Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

London Mulligan officieel vanaf release Core Set 2020 (M20)

MagnusMagicus
4 jaren geleden
With the release of Core Set 2020, we'll be introducing a new mulligan system for all competitive Magic formats. This new mulligan was tested at Mythic Championship II in London as well as on Magic Online and will work as follows:

Quote:
103.4. Each player draws a number of cards equal to their starting hand size, which is normally seven. (Some effects can modify a player's starting hand size.) A player who is dissatisfied with their initial hand may take a mulligan. First, the starting player declares whether they will take a mulligan. Then each other player in turn order does the same. Once each player has made a declaration, all players who decided to take mulligans do so at the same time. To take a mulligan, a player shuffles the cards in their hand back into their library, draws a new hand of cards equal to their starting hand size, then puts a number of those cards equal to the number of times that player has taken a mulligan on the bottom of their library in any order. Once a player chooses not to take a mulligan, the remaining cards become that player's opening hand, and that player may not take any further mulligans. This process is then repeated until no player takes a mulligan. A player can take mulligans until their opening hand would be zero cards.


Meer informatie in de link

Bron: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/london-mulligan-2019-06-03
marcoboth
4 jaren geleden
n4ppy
4 jaren geleden
Gaat deze dan ook voor commander in?
Ralf
4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is officieel nog niet bepaald, maar ik verwacht het wel.
Blasty
4 jaren geleden
Ik zou zeggen nee, niet alleen omdat commander niet competetief is, maar ook omdat het elke mulligan schudden is. Dan houd ik zelf liever de oude manier aan, X opzij leggen en X, X-1, X-2 pakken, daarna pas schudden.

Misschien dat op de Bazaar commander events iets anders geldt natuurlijk maar aan mijn keukentafel blijf ik de oude manier mulligannen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Kijk, wat je thuis voor regel kiest moet je natuurlijk zelf weten, maar dat heeft niet zoveel te maken met wat de regels zijn .

Mijn groep speelt een beetje afwisselend met oude mulligan die jij beschrijft en deze nieuwe London mulligan. De huidige officiele (gewoon mulligannen zoals je in Standard ook doet) vind ik heel suf en die gebruiken we nooit.

Enige probleem dat ik met deze nieuwe mulligan heb is dat je de kaarten onderop moet leggen als je klaar bent met mullen. Sure, scheelt tijd als je niet hoeft te schudden dan, maar je deck is nu niet echt random en er zijn implicaties voor kaarten als Tunnel Vision en Grenzo, Dungeon Warden. Ok, en Cellar Door . Dat vind ik wel vreemd.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
Commander will be adopting the London Mulligan (https://t.co/0FHHJq9v5E) at the same time as other formats, with the standard first-mulligan-is-free for games with more than two players (CR103.4c).


Quote van de Rules Committee, dus Commander gaat mee met deze mulligan.
Ariatus
4 jaren geleden
Quote:
23 uren geleden
Kijk, wat je thuis voor regel kiest moet je natuurlijk zelf weten, maar dat heeft niet zoveel te maken met wat de regels zijn .

Mijn groep speelt een beetje afwisselend met oude mulligan die jij beschrijft en deze nieuwe London mulligan. De huidige officiele (gewoon mulligannen zoals je in Standard ook doet) vind ik heel suf en die gebruiken we nooit.

Enige probleem dat ik met deze nieuwe mulligan heb is dat je de kaarten onderop moet leggen als je klaar bent met mullen. Sure, scheelt tijd als je niet hoeft te schudden dan, maar je deck is nu niet echt random en er zijn implicaties voor kaarten als Tunnel Vision en Grenzo, Dungeon Warden. Ok, en Cellar Door . Dat vind ik wel vreemd.


Is de kans dat dat gebeurd niet erg klein? Dan zou dat toch niet echt een heftige impact moeten hebben?
Dordledum
4 jaren geleden
Grenzo, Dungeon Warden is wel een populaire commander hoor en ik zie eigenlijk geen alternatief dan dat ze hem nu moeten bannen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Je bouwt een deck om jezelf te millen met bv. veel 1-ofs. Je mulligant een openingshand en pakt een nieuwe, en legt een kaart die 1x in je deck zit onderop en op het moment dat je een Tunnel Vision pakt kun je die kaart noemen en je hele deck millen.

Niet dat ik zeg dat dit een tier 1 deck wordt, maar het is wel vreemd dat je aan het begin van de game al weet wat er onderop je library ligt.

Zelfde met Grenzo. Als je weet dat bv. Siege-Gang Commander onderop je library ligt kun je veel agressiever spelen en bv. beurt twee (zeg beurt 1 speel je een Mountain) iets doen van Swamp, Dark Ritual, speel Grenzo en activeer en hoppa, Siege-Gang in het spel.
Jeff
4 jaren geleden
Tunnel Vision is wel de enige kaart van dit lijstje die potentieel eng is; en zelfs dan maar voor 1 specifiek deck denk ik: het Laboratory Maniac deck. Dan moet je zowel de Tunnel Vision vinden, alsmede een manier om de lab maniac weer uit je graveyard te vissen. Maar bovenal moet je de tunnel vision vinden, zonder tussendoor je deck geschud te hebben. Ik zie niet zo gek veel problemen.

Krenko vind ik veel minder een probleem, een enkele kaart als Siege-Gang Commander is 'misbruikbaar' met deze mulligan, maar er zijn niet heel veel kaarten die echt iets breken op deze manier uit mijn hoofd. En dan nog, dan schilder je op beurt twee of drie een dik target op je voorhoofd, terwijl je meerdere tegenstanders hebt...

Voor Commander ben ik altijd een voorstander geweest van zo min mogelijk schudden, omdat dat gewoon lastig is met de commander decks die relatief groot zijn. En daar gaat deze mulligan, evenals de scry mulligan tegenin. Kwalitatief gezien vind ik de "Commander mulligan" en de Londen Mulligan behoorlijk vergelijkbaar voor Commander.
Sunitram
4 jaren geleden
Ik zou zelf ook voor een shuffle op het eind zijn gegaan, ipv een kaart onderaan je deck leggen, maar ik kan me er ook weer niet heel erg aan storen.

Tunnel Vision is A. een 6 mana sorcery en B. één van de 99 kaarten in je bieb; nog los van het feit dat je er nooit vanuit kan gaan dat je 'm op een cruciaal moment in je hand hebt, krijg je voor 6 mana een lege library. Alles wat je daar verder mee wilt doen kost nóg meer mana, dus een heel makkelijk uit te voeren combo is hier niet mee te maken.

En wat Grenzo betreft, ik vind dat deze regel 'm juist meer uitdaging geeft! Stel, je hebt de Magical Christmas Hand; Goblin Chieftain, Krenko, Mob Boss, Siege-Gang Commander, Purphoros, God of the Forge, Sol Ring, Swamp en Mountain. MAAR je hebt pas één keer gemulld! Er mag maar één kaart onder aan je bieb! Mull je door, zodat je meer creatures onderaan mag leggen, maar met het risico dat je nieuwe hand volslagen pulp is? Hou je dit, wetende dat je maar één van deze creatures onderop kan leggen en geen garantie hebt dat je de rest uit je hand zult kunnen casten? Nou heb ik wel vaker super nare Commander combo's over het hoofd gezien ("Ik snap niet waarom Leovold geband moest worden." - Sunitram, 2018 ) maar zo op het eerste gezicht is Grenzo in mijn optiek juist interessanter geworden
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik probeer niet perse te zeggen dat het overpowered is, maar ik vind het raar dat je een spel begint met deze specifieke informatie. En dan noem ik wat kaarten die er gebruik van maken, maar los daarvan is het ook zo dat je nu weet wat je niet gaat pakken of waar je minder kans op hebt. Stel je voor dat je normaliter in Magic even de onderste paar kaarten van je library zo mogen bekijken voor je begint met spelen. Dat is toch gewoon raar?
BluezamX
4 jaren geleden
In principe raar, maar dat is ook omdat je een andere manier bent gewend. Ik denk dat dit toch een zekere nieuwe laag aan het spel toe kan voegen, en dat dit interessante combo's op kan leveren met de paar kaarten die het gebruiken.

Ik ben nog geen voorstander (zeker ivm schudden in Commander), maar doordat je meer zicht hebt op wat je niet kan pakken kunnen potten strategischer gespeeld worden lijkt me. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Op zich raar ja maar ik denk dat ook met deze mulligan rule het niet wenselijk is om meer dan 1 max 2 keer je hand om te ruilen (op combo decks na dan) en bij de eerste keer mulligan is het vergelijkbaar met scry onder je deck. De paar weken op MTGO dat het getest werd vond ik voornamelijk irritant hoe consequent bepaalde combo decks werden. Ben benieuwd of de nieuwe kaarten hier nog invloed op gaan hebben om dit te voorkomen
marcoboth
4 jaren geleden
Volgens mij wordt het negatieve effect flink overdreven.

Ja, voor grenzo is het een voordeel, maar je kiest er dan ook voor om gelijk met minstens 1 kaart minder te beginnen. Plus je krijgt het t1 sol ring effect, doordat je voorstaat krijg je een tafel even tegen je. Het voordeel voor grenzo lijkt me dus vrij klein. Verder zijn er weinig andere kaarten waarbij het relevant is zonder dat je een deck speelt dat al snel meerdere schud manieren heeft en/of de lucky hit moet vinden na een mulligan.

Misschien nemen mensen iets sneller een mulligan hierdoor, maar de kans dat iemand een tweede mulligan moet nemen is daarentegen kleiner. Ik vraag me daarom sterk af of het aantal keer schudden echt toeneemt.

Testend voor de pro tour en op de pro tour zelf heb ik alleen maar de ervaring opgedaan dat deze mulligan tot leukere potjes leidt. Een aantal tier 2 combo decks is nu iets consistenter, maar dat gaat evengoed op voor de antwoorden. Op basis van mijn eigen ervaring was mijn hoop al dat deze mulligan snel de standaard zou worden, blij toe dat het ook zo snel realiteit wordt.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, wellicht overdrijf ik. Ik hoop het in ieder geval!

Misschien moet ik eens doen wat ik zelf altijd zeg....eerst proberen, dan pas zeuren .

Ok, ik ga het testen! Kijken of ik los kan gaan met Grenzo....al heeft mijn versie vooral maffe Walls
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
Misschien moet ik eens doen wat ik zelf altijd zeg....


Ik heb er nog wel zo een uit je eigen repertoire: Ja, technisch gezien kan dit allemaal, maar het is echt zelden relevant dus waar maken we ons druk om ;-)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
*grumble* ok ok
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top