Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Is er iemand die vandaag al is geweeat en precon commander deck heeft gespeeld? Ik ben wel benieuwd of je een orecon kan verwachten van way back, een sterk gewild deck of dat je eigenlijk alleen maar decks krijgt van de laatste tijd of budget commander decks.
Ik ben gisteren geweest en heb de chaos precon commander gespeeld. De decks variëren ik had er een van Outlaws of thunder junction. De andere 3 hadden WoE, phyrexia en zelfs mh3. Zag ook commander masters precons en LoTR dus echt van alles.
Welke events heb je gedaan? Coole pulls gehad? Vette games gespeeld? Mooie dingen gekocht? Andere dingen die je wil delen? Ik ben benieuwd naar hoe iedereen het vond afgelopen weekend
Erg leuke ervaring! Ik ben zaterdag en zondag gegaan, en heb wat rondgewandeld, kaartjes verkocht, en twee otj swiss drafts gedaan. Volgende keer ga ik toch proberen er een extra dag aan te naaien om wat pioneer of commander te kunnen spelen, denk ik. Qua pulls zat het wel goed, naast een Thoughtseize, een Crypt Ghast en een Fomori Vault uit wat extra boosters weinig echter. In beide drafts izzet gegaan na bij beide drafts een P1p1 Geralf, the Fleshwright, en telkens een absoluut fantastisch deck kunnen bouwen dat dan 2maal nipt 2-1 gegaan is. Erg van genoten!
Wellicht idioot, maar 6 uur gewacht voor Magali Villeneuve! En dat was het 100% waard! Wat een schat van een mens is zij! Eindelijk mijn Ancestral Mask en Playmat Theros Beyond Death: Calix, Destiny's Hand laten signeren door haar! Tijdens het lange wachten kregen we twee RVR en twee OTJ boosters (waar ik nog een Mana Drain uit haalde)
Verder nog een aantal andere kaarten laten signeren, maar geen een is zo speciaal als de meeting met Magali
Ik ben alleen de zaterdag geweest met een stel vrienden.
Door wat wegafsluitingen en moeite met de juiste parkeergarage vinden (en dat lag helaas vooral aan onszelf) waren we er pas kwart voor 12.
Toen ik aankwam een potje commander gespeeld, wij waren met zijn drieën en vonden ter plekke een Italiaan die graag meespeelde. Dat is ook meteen mijn eerste pluspunt, het was lekker laagdrempelig om te spelen met mensen.
Omdat ik nog plannen had in de categorieën markt bekijken en kaarten signeren en nog wat discussies op het podium volgen en algemene sfeer in me opnemen besloot ik niet mee te doen aan enige vorm van league of organised play. Had zelf niet de behoefte aan de commitment. Al vond ik de prijzen voor deelnames en wat je kreeg voor boosters om mee te bouwen voor het commander gedeelte best degelijk.
Na het eerste potje ben ik gaan lunchen en ik had bijzonder veel spijt dat ik geen broodjes had meegenomen. Daarmee ook mijn eerste minpunt. Het eten daar was knijterbelachelijk duur. zo kostte een patatje 9 euro!!! Ik snap dat het allemaal wat duurder is, maar dit was wel echt belachelijk. Ik besloot toen ook maar thuis te eten en dus niet tot het einde te blijven.
Na lunch bezig geweest met kaartjes te laten signeren en dat vond ik echt prima geregeld. Helaas stond ik één keer voor iemand die er 30 wilde laten signeren, maarja, dat hoort erbij.
Daarna even de "markt" afgestruind. Ik wil het eigenlijk geen markt noemen, het waren een paar standjes met losse kaarten en boosters. De boosters voelde allemaal als de minst populaire boosters van afgelopen jaren die ze nog ergens op zolder hadden liggen. Verder wat ultimate guard en dragon shield voorbij zien komen, maar weinig echt boeiends of nieuw en voor mijn gevoel weinig keuze voor interessante aanbiedingen. Blijkbaar was er een probleem op vrijdag met de MH3 boosters, dus de organisatie had alles opgekocht bij de vendors. Op zaterdag was MH3 niet meer te verkrijgen en dat vond ik eerlijk gezegd wel een beetje kwalijk.
Mijn volgende minpunt was dus de kleine markt met een best wel beperkt aanbod.
Na de markt even langs het podium geweest en kwartiertje naar discussie zitten kijken over designkeuzes voor Outlaws. Leuk om de mensen die ik op youtube volg ook eens in het echt te zien. Tot mijn verbazing stond Gavin Verhey even met niemand te praten en heb ik hem begroet, waarna we een paar minuten gesproken hebben over Eldrazi en zijn filmpje daarover op youtube. Was ook erg tof
Vervolgens nog 2 korte potjes commander gespeeld en met een paar mensen zelf een draft gedaan. We hebben een doos Outlaws gekocht en zijn daarmee gaan draften. Nieuwe mensen leren kennen en leuk gedraft.
Om 20:00 hield ik het voor gezien. Ik wilde thuis nog wat eten, moest nog mensen thuisbrengen en was/ben beetje verkouden dus voelde me gewoon niet optimaal.
TLDR.
Pluspunten:
* laagdrempelig spelen
* veel te doen
* mensen leren kennen
* leuk gedraft en leuke potjes commander
* kaarten laten signeren
Minpunten:
* ik vond het in het begin heel erg onoverzichtelijk. Je moet een badge halen, vervolgens via een app weer aanmelden voordat je naar binnen kan. Dat schiet imho niet op. Dan kom je binnen in een grote zaal en dan moet je eigenlijk eerst uitgebreid op de app naar de plattegrond kijken voor je weet waar je moet zijn.
* het eten was zo belachelijk duur dat ik dat wel vond afdoen aan de ervaring.
* Geen MH3 boosters
* tegenvallende markt
Conclusie. Ik zou wel nog een keer gaan als het in NL zou zijn, maar zou er niet voor naar het buitenland gaan.
Na lunch bezig geweest met kaartjes te laten signeren en dat vond ik echt prima geregeld. Helaas stond ik één keer voor iemand die er 30 wilde laten signeren, maarja, dat hoort erbij..
Marta Nael toevallig? Heeft een vriend van mij ook een uur gestaan
Ik vond het vet, maar niet zo vet als ik verwacht had. Vooral Unknown with Gavin Verhey vond ik tegen vallen. 85 euro voor (in Bazaar waarde) 63 euro aan product met 10 Playtest cards (lees: een common met wat papier eroverheen geplakt) was al een bizarre value verdeling, en de resulterende potjes waren wel lachen, maar niet beter dan een normale Chaos sealed oid. En de prijs was nog een Playtest card... Bij het LRR event kreeg je meer value qua boosters en dat kostte ook nog eens 10 euro minder. Beetje raar.
Daarbuiten ben ik heel blij met mijn Emrakul art Magiccon playmat, daar gaan een boel Eldrazi games op gespeeld worden! En het was wel indrukwekkend om zó veel mede hobbyisten en fans bij elkaar te zien
Oh, en blunder van de dag was met mijn net geopende Kudo, King Among Bears naar Graham van LRR te lopen om te vragen of hij 'm kon signen, om vervolgens te horen dat dat gewoon een random guy met bril was die toevallig naast Kathleen stond! Tja, je bent gezichtsblind of je bent het niet
Marta Nael toevallig? Heeft een vriend van mij ook een uur gestaan
Ik hoor die dus zo vaak! Ik heb er een kwartiertje in de rij gestaan, dus dit verbaast me om te horen
Volgens mij heb je een twee categorieën mensen die bij Marta Nael zijn geweest: zij die achter de guy met 30 The One Rings van z'n hele LGS stonden en zij die eerder / later waren
Ik denk als je het heel plastisch bekijkt is het niet de moeite waard. De dingen die ik gedaan heb kan je ook bij je LGS. En de kunstenaars met hun merch waar je ook extra voor moet betalen en niet zozeer de prijs vermeerderd van je spullen. Of een handtekening van 4 euro.
Maar ja dat kan je ook zeggen van andere dingen, waarom zou je naar het Louvre gaan om de Mona Lisa te bekijken als je ook Google hebt.
Als er weer een Magic Con of iets in die geest is in de buurt ga ik er graag en weer naar toe. Ik vond het leuk en de moeite zeer waard, wel jammer van de patat van 9 euro maar dat was te verwachten.
Een groot deel van warom het voor mij waard was, is dat ik gewoon erg graag een keertje naar zo'n soort event wou gaan. Ik heb de LRR chaos en 2x de Gavin Unkown event gedaan, omdat dat events zijn die 'speciaal' zijn.
Nu dat ik het een keertje heb mee gemaakt en heel veel lol gehad, heb ik niet echt de behoefde om het snel weer te doen.
Voor de Gavin Unkown evenement specifiek denk ik dat de 'value' vooral komt omdat het lastig is om zelf te regelen (alhoewel een chaos draft + booster met gestickerde BYC kaarten niet te lastig zou moeten zijn om te organiseren). Ik vond het zelf wel erg leuk en het 'waard', maar als je de playtest kaarten en rare formats niet super boeit ben ik het met BluezamX eens dat je dan beter voor een lagere prijs een normale chaos sealed kan doen.
Thanks allen die een melding hebben gedaan van de persoon die zogenaamd "gratis meegenomen overgebleven merch" te koop aanbood. We hebben de persoon in kwestie gebanned.
Thanks allen die een melding hebben gedaan van de persoon die zogenaamd "gratis meegenomen overgebleven merch" te koop aanbood. We hebben de persoon in kwestie gebanned.
Zijn vinted mag ook wel gerapporteerd worden, wat een droeftoeter.