Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[MH1] Modern Horizons

Skywise
5 jaren geleden
De vervanger van de Masters sets is zojuist aangekondigd en heet Modern Horizons:

* Modern Legal (Skipping Standard)
* New cards + reprints of cards not in Modern (minus Basic Lands)
* Releases June 14, 2019
* Draft Prerelease Weekend June 8-9
* 254 cards + buy-a-box promo
* Available in stores and on Magic Online
* Magic Online pack price $6.00

(Ter verduidelijking, de reprints van kaarten buiten Modern zijn van Legacy/Vintage kaarten om ze zo dus Modern-legal te maken buiten Standard om).

Wizards heeft MSRP afgeschaft, maar het lijkt erop dat de boosters weer een flink prijskaartje krijgen, wat al valt af te leiden aan de prijs van boosters op Magic Online

Releasedatum: 14 juni

 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Skywise
5 jaren geleden
De eerste spoilers ook meteen (OP is info, dus geen dubbelpost):

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Dit lijkt me best een interessant product. Ik speel zelf geen modern, dus ik ben meer benieuwd naar de nieuwe kaarten dan naar de reprints
serra ziet er gaaf uit, cabal therapist lijkt me best interesant.
Dordledum
5 jaren geleden
Erg geïnteresseerd, maar ik mis mijn foils nu al

En Serra! Woohoo!
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Nieuwe naam met een achterdeurtje om meer kaarten in modern te slepen?
Triskelion88
5 jaren geleden
leuk concept, alleen dat prijskaartje wordt ik toch wel droevig van.

Daarbij ben ik benieuwd wat jullie mening is; is dit de nekslag voor Standard? waarschijnlijk is het powerlevel vrij hoog in deze set, wat gaat dat betekenen voor het powerlevel in standard?
Sunitram
5 jaren geleden
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Begrijp me niet verkeerd; nieuwe kaarten zijn altijd leuk, maar een complete set vol nieuwe, of in ieder geval niet eerder in Modern gespeelde, kaarten waarvan men op voorhand al weet dat ze nooit in Standard gedrukt zouden kunnen worden aan Modern toevoegen is best een Risky Move. Sommige kaarten die de laatste tijd wèl Standard play mochten zien hebben al een behoorlijke splash in Modern gemaakt (ahoy Arclight Phoenix) dus de kans dat je het complete formaat op z'n kop zet is best aanwezig. Of juist de kans dat je compleet de plank misslaat waardoor je weer met een set zit a la Iconic Masters.
Ik wil echt dat dit een leuk product wordt, maar ik ga niet ontkennen dat ik moeite heb m'n scepsis te onderdrukken.

Quote:
15 minuten geleden
Daarbij ben ik benieuwd wat jullie mening is; is dit de nekslag voor Standard? waarschijnlijk is het powerlevel vrij hoog in deze set, wat gaat dat betekenen voor het powerlevel in standard?


Hoebedoelje "nekslag?" Ik kom niet vaak genoeg meer bij de LGS om een Standard deck de moeite van het bouwen waard te maken, maar bij mijn weten was Standard mede door Arena toch juist weer aan een opmars bezig?
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Vet!
Eclavyrr
5 jaren geleden
Coole set, maar afhankelijk van het prijskaartje ga ik misschien liever kijken voor singles.
Sowieso Serra MOET ik hebben voor mijn Angel deck!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
leuk concept, alleen dat prijskaartje wordt ik toch wel droevig van.

Daarbij ben ik benieuwd wat jullie mening is; is dit de nekslag voor Standard? waarschijnlijk is het powerlevel vrij hoog in deze set, wat gaat dat betekenen voor het powerlevel in standard?


Standard is by far het meest populaire format. Nee, absoluut niet. Dit geeft Wizards meer vrijheid om in Modern dingen aan te passen zonder dat dit Standard beinvloed. Het kan zijn dat Modern daardoor populairder gaat worden en dat zou in theorie best ten koste kunnen gaan van Standard, maar er lijkt me geen sprake van enige nekslag of wat voor slag dan ook .
MarcelN
5 jaren geleden
Serra! Hoog tijd dat ze een echte kaart kreeg, best een goeie ook nog!

De stapjes worden steeds kleiner! Serra—>Feroz—>...

Wie vult t rijtje aan?
BluezamX
5 jaren geleden
Eindelijk verduidelijking over Serra! En nog op een vette manier ook!
goeth78
5 jaren geleden
Er is eigenlijk maar één zaak die me verbaasd bij dit product: het betreft nieuwe kaarten en reprints van kaarten die in Modern niet legaal zijn (en dat dus impliciet daarmee wel worden).

Lees ik het verkeerd of betekent dat juist dat kaarten die nu al "schaars" zijn in Modern in ieder geval niet via deze weg zullen worden gereprint? Dus geen shocks, fetches, etc. (maar misschien wel een nieuw dual land dat Standard kan skippen) ....

Ergens vind ik dat zonde. Maar misschien ook de enige manier om de kosten van deze set op een acceptabel niveau te houden - alhoewel duurder dan reguliere boosters maar dat viel te verwachten).
Jeff
5 jaren geleden
Dit is juist heel positief voor standard! Voorheen, als Wizards iets wilde doen aan het Modern-formaat dan kon dat op twee wegen: via de banlist (die ze willen vermijden), of via kaarten introduceren in standard. Dat betekende dat als Modern een bepaald effect nodig had (zeg bijvoorbeeld Rest in Peace als graveyard haat), dat dit effect ook twee jaar lang standard in zijn greep hield. Als ik bij RIP als voorbeeld blijf, betekende dat dat er twee jaar lang geen graveyard strategiën echt goed konden zijn in standard, alleen maar omdat ze een probleem waren in Modern!
Door Modern-only sets te introduceren heeft Wizards nu juist de mogelijkheid om dit soort effecten die "nodig" zijn in Modern, maar oppressief in standard wél te printen, zonder de balans in standard te verstoren!
nederland439
5 jaren geleden
Mijn eerste indruk is ook positief. Nieuwe kaarten voor modern zonder dat er rekening gehouden hoeft te worden met standard.

Volgens mij is het nergens uitgesloten dat er ook een aantal reprints van modern legal kaarten in zit. In standard sets zitten ook reprints toch? De meeste kaarten zullen nu nog niet modern legal zijn maar zou niet verbaasd zijn als ik er ook een aantal bewezen modern staples inzitten. Al is het alleen al omdat dit makkelijk is voor promotie van het product.

Online prijs is dus 6 dollars? Als het een vergelijkbare prijs wordt voor boosters vind ik dat een grote verbetering ten opzichte van de laatste master sets. Dat zulke sets iets duurder zijn dan standard sets vind ik niet raar.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden

Standard is by far het meest populaire format. Nee, absoluut niet. Dit geeft Wizards meer vrijheid om in Modern dingen aan te passen zonder dat dit Standard beinvloed. Het kan zijn dat Modern daardoor populairder gaat worden en dat zou in theorie best ten koste kunnen gaan van Standard, maar er lijkt me geen sprake van enige nekslag of wat voor slag dan ook .

Quote:
59 minuten geleden
Dit is juist heel positief voor standard! Voorheen, als Wizards iets wilde doen aan het Modern-formaat dan kon dat op twee wegen: via de banlist (die ze willen vermijden), of via kaarten introduceren in standard. Dat betekende dat als Modern een bepaald effect nodig had (zeg bijvoorbeeld Rest in Peace als graveyard haat), dat dit effect ook twee jaar lang standard in zijn greep hield. Als ik bij RIP als voorbeeld blijf, betekende dat dat er twee jaar lang geen graveyard strategiën echt goed konden zijn in standard, alleen maar omdat ze een probleem waren in Modern!
Door Modern-only sets te introduceren heeft Wizards nu juist de mogelijkheid om dit soort effecten die "nodig" zijn in Modern, maar oppressief in standard wél te printen, zonder de balans in standard te verstoren!


Met de argumenten van jullie ben ik het ook eens, maar ik maak mij er druk om dat als je gaat corrigeren op een formaat met relatief hoog powerlevel met sets enkel voor dan zul je ook moeten printen naar een specifiek powerlevel wat op dat moment in de meta voorkomt. Maar dat kan je maar een beperkt aantal keer doen anders wordt het verschil met nieuwe kaarten uit standard te groot.
en als je specifieke kaarten nodig hebt om de dominatie van een type deck te doorbreken kan je er ook voor kiezen om een "correctie kit" te printen waarin 15 kaarten zitten die dan modern legal zijn bij wijze van spreken

Waarbij je juist in standard door de rotaties het corrigerende middel hebt dat op een gegeven moment kaarten ook weer verdwijnen zonder te dat je ze moet bannen(uitzonderingen daargelaten) maar als daar powercreep optreed zullen er nog maar zelden kaarten tot "modern toetreden"

misschien een ongerede angst vanuit mijn kant,
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Online prijs is dus 6 dollars? Als het een vergelijkbare prijs wordt voor boosters vind ik dat een grote verbetering ten opzichte van de laatste master sets. Dat zulke sets iets duurder zijn dan standard sets vind ik niet raar.


Iets duurder?! Het is wel gelijk het dubbele! Ik wacht eerst maar af welke kaarten er geprint/gereprint gaan worden, voordat ik een mening heb, maar denk dat ik dit product aan me voorbij laat gaan, want ik speel geen modern. Maar mischien ook wel leuk voor casual of commander, dus ik wacht op meer spoilers
LeKrutes
5 jaren geleden
Zouden hier de fetches inzitten?
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
32 minuten geleden
Zouden hier de fetches inzitten?


Waarschijnlijk niet, zoals ik het lees zijn het alleen reprints van kaarten die niet modern legal zijn en nieuwe kaarten. Aangezien fetches al modern legal zijn verwacht ik ze dus niet in deze set.

Zijn de nieuwe kaarten in deze set overigens ook legal in legacy/vintage. Zou raar zijn als dat niet was.
Sunitram
5 jaren geleden
Lijkt me wel. Vooral ook omdat de reprints daar waarschijnlijk vandaan gaan komen
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 253 posts
  • Laatste post LeKrutes 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top