Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Pioneer: Nieuw format tussen Standard en Modern

Daretti388
4 jaren geleden
Ha, das nou precies wat ik zoek. Heb veel kaarten die net uitgeroteerd zijn, terwijl ik nog niet echt de goeie kaarten heb voor modern
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Cees007
4 jaren geleden
Ik heb een vermoede dat we voorlopig geen reprints gaan zien van de fetch Landjes zoals Bloodstained Mire, Wooded Foothills en Arid Mesa. Kan me voorstellen dat mensen die graag modern spelen hierom een beetje drama schoppen. Zeker als ze honderden euro's hebben geïnvesteerd in deze fetch kaarten. Voor standaard spelers snap ik dan weer dat ze dit een geweldig idee vinden. Na rotatie kun je je kaarten bijna niet meer aan de straat stenen kwijt.

Modern is mijn persoonlijke favoriete format en ben daarom benieuwd of dat modern nu een ondergeschoven format word. Aankomende Magic Fests en Dutch Open Series hebben dit format nu al omarmd en in hun main event gestopt. Dit enkele uren na bekendmaking van dit nieuwe format gister middag.
 bijgewerkt door Cees007 4 jaren geleden
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Als het al een einde van een bestaand format betekend denk ik eerder dat legacy gekilled word dan modern. Modern neemt dan de plaats in van legacy.

Wat ik wel uitermate jammer vind is dat er waarschijnlijk door een hack vorige week bij sommige investeerders al bekend was dat er een nieuw format aankwam en toen de kaarten hebben geprobeerd op te kopen die wss een staple gaan worden
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Quote:
17 uren geleden
Quote:
18 uren geleden
Sommige prijzen gaan door het dak!

Deathrite Shaman, Smuggler's Copter, Aetherworks Marvel, Jace, Vryn's Prodigy, etc.

:-)


Deathrite shaman is hilarisch. De reden dat die zo sterk was in Modern was puur en alleen fetchlandjes... En die zijn juist banned in Pioneer!

Z'n 1e ability was eigenlijk alleen relevant in de eerste 2-3 beurten, mid & late game was z'n 2e ability véél belangrijker: daar zijn heel veel matches op gewonnen (of verloren (als je tegenstander méér Deathrite Shamans had liggen))


Maar als de eerste ability niet relevant is, kan het zijn dat je de eerste paar beurten een dode kaart op hand hebt. Dat is wat DRS zo belachelijk maakt: Hij is op ieder punt in de game relevant voor een fair deck. Neem de fetches weg en hij is ineens niet meer relevant early; en dode kaarten op hand hebben is nou net wat fair decks niet willen.

Quote:
13 uren geleden
Ik heb een vermoede dat we voorlopig geen reprints gaan zien van de fetch Landjes zoals Bloodstained Mire, Wooded Foothills en Arid Mesa. Kan me voorstellen dat mensen die graag modern spelen hierom een beetje drama schoppen. Zeker als ze honderden euro's hebben geïnvesteerd in deze fetch kaarten. Voor standaard spelers snap ik dan weer dat ze dit een geweldig idee vinden. Na rotatie kun je je kaarten bijna niet meer aan de straat stenen kwijt.


Een modern speler die al geinvesteerd heeft in fetches ligt er niet wakker van als ze meer waard worden omdat ze niet gereprint worden.
Overigens kan ik me voorstellen dat fetches wél gewoon een standard reprint krijgen, nadat de shocks uit Standard roteren. Als dan de 5 fetches gereprint worden die nog niet in Pioneer zitten kunnen ze die gewoon gelijk bannen. Die ban zal bij niemand als verrassing komen en voor Standard zijn fetches gewoon fair, zolang we geen shocks hebben.
developer
4 jaren geleden
Pioneer nu ook beschikbaar bij decks.
marcoboth
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Pioneer nu ook beschikbaar bij decks.


bedankt, echt geweldig! Volgende stap een zoekfilter voor kaarten van formaat pioneer ?
Triskelion88
4 jaren geleden
ik weet nog niet zo goed wat ik van het nieuwe format moet vinden, op zich interessant omdat je cardpool een stuk kleiner wordt en met het bannen van de fetches wordt de consistentie van een hoop decks minder wat ruimte geeft voor nieuwe builds aan de andere kant, wat veel mensen ook aangeven extended was ook een prima variant waardoor je langer met je kaarten kon spelen.

gaan we nu hoop energy decks zien? er zaten toch wel wat pittige standard decks in de laatste blokken
nielsbap
4 jaren geleden
ik bedenk me net. ik ben een tijdje bezig geweest met de uitstandard roterende check lands en (de nog in standard) shocklands aan te ruilen. met oog op een budget friendly manabase in modern. dit is een perfect format voor deze landjes. misschien maar eens brewen.
 bijgewerkt door nielsbap 4 jaren geleden
Cees007
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden

Een modern speler die al geinvesteerd heeft in fetches ligt er niet wakker van als ze meer waard worden omdat ze niet gereprint worden.
Overigens kan ik me voorstellen dat fetches wél gewoon een standard reprint krijgen, nadat de shocks uit Standard roteren. Als dan de 5 fetches gereprint worden die nog niet in Pioneer zitten kunnen ze die gewoon gelijk bannen. Die ban zal bij niemand als verrassing komen en voor Standard zijn fetches gewoon fair, zolang we geen shocks hebben.


Als Modern minder gespeeld gaat worden, op bijv main events snap ik juist heel goed dat modern spelers het wel jammer vinden dat hun fetch kaarten nauwelijks gespeeld meer gaan worden. Ik heb begrepen van de mainstream media dat het hele principe van play land shuffle present deck shuffle play. Tegenstander beurt play land shuffle present deck shuffle juist voorkomen moet worden in MTG. Dus ik durf bijna zeker te zeggen dat we juist geen reprints gaan zien in Standard. Eerder dan in Modern horizon 2 bijv.

Maar goed dit is toch allemaal speculatie tot zover
 bijgewerkt door Cees007 4 jaren geleden
Rody
4 jaren geleden
Iedereen kan in ieder geval z'n deckbuildershoed weer opzetten want 15 november organiseren we het eerste Pioneer event op de vrijdagavond (sorry Modern spelers). Voorlopig nog slechts 1 aangekondigd event want laten we eerst kijken hoe het formaat zichzelf ontwikkeld. Zodra dat gebeurd kunnen we gaan kijken of we het een vaste plek kunnen geven op de vrijdag avond net als Standard en Modern.

Maar voor nu; maak en Pioneer deck in schrijf je in!
Cees007
4 jaren geleden
Rody heeft al flink ge-homebrewd volgens mij!
developer
4 jaren geleden
Pioneer nu ook beschikbaar als formaat bij uitgebreid zoeken.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
37 minuten geleden
Pioneer nu ook beschikbaar als formaat bij uitgebreid zoeken.


Goed bezig!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top