Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

[Q01] Challenger Decks

Thorvik
6 jaren geleden
Dit is wel lekker hoor, ik zit al een tijd te twijfelen over standard. Leek mij zo duur om in te stappen maar met deze decks is het wel een stuk makkelijker
n4ppy
6 jaren geleden
Ik denk dat het onmogelijk is de top tier decks aan te bieden tenzij ze nu staan in te pakken
Thomasvdk
6 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 24-02-2018 om 19:02
Waarom is dat apart? Ze kunnen lastig de complete top tier decks aanbieden, want die zijn echt heel duur. Nu kun je op een FNM meekomen (en het idee is dat er niet alleen maar top 1 tier decks spelen op een FNM) en zelf nog aanpassen waar nodig.


Ik bedoel dat het raar is dat ze precies de meta te pakken hebben. Het zijn de 4 meest gespeelde decks momenteel.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik vermoed dat de tijdlijnen voor deze decks vrij klein zijn, zodat ze er echt goed bij kunnen zijn. Maar inderdaad, dat hebben we wel goed gedaan!
hallowman3
6 jaren geleden
Ik ben wat minder positief ingesteld, 2 van deze decks zijn na release nog maar 6 maanden legaal en dan sta je daar ineens met je niet meer legal deck wat je niet eens heel lang hebt. Ik vind het een aparte move om het nu uit te brengen maar dat is mijn mening. Uiteraard is het tof dat wizards dit uitbrengt.
BuidingMage
6 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
Ik bedoel dat het raar is dat ze precies de meta te pakken hebben. Het zijn de 4 meest gespeelde decks momenteel.

Uhhh...
Grixis Energy, RG Aggro en UB Control zitten er niet tussen... Alleen Mono rood Aggro zit in de top 4 meest gespeelde decks
Thomasvdk
6 jaren geleden
Quote:
BuidingMage 24-02-2018 om 19:57
Quote:
1 uur geleden
Ik bedoel dat het raar is dat ze precies de meta te pakken hebben. Het zijn de 4 meest gespeelde decks momenteel.

Uhhh...
Grixis Energy, RG Aggro en UB Control zitten er niet tussen... Alleen Mono rood Aggro zit in de top 4 meest gespeelde decks


Ok. 2 weken geleden dan.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Quote:
2 uur geleden
Ik ben wat minder positief ingesteld, 2 van deze decks zijn na release nog maar 6 maanden legaal en dan sta je daar ineens met je niet meer legal deck wat je niet eens heel lang hebt. Ik vind het een aparte move om het nu uit te brengen maar dat is mijn mening. Uiteraard is het tof dat wizards dit uitbrengt.


Ja maar wanneer moeten ze het dan doen? Ze moeten toch eerst zien welke decks naar boven drijven en die producten klus je ook niet in een weekje voor elkaar.
Skywise
6 jaren geleden
Dit is een waanzinnig product. Ik ben echt onder de indruk. Eindelijk durft Wizards het aan om dure kaarten op grote schaal te reprinten zonder dat je daar alsnog de hoofdprijs voor betaalt (*kuch* Masters-sets *kuch*). Fijn dat deze decks ook diverse kaarten in waarde laten kelderen. Ik mis in de decklijsten eigenlijk alleen de The Scarab God en Torrential Gearhulk als dure kaarten. Als instap voor Standard zou ik me ook geen beter product kunnen bedenken

Aan de andere kant snap ik de kritiekpunten wel dat de decks snel uitroteren (dat is inderdaad een beetje zonde...), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat deze decks ontworpen zijn voor de release van Rivals of Ixalan. Want ik mis hier wel echt kaarten als Jadelight Ranger en Rekindling Phoenix. Dat verklaart ook meteen waarom dit eigenlijk de decks zijn van een meta geleden.
BuidingMage
6 jaren geleden

Ik mis vooral The Scarab God en de rest van de dual-lands, en natuurlijk ook de gave RIX kaarten

Quote:
1 dag geleden
Quote:
BuidingMage 24-02-2018 om 19:57
Quote:
1 dag geleden
Ik bedoel dat het raar is dat ze precies de meta te pakken hebben. Het zijn de 4 meest gespeelde decks momenteel.

Uhhh...
Grixis Energy, RG Aggro en UB Control zitten er niet tussen... Alleen Mono rood Aggro zit in de top 4 meest gespeelde decks


Ok. 2 weken geleden dan.

2 weken geleden hadden we Grixis Energy ipv Mardu Vehicles
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
KoenDraijer
6 jaren geleden
Beetje late reactie, maar heeft iemand een idee welke prints ze gaan gebruiken voor deze decks?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Wat bedoel je daarmee?
KoenDraijer
6 jaren geleden
Bijvoorbeeld de RIX Negate ipv de AER Negate
en de art op de landjes
 bijgewerkt door KoenDraijer 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ooh juist, ik verwacht de meest recente. Boeit het heel erg?
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik denk juist niet de meest recente.
De meeste van deze kaarten waren al geprint voordat RIX was uitgerold, dus dit zullen geen RIX artwork kaarten zijn.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Wat bedoel je? De release date van Rivals was half januari en de release date van de Challenger decks is april. Waarom zou er dan geen Rivals in zitten?
Eclavyrr
6 jaren geleden
Omdat de printrun van de kaarten volgens mij voor de release was, toen is al besloten welke kaarten erin kwmaen te zitten en dit z\al zo doorgegeven zijn naar de producent (sorry de bedrijfsanalist in mij staat nu te praten)
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Oh, dat had ik niet meegekregen . Nee, als de decklijsten van voor Rivals zijn, dan zal er geen Rivals in zitten . Maar geen idee!
Ralf
6 jaren geleden
Groot selling point van de Challenger Decks is dat de decks zo actueel mogelijk moet zijn om goed aan te kunnen sluiten bij het huidige Standard. Hiervoor heeft Wizards of the Coast een nieuw proces ontwikkeld dat ervoor zorgt dat ze veel later in het ontwikkelproces over kunnen gaan tot het drukken van het product dan bij conventionele producten het geval is.

Normale (expansion) sets worden veelal in een periode van zes tot drie maanden voor de release datum gedrukt. Bij de Challenger decks zal die periode een stuk korter geweest zijn. Aangezien de kaarten van Rivals of Ixalan voor WotC alweer 'oud' zijn, verwacht ik dat we de Rivals versies van kaarten gewoon terug gaan zien in de Challenger Decks.
n4ppy
6 jaren geleden
Ze hebben natuurlijk een groot voordeel bij deze decks. Geen gezeur met randomizen van de kaarten. Ze weten precies wat waar in moet dus kunnen zo van de sheet in het doosje geknipt worden. Ik neem aan dat ze voor de boosters het in series doen en dan later de kaarten door elkaar gooien. Dat zal wat betreft snelheid en voorbereiding ook wel schelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 38 posts
  • Laatste post n4ppy 6 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top