Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Potentiële unbannings en updated bracket system

Gijsneus
1 maand geleden
Ik hoop dat ik eindelijk weer een Sylvan Primordial mag spelen in een bracket 4 of 5 deck.
Justian2002
1 maand geleden
Ik hoop (wss tevergeefs) dat Rofellos, Llanowar Emissary een unban gaat krijgen!
Rody
1 maand geleden
Ik ben heel benieuwd, vooral of ze iets gaan doen met Mana Crypt en Jeweled Lotus. Volgens mij waren behoorlijk wat spelers geëmotioneerd om die kaarten. Ik kan me ook voorstellen dat ze een aantal kaarten van de lijst afhalen omdat die zijn gebanned in een tijd dat commander nog relatief nieuw was en er een stuk minder efficiënte kaarten en antwoorden bestonden dan nu.
boedha
1 maand geleden
Ik hoop dat ze Mana Crypt en Jeweled Lotus gebanned blijven houden en zo geen gehoor geven aan de doods bedreigingen.

Dat gezegd ik heb wel 4 Jeweled Lotus en 4 Mana Crypt waaronder er eentje een Media Insert is dus word er wel flink door getroffen.
Left4Doner
29 dagen geleden
Ik ben heel benieuwd of ze nog iets gaan doen om het bracket systeem duidelijker te maken. In mijn (beperkte) ervaring is het moeilijk voor spelers om o.a. in te schatten of hun deck een 2 of een 3 is.
Lavinius
29 dagen geleden
3 is the new 7
Veekeren
28 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik ben heel benieuwd, vooral of ze iets gaan doen met Mana Crypt en Jeweled Lotus. Volgens mij waren behoorlijk wat spelers geëmotioneerd om die kaarten.

Ik was ook wel wat "geëmotioneerd" dat ik mijn prachtige Crypt en Dockside weg kon doen. In mijn meta waren ze ook niet banwaardig meer overpowered dan een hoop andere gamechangers. Maar ik ga wel chagrijniger zijn als ze eerst gebanned worden, ik ze dan verkoop, en ze dan weer unbanned worden Laat ze nu maar als relikwieën op die banlijst blijven staan.
BluezamX
28 dagen geleden
Tot nu toe zijn de prijzen vrij stabiel. Had eigenlijk verwacht dat Primeval Titan en Sylvan Primordial enigszins zouden stijgen ter anticipatie
Ckri987
28 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik hoop dat ze Mana Crypt en Jeweled Lotus gebanned blijven houden en zo geen gehoor geven aan de doods bedreigingen.

Hoewel ik mij hier in kan vinden, moet dit ook geen reden zijn om kaarten niet te unbannen terwijl het zou kunnen. De Gamechangerslist verandert de kijk op Mana Crypt en Jeweled Lotus wel, wat mij betreft
TempuranJames
28 dagen geleden
Zelf heb ik het verschil sinds Crypt, Jeweled lotus en Dockside gebanned zijn wel gemerkt. Games zijn nu minder explosief, wat leid tot interactievere potjes. Dat deze bans het ook bijdrage aan de perceptie dat EDH niet een format is waar je kapot veel geld tegenaan moet gooien om serieus mee te kunnen doen is ook mooi meegenomen.

Zelf ben ik benieuwd wat er van af gaat komen, uitgezonderd de fast mana denk ik dat er voor bijna iedere andere kaart een argument te maken valt, zolang het geen vervelende play patterns opleverd (Ik kijk naar jou, Nadu, Winged Wisdom) of deckbuilding homoniseerd. (Lutri, the Spellchaser & Coalition Victory)

Zelf zou ik ook helemaal niets hebben tegen een unbanning van Golos, Tireless Pilgrim of Prophet of Kruphix.
Zijn het sterke kaarten? Ja. Maar tegenwoordig gaat er al veel sneller iets veel te hard van stapel dat deze vijf mana beestjes.
Justian2002
28 dagen geleden
Ik denk dat een Lutri, the Spellchaser er prima van af mag! Laat hem dan bijv als Companion banned, maar als 99 legaal (want zo speciaal is ie ook niet…)
dcgardulf
27 dagen geleden
Gifts Ungiven is unbanned
Sway of the Stars is unbanned
Braids, Cabal Minion is unbanned
Coalition Victory is unbanned
Panoptic Mirror is unbanned

gifts ungiven had ik ECHT niet zien aankomen

ter info, officiële link;
https://magic.wizards.com/en/news/announcements/commander-bans-and-restrictions-april-22-2025
 bijgewerkt door dcgardulf 27 dagen geleden
Bizzabazza
27 dagen geleden
Panoptic mirror is wel tof.
Ja is een begin....
piano
27 dagen geleden
7-8 jaar later mag ik dan tóch nog Coalition Victory in mijn Cromat deck proppen.
 bijgewerkt door piano 27 dagen geleden
Rody
26 dagen geleden
Braids lijkt me zeer vervelend als commander om tegen te spelen. Zeker als iemand die beurt 1 speelt. Maargoed, er zijn wel meer vervelende commanders. De rest van de unbans lijken me prima. Geen hele gekke dingen. Wat vinden jullie van de unbans?
Veekeren
26 dagen geleden
Ik wil best een keer tegen Braids spelen, maar kan me voorstellen dat ik de volgende keer toch vraag of iemand een ander deck bij zich heeft Verder heb ik niks tegen de unbans, ze staan niet voor niks niet op het gamechangers lijstje.

Die gamechangers lijst, dat vind ik weer wat anders. Hoe meer er op staat, bij des te meer kaarten snap ik niet dat die er dan NIET op staan. Voelt een beetje alsof het gaat richting "het doel voorbij schieten". Maar misschien voelt het ook zo omdat ik vooral speel in omgevingen met redelijk sterke decks en spelers die zich wat kunnen veroorloven.
Cobaltius
26 dagen geleden
Ik ben erg blij met de Gifts Ungiven unban. Lijkt me een hele leuke kaart om te casten.

In tegenstelling tot dcgardulf ben ik daar niet te verbaast over. Het was gebanned omdat je een 'I win' pile kon maken, maar Intuition was gewoon legaal en deed hetzelfde. Dat ze nu allebei gamechangers zijn lijkt me wel logisch.
Luc
26 dagen geleden
Braids lijkt me niet perse vervelender dan bijvoorbeeld een tergrid. Je weet wat voor game je krijgt en daar kun je ook voor passen als je dat niet wil.

De rest ben ik onverschillig over. Ik had er nog wel wat meer verwacht eerlijk gezegd.
maus
26 dagen geleden
Ik ben erg tevreden met de voorlopige unbans en GC aanpassingen. Het enigste waar ik het niet mee eens ben is dat Trouble in Pairs van de lijst af is.
Maarja je kan niet alles naar je zin hebben en als ik het dan betekend dat ik het met 24/25 kaarten eens ben doet Gavin het prima in mijn ogen.
 bijgewerkt door maus 26 dagen geleden
Luc
26 dagen geleden
Ik vond vooral de video van Gavin heel helder en goed opgezet.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 21 posts
  • Laatste post Luc 26 dagen geleden
  • Gemaakt door maus 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL