[MH1] Modern Horizons

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Er zitten in sommige boosters kaarten die (ik weet niet of het in plaats van een token is of op de achterkant) volledig uit de art van kaarten uit de set bestaan. Dat zijn dus geen speelbare Magickaarten, maar gewoon kaarten die coole art hebben .
Shish
4 jaren geleden
Oh gaaf, zouden die ook foil kunnen zijn? Dat zou al helemaal awesome zijn I guess voor sommigen
LeKrutes
4 jaren geleden
Die zijn niet foil hebben wel speciale finish. Glossy dacht ik.
Zitten er in naast de tokens.
 bijgewerkt door LeKrutes 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
4 dagen geleden
Ontzettend gave set, echter het prijskaartje is fix en ik vraag mij oprecht af welke kaarten er echt impact gaan hebben op modern.

Gaat een Yawgmoth, Thran Physician of een Urza, Lord High Artificer welke qua prijs hoog zijn het redden of is het vooral lorewise en voor commander?

De canopies spreken voor zich maar Prismatic Vista die enkel basics zoekt?


Toen Hapatra, Vizier of Poisons uitkwam is er een tijdje geweest dat iedereen aan het brewen was met -1/-1 counter gerelateerde decks. Wat soms tot verrassend speelbare resultaten leidde. Er zijn door de jaren heen vrij veel kaarten uitgekomen die snel -1/-1 counters droppen waardoor Hapatra en Nest of Scarabs als een malle tokens aan konden maken. Yawgmoth is voor zulke decks echt een enorme boost.

Voor Urza zie ik voornamelijk een rolletje in Blue Steel, een deck dat door een combinatie van Etherium Sculptor, Chief Engineer, Grand Architect en een paar 1-drops kaarten als Wurmcoil Engine, Lodestone Golem, Traxos, Scourge of Kroog en enorme Walking Ballista's zo vroeg mogelijk op tafel probeert te toveren. Het feit dat Urza met twee bodies (waarvan 1 een artifact!) de tafel raakt spreekt me heel erg aan; al ben ik momenteel meer gecharmeerd van Karn, the Great Creator. Maar Urza is voor meer vuiligheid inzetbaar. Zoals de jongens van The Command Zone al hebben geroepen: deze man verandert iedere 0-mana artifact in een Mox Sapphire! Infinite mana combo's met kaarten als Paradoxical Outcome worden hierdoor super makkelijk haalbaar.

Prismatic Vista is er denk ik voornamelijk om de monocolored decks een boost te geven. De huidige 2-of-meer-kleuren decks kunnen niet zo heel veel met een basic, al valt er wat voor te zeggen dat je er Blood Moons mee kan omzeilen. Echter, dat zal ie alleen goed kunnen als die prijs naar beneden gaat; zoals het er nu voor staat koop ik liever een Khans fetch dan deze.


Prismatic Vista zou ik inderdaad in bijvoorbeeld mono burn spelen. maar zie inderdaad niet een hele grote rol weggelegd in multicolor decks.

Urza is inderdaad een leuke optie in Blue steel

Yawgmoth lijkt mij absoluut een toevoeging voor dat deck maar is het een gamechanger.

welke kaarten vind men nog meer impact hebben op het formaat?
Behoort een leuke sliver brew tot de mogelijkheden daar ben ik erg benieuwd naar
Sunitram
4 jaren geleden
Slivers zijn nu al een under-the-radar deck! Met Cavern of Souls, Unclaimed Territory en Ancient Ziggurat in hetzelfde format hebben die een extreem solide mana base; Diffusion Sliver maakt ze moeilijk te verwijderen; Galerider Sliver geeft ze evasion; en Manaweft Sliver en Gemhide Sliver maken manadorks van je slivers. Tel daar de 2 mana Sliver lords bij op en je hebt een aggro deck dat vanuit het niets ontzettend uit de klauwen kan lopen.

Van de nieuwe vind ik vooral de Dregscape Sliver, Cloudshredder Sliver, Lavabelly Sliver (super naar met de Dormant Sliver/Intruder Alarm combo) en Spiteful Sliver heel interessant
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Ik wist niet maar ik het kan vragen maar,
kan je ook de Modern Horizons art series kopen op Bazaar of Magic?(Meschien in een complete set ofzo)
Maarten94
4 jaren geleden
Is het al bekend wanneer de foils op de site komen? ????
nederland439
4 jaren geleden
Ondanks dat ik totaal niet de doelgroep ben voor die art series vond ik ze wel tof gemaakt.

Nog meer mensen die een geslaagde prerelease hebben gehad? Heb zelf een leuk snow deck in elkaar gezet met maar liefst 13 snow permanents. Dit maakte Abominable Treefolk en Conifer Wurm bijzonder sterk. Daarnaast had ik geluk dat ik een Winds of Abandon geopend had, wat een top kaart is dat in limited! Uiteindelijk 3-1 gegaan. Alleen van een WG go wide deck verloren in de extra turns

 bijgewerkt door nederland439 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik heb gisteren een geweldige dag gehad!

Eerst sealed gespeeld en kon een leuk Goblin War Party deck maken met een berg goblins, changelings, Force of Rage en Lightning Skelemental, bijna alles had Haste en Unearth en Volatile Claws deden wonderen. Niks bijzonders geopend eigenlijk. Ik ben overdag 3-2 gegaan en het had eenvoudig 4-1 kunnen zijn, ware het niet dat ik tegen een Sword of Sinew and Steel aanliep.

De avondsessie (draft) was ook supergezellig, maar minder succesvol. Ik was al erg vroeg opgestaan en de hele dag spelen had mijn focus leeggezogen. Ik had een redelijk blink/control deckje met 2x Answered Prayers eigenlijk als sterkste kaarten. Ik had pack 1, pick 1 een Bazaar Trademage en alleen om de naam moest ik hem al spelen, ook omdat Ralf in mijn pod zat. Het deck werkte best goed, maar ik speelde prut, meerdere misplays zorgden ervoor dat ik aan het eind van de dag 1-2 was gegaan. Pack 2, pick 1 was een Nurturing Peatland, pure valuepick, achteraf geen spijt van.

De hele dag bij elkaar 4 prijsboosters verzameld en supermazzel, zelf ook een Sword of Sinew and Steel en een Herinker geopend.

Al met al een topdag en toch nog redelijk wat value (ookal zatten ze neit in mijn playables van de dag).

2 boosterdozen ook gelijk opgehaald, eentje om te rippen en 1tje om te draften.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Jsterck1
4 jaren geleden
Zondag heb ik uiteindelijk toch een prerelease kunnen meepikken terwijl dit eigenlijk niet gepland was.
Ik wist dat er die avond nog gedraft werd dus ging ik lekker onvoorbereid naar de lgs.

Zoals altijd was het een relaxt sfeertje dus mijn allereerste draft ooit was al bij al niet te intimiderend.
Nu zit je daar natuurlijk wel een beetje als een hert dat twee autolichten ziet aankomen, want ik was niet helemaal op de hoogte van alle kaarten in de set.
Ik begon al snel met enkele goblins te draften in zwart. Sling-Gang Lieutenant en Putrid Goblin hebben ongelooflijk veel werk gedaan.
Met wat leuke removal bleek al snel dat het mijn beste kleur zou worden. Feaster of Fools was mijn "finisher" want die had ik zelfs twee keer kunnen picken.
Mijn rares waren niet echt een grote hulp dus kwam ik terecht bij enkele blauwe ninja's.
Een kleine splash in rood voor Goblin Oriflamme en Goblin War Party en mijn deck was gemaakt.

Met 0-2 in de eerste match was het toch spannend, alleen had ik de pech dat mijn tegenstander zwaar op lifegain had ingezet dus na twee keer hem tot respectievelijk 5 en 1 leven te zetten, kreeg hij telkens de bovenhand. Alle eer voor de tegenstander want hij speelde zijn bosbeest deckje, met veel olifanten en squirrels, zeer efficiënt.

De tweede match ging ik 1-2 tegen een gelijkaardige deck maar ik had pech dat hij de betere ninja's had. Fallen Shinobi is echt wel ongelooflijk sterk, die mag op de want list.

De laatste match was tegen een vriend die ik al een jaar niet meer had gezoen dus dat ging er echt heel amicaal aan toe. Deze match won ik 2-0. Maar hij had pech dat hij telkens naar vijf moest mulliganen en dan had ik een spelletje nog het voordeel dat ik op beurt drie een discard effect had voor twee kaarten waardoor hij de hele tijd moest topdecken.

Al bij al vond ik het een leuke strategie, eerst breed gaan met de goblins om dan de betere ninja's in het spel te krijgen.

De troostprijs in de vorm van een booster leverde me zelfs nog een Serra the Benevolent op maar dat beschouw ik als goede karma omdat ik twee van mijn rares had doorgegeven tijdens de draft.

Leuke set, leuke mensen....wat kan het leven soms goed zijn.

 bijgewerkt door Jsterck1 4 jaren geleden
Shish
4 jaren geleden
Quote:
7 dagen geleden
Er zitten in sommige boosters kaarten die (ik weet niet of het in plaats van een token is of op de achterkant) volledig uit de art van kaarten uit de set bestaan. Dat zijn dus geen speelbare Magickaarten, maar gewoon kaarten die coole art hebben .


In sommige boosters of in alle? Kan ook zijn dat ik lucky ben tot nu toe, maar heb 4 boosters van mn boosterbox geopend waarin elk een art kaart haha
nederland439
4 jaren geleden
In elke booster. In 1 op de 4 boosters zit een foil token ipv een normale
Shish
4 jaren geleden
Nee het ging niet om tokens maar om de art cards, tenzij je dat bedoelt...
LeKrutes
4 jaren geleden
Art cards zitten in elke booster dacht ik
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Correct, in elke booster zit een art card. In 1 op de 4 boosters zit een foil token.
thewoodcutter
4 jaren geleden
Komen de art-cards ook nog te koop op de site?
LeKrutes
4 jaren geleden
Quote:
31 minuten geleden
Komen de art-cards ook nog te koop op de site?


Ik stem voor
LeKrutes
4 jaren geleden
Komen de art cards ook nog los op de site?
LeKrutes
4 jaren geleden
?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 253 posts
  • Laatste post LeKrutes 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top