Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[M19] Core 2019

Sunitram
6 jaren geleden
Meer Tezzeret is meer beter in mijn bescheiden mening en de switch naar 40 kaarten met 1 booster hoeft ook geen slecht iets te zijn. De Shards of Alara intro's hadden ook maar 40 kaarten en die waren een stuk meer gefocust op een bepaalde strategie dan sommige intro's die de laatste jaren voorbij zijn gekomen (Esper Artifice ) .

En die Bolas... Bolas wordt wel vaker afgebeeld met een iets te platte snuit, dus zo erg sta ik ook weer niet van deze art te kijken. Het is inderdaad alleen niet de mooiste Bolas ooit...
Eclavyrr
6 jaren geleden
Het is nu meer Nicol Bolus
Skywise
5 jaren geleden
Er komen voor M19 inderdaad wijzigingen aan de Planeswalker decks.
Quote:
THERE ARE FIVE CORE SET 2019 PLANESWALKER DECKS
I've seen a number of people guess this might be the case, and well, gold stars to you. Core Set 2019, and core sets generally, are great on-ramps for newer players, so we're making Planeswalker Decks a bit friendlier to new players. Core Set 2019 will have five Planeswalker Decks, one for each color. Most sets will only have two Planeswalker Decks going forward. Here are the other changes coming for Core Set 2019:

- We're dropping the suggested retail price to $10.99 (down from $14.99. All suggested prices apply to North America only.)
- We'll be including one booster pack instead of two.
- They've been designed to better integrate with Welcome Decks.

Additionally, we'll be allowing Wizards Play Network stores to sell Planeswalker Decks at the Open House one week prior to the Core Set 2019 Prerelease, much earlier than before. That way new players can get a deck with the most current cards (future cards, even) right from the start

Bron: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/news-editor-odds-ends-2018-04-30

Interessante wijziging! Lagere prijs, nog beter geschikt als instapproduct en voor de liefhebbers meteen weer 5 nieuwe Planeswalkers. De Planeswalker deck walkers bevallen mij tot nu toe super als Casual alternatief voor de dure Planeswalkers uit boosters, dus ik ben erg benieuwd welke 5 Planeswalkers we hier gaan zien
 bijgewerkt door Skywise 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Gelden deze wijzigingen alleen voor de Planeswalker decks van M19 of gelden deze wijzigingen voor alle Planeswalker decks vanaf M19?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
De meeste sets zullen gewoon 2 decks blijven hebben (staat er letterlijk in ). Alleen Core Sets (in ieder geval 2019) gaan er 5 krijgen, vermoedelijk omdat die meer voor startende spelers zijn.
Dordledum
5 jaren geleden
Het aantal decks boeit me niet zo. Mijn vraag is meer gericht op de prijswijziging en de booster minder.

Ik kocht de deckjes eigenlijk voornamelijk voor de planeswalkers en de boosters. Altijd leuk om een weekje eerder aan wat boosters te komen.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Oh juist. Ik vermoed het wel, lijkt me sterk dat ze verschillende prijzen voor de verschillende decks willen.
gmjager
5 jaren geleden
Voor de verzamelaar zijn die core sets niet zo goed. Ze houden meestal hUn waarde niet vast. Dus twee boosterboxen kopen in een core set is meestal verlies
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat vind ik licht tegenstrijdig . Een verzamelaar verzamelt toch niet om de waarde? Die verzamelt om de set compleet te maken. En dat die set dan wat fluctueert in waarde zou een verzamelaar niet echt moeten boeien .
gmjager
5 jaren geleden
Dat klopt wel ergens.. alleen krijg je geen hoge ruilwaarde kaarten uit zo een core set. En dat is juist wat je wil als je een paar mist van andere series. Plus, voor het gemoed is het wel prettig dat als je 200 euro per set uitgeeft dit niet meteen naar een waarde keldert van 100 euro.

Jeff
5 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
Dat klopt wel ergens.. alleen krijg je geen hoge ruilwaarde kaarten uit zo een core set. En dat is juist wat je wil als je een paar mist van andere series. Plus, voor het gemoed is het wel prettig dat als je 200 euro per set uitgeeft dit niet meteen naar een waarde keldert van 100 euro.


Als het je om de waarde van kaarten gaat, moet je simpelweg geen boosters kopen, maar je geld uitgeven aan losse kaarten. Daar haal je 'meer' uit. Dat is niet iets dat uniek is voor core sets.

Daarnaast kun je deze nieuwe core set wat dat betreft helemaal niet beoordelen. Waar oude coresets alleen maar reprints bevatten en later 50% reprints, is dat van deze set nog niet bekend (of wel en dan weet ik het niet, maar het is heel onwaarschijnlijk dat het bijna alleen maar reprints zijn). De waarde van de (nieuwe) kaarten wordt vervolgens voor een groot deel bepaald door de speelbaarheid in verschillende formaten. Als een kaart goed is, wordt deze echt wel wat waard, of deze nou in een core set zit of een expansion. Een reprint zal echter altijd minder waarde houden, omdat er simpelweg al product op de markt is dat op dezelfde manier gebruikt kan worden. Sure, voor verzamelen werkt dat niet zo, maar de ervarging leert dat verzamelen niet de belangrijkste drijfveer is voor de waarde van een kaart.
Dordledum
5 jaren geleden
Wat mij betreft zou Magic in een ideale wereld niet om monetaire value moeten gaan en alles (ja, ook de reserved list!) zo vaak gereprint mogen worden zodat iedereen met elke kaart kan spelen zonder failliet te gaan. Helaas leven we wel in een kapitalistische wereld met een beperkt aanbod ten opzichte van de vraag en zullen dure kaarten duur blijven, onafhankelijk van de set waar ze uitkomen.

Los daarvan kunnen we inderdaad nog niets zeggen over hoe deze Core Set zal zijn, het is de eerste na de reboot. Magic Origins was daarnaast ook een Core set en toch anders dan we gewend waren en zeker niet zielig wat de value betreft.
EnchantedBunny
5 jaren geleden
Lijkt me ook wel mooi, in de echte wereld zal ik nooit Legacy/Vintage spelen, of überhaupt met supersterke oude kaarten.
Sunitram
5 jaren geleden
Origins was inderdaad een uitzonderlijk goeie Core set. Maar ik snap wel dat men wat minder geneigd is om boxen van een Core Set aan te schaffen. Core Sets zijn tot op heden altijd bedoeld geweest om de wat nieuwere spelers te voorzien van een stevige basis voor hun verzameling, zeg maar de effecten die ieder deck in een bepaalde kleur nodig heeft. De Evolving Wilds, de Naturalizes, de Cancels... you name 'em. En begrijp me niet verkeerd, zeker de laatste jaren zaten er best wel juweeltjes in die sets (Archangel of Thune, iemand?) maar het gros van de kaarten gebruik je in je begindagen een aantal keer en daarna kom je erachter dat in de eerstvolgende themaset kaarten zitten die hetzelfde doen voor minder mana, of met een upside (Natural State en Dissipate, bijvoorbeeld).

Anyway, of dat ook voor deze Core Set gaat gelden is idd nog maar de vraag. Origins was wat dat betreft al een zeer aangename verrassing (Pia and Kiran Nalaar, nota bene een intro pack rare(!!!), wordt bijvoorbeeld in Modern gespeeld!) en uit wat Wizards tot nu toe over M19 losgelaten heeft maak ik wel op dat ze ook voor deze set een hoge kwaliteit aan willen houden
Skywise
5 jaren geleden
Wizards is er geheel traditiegetrouw weer eens niet in geslaagd om de printers goed af te stellen:




De eerste zooi commons doen toch al snel denken aan een simpele, traditionele Core Set. Goblin Instigator is overigens best wel prima voor een common! Anticipate reprint is ook niet verkeerd
 bijgewerkt door Skywise 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Zitten leuke commons tussen. Het zou me niks verbazen als die dwarven priest een foreshadowing is voor een noors geïnspireerde plane, ook als je naar de flavor text kijkt. Is er binnenkort niet een grote announcement day voor de sets van tweede helft van t jaar?
koffiemelk
5 jaren geleden
Iets met Noorse planes lijkt mij geweldig! Beetje Vikings/Berserkers en Cleric/Priest achtige dingen, met mooie natuur taferelen en aspecten. Ik stem keihard voor
Eclavyrr
5 jaren geleden
Boh ja, zou best iets van Noorse mythologie willen zien, daar zijn wel gave dingen mee te doen (krijg je wel een hoog Skyrim gehalte). Lijkt me wel gaaf als ze dingen zoals Midgard, de World Serpent, de noorse Goden, Trolls, Alfheim, Draugr etc etc Zolang Kratos zich er maar niet mee gaat bemoeien
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik ben extreem groot fan van de Noorse mythologie, dus dat hoop ik ook .

Maar die Dwarven Priest klinkt mij meer als een vrij standaard fantasy (eigenlijk D&D achtige) kaart, ik zie niet echt een link naar Noorse mytholgie daar.

Maar ik verwacht uiterlijk in juni wel die grote announcement over wat we kunnen verwachten ja.
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik vind de combinatie van alle factoren van de kaart gewoon heel toevallig. Wizards brengt dwarves terug in kaladesh, maar verder hebben we ze niet meer gezien, dit is absoluut geen kaladesh dwarf en ook niet echt een domonaria dwarf (oude dominaria sets hadden dwarven toch?). Daarnaast had dit effect op elk ander creature type gekunnen wat in een go wide/toke strategie past, wat vaak toch gewoon humans zijn, maat nee ze kiezen dwarf. Daarnast als ik fabled halls lees in de flavor text kan ik niet anders dan aan valhalla denken ofzo, ik weet het niet, maar de kaart voelt gewoon heel erg aan als iets noors.
Misschien wil ik gewoon iets te graag een noorse set zien, want noorse mythologie is vet

Valla is overigens een tot op heden ongebruikte plane uit planechase, kijken naar de art en naam zou ik haast zeggen dat dit een noorse plane zou kunnen zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top