Nieuwe mulligan test bij Mythic Championship London

sibrand
5 jaren geleden
Op de vorige weekly mtg stream is bekend gemaakt dat er een nieuwe mulligan regel getest gaat worden bij de Mythic Championship in Londen.
Bij deze nieuwe regel ga je niet van 7 naar 6 naar 5 enz. kaarten bij het mulligannen, maar blijf je bij 7 en leg je nadat je een hand hebt gehouden net zoveel kaarten weg onderaan je library als keren dat je een nieuwe hand hebt gepakt.
Als deze nieuwe regel het spel beter laat verlopen en de spelers er blij mee zijn, zal deze bij de release van Core Set 2020 in de zomer van dit jaar.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
En je mag dan dus ook niet meer Scryen

Klinkt op zich goed, al heb ik het idee dat mensen zich zorgen maken over combo decks die makkelijker een toffe hand kunnen samenstellen. Ik maak me zelf meer zorgen over Grenzo, Dungeon Warden omdat die naar de onderkant van je library kijkt en ik er net een deck mee heb gemaakt .
Dordledum
5 jaren geleden
Interessant!

Grenzo, Dungeon Warden kan inderdaad loos gaan dan (zou gebanned kunnen worden als gevolg?), maar die misbruikt de huidige Scry ook al een beetje.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat had ik me niet eens gerealiseerd, mijn speelgroep speelt nog met de 'oude' mulligan regel van X kaarten wegdoen en X terugpakken.
Triskelion88
5 jaren geleden
ik ben groot voorstander ben alleen bang dat up tempo decks op deze manier helemaal los kunnen
thewoodcutter
5 jaren geleden
Oef, ik kan me voorstellen dat dit heel goed gaat zijn in modern, waar je dan eerder een mulligan kan nemen naar specifieke sideboard tech tegen je tegenstander zijn deck.
Jeff
5 jaren geleden
Leyline of the Void en co vinden dit echt nuts in Modern. Sphinx of Foresight krijgt hier ook een aardige boost van, maar veel minder extreem. En aggro decks kunnen misschien makkelijker een landje minder spelen dan voorheen.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Voor casual (commander) echt wel een verbetering denk ik. Kan ik weer 36 land ipv 38 land gaan spelen ... Voor competitieve formaten misschien iets te sterk?
Amanda
5 jaren geleden
Ik snap hem nog niet helemaal. Is het zo:

Ik pak 7 kaarten maar ben niet tevreden.
Ik schud en pak weer 7 kaarten. Nog niet tevreden.
Ik schud weer en pak 7 kaarten. Nu gaat het goed.
Ik heb twee keer een nieuwe hand gepakt dus ik mag zelf 2 kaarten uit mijn hand zoeken en onderop leggen.

Is dit wat er bedoeld wordt?
Dit klinkt inderdaad wel erg nuts voor combo decks....
TheRobinros
5 jaren geleden
Stel je Vintage manaless dredge voor. Vijf keer mulligannen tot je een Bazaar of Baghdad op hand hebt en dan 5 irrelevante kaarten onderop je deck leggen...
Serum Powder wordt ook een heel stuk beter, maar die kan dat wel gebruiken
Ik weet niet of ik fan ben
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik snap hem nog niet helemaal. Is het zo:

Ik pak 7 kaarten maar ben niet tevreden.
Ik schud en pak weer 7 kaarten. Nog niet tevreden.
Ik schud weer en pak 7 kaarten. Nu gaat het goed.
Ik heb twee keer een nieuwe hand gepakt dus ik mag zelf 2 kaarten uit mijn hand zoeken en onderop leggen.

Is dit wat er bedoeld wordt?
Dit klinkt inderdaad wel erg nuts voor combo decks....


Dit klopt.
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik denk dat deze mulligsn regel heel cheat gevoelig is. Het bijhouden van het aantal mulligans gaat lastig zijn denk ik. Ik ben benieuwd, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de scry.
Dordledum
5 jaren geleden
Ik vind de huidige mulligan regel ook wel fijn, maar merk het wel.
burtyoungsters
5 jaren geleden
Ik snap het niet helemaal. Deze nieuwe regel lijkt echt bizar goed in modern, legacy en edh. Maar wizards heeft dit toch wel goed doordacht? Of wordt dit enkel de regel in standard?
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Het is waarschijnlijk heel goed in de modern, legacy en vintage. Maar ik zie dit niet als een probleem. Er zal misschien wat gebanned/restricted moeten worden, maar so be it?
In Commander zal het wel meevallen. De partial Paris mulligan is nog steeds mijn favoriete manier van mulliganen in casual commander. Deze is een stuk sterker dan de huidige mulligan en ook nog sterker dan de nieuwe mulligan, aangezien je meestal je dure kaarten wil dumpen ten behoeve van meer land. Met de huidige regels heb ik iets meer land nodig dan hiervoor, ongeveer 38 denk ik, waar ik er bij de partial Paris 36 had. De nieuwe London mulligan zal sterker zijn dan de huidige Vancouver mulligan, maar zwakker dan de partial Paris. Ik denk dat ik wel een fan zal zijn.
hallowman3
5 jaren geleden
In casual commander waarschijnlijk wel ok, maar als cEDH speler vind ik deze regel nergens over gaan, nog makkelijker je infinites assemblen of nog makkelijker iedereen locken? Dan kunnen we beter gaan pasjanse. In EDH heb je over het algemeen al 1 gratis mulligan en als je dit ook nog eens kunt doen dan heb je helemaal een profijt festijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top