Sunitram
5 jaren geleden
Van Huis Dimir is het eigenlijk wel te verwachten dat zij zich niet bij Bolas gaan voegen. Ze zouden zeker ideale bondgenoten voor Bolas zijn, maar zeker sinds de avonturen in en rondom Dragon's Maze zit een alliantie tussen Dimir en Izzet er niet meer in. Daarnaast is het ook gezegd dat "sommigen binnen een Guild de andere kant op zullen gaan", dus misschien gaan niet alle Dimir zich tegen Bolas keren. Ik hoop het eigenlijk, want wat is er nou stoerder dan dubbelspion zijn in een Guild die officieel niet bestaat?

Maar dan iets anders: als alleen de Guilds die voor Bolas zijn een walker gaan krijgen betekent dat waarschijnlijk dat Teysa, Planeswalker voorlopig niet gaat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat zij zich moedwillig bij Bolas zou voegen, maar tegelijkertijd ben ik dan wel heel benieuwd hoe ze zich dan uit de klauwen van Karlov of the Ghost Council gaat redden...
AncientOne
5 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Nieuwe spoilers:
(...)

(...)

Even inflashen met Aether Vial in response op een Emrakul, the Aeons Torn: problem solved...
BuidingMage
5 jaren geleden
Quote:
18 minuten geleden
Verder. Is dat isperia op assasins trophy ?
Of gewoon een random sphinx? Het is een story spotlight dus het kan bijna niet dat dit een random sphinx is.
Die Sphinx lijkt wel op Isperia!
nielsbap
5 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
Quote:
19 uren geleden
Nieuwe spoilers:
(...)

(...)

Even inflashen met Aether Vial in response op een Emrakul, the Aeons Torn: problem solved...

dan heeft het nog steeds last van summoning sickness
Krabbel
5 jaren geleden
Quote:
2 minuten geleden
Quote:
21 minuten geleden
Verder. Is dat isperia op assasins trophy ?
Of gewoon een random sphinx? Het is een story spotlight dus het kan bijna niet dat dit een random sphinx is.
Die Sphinx lijkt wel op Isperia!

De flavor text doet wel zoiets vermoeden
nederland439
5 jaren geleden
Ben tot nu toe wel tevreden met de spoilers want er zit ook value op de rares. Bij de huidige set zijn die namelijk nauwelijks wat waard. Is toch leuker om in je prijzen booster af en toe wat met value te vinden. Was namelijk toch een beetje zonde om afgelopen zondag in m'n 7 boosters die ik gewonnen had alleen een beetje value te vinden met Palladia-Mors, the Ruiner omdat alle value bij de mythics zit.

Zou helemaal mooi zijn als het ook nog een leuk limited format is.

Waarom is het set symbool hier op de website een diamant terwijl op de kaarten een ander symbool staat?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Omdat het symbool op de site nog niet is gemaakt (moet in diverse maten en kleuren gemaakt worden). Zodra dat gebeurd is, zie je het goede logo vanzelf verschijnen. De diamant is gewoon even een placeholder.
Skywise
5 jaren geleden
Spoilers van vandaag!









Guildgates + synergie:













Edit, rare mythic:

 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
2 arts voor elke gate? nice! zitten ze ook weer op het basic land slot?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 249 posts
  • Laatste post Dordledum 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top