Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik vind het zonde, het verhaal gaat niet meer over the Magic universe zelf. Het levert WotC wel geld op, maar het spel begint steeds minder echt magic te worden. Er zijn nog zat thema's en planes waarvoor ze sets kunnen maken, Alara, Theros enz. En met deze Secret Lair Drops gaan de prijzen extreem omhoog, het is nu gewoon een handelsproduct.
Vind t prima, leuk voor de universes waar je fan van bent. Ik hou zelf erg van flavor, dus als een deck leuk matcht interesseert het mij niet of ik een donald duck, spiderman of nicol bolas deck tegenover me heb liggen.
Het 'verhaal' van magic wordt trouwens niet echt gepromoot of zo, weet er weinig van en zo heel boeiend lijkt t me verder ook niet.
Vind t prima, leuk voor de universes waar je fan van bent. Ik hou zelf erg van flavor, dus als een deck leuk matcht interesseert het mij niet of ik een donald duck, spiderman of nicol bolas deck tegenover me heb liggen.
Het 'verhaal' van magic wordt trouwens niet echt gepromoot of zo, weet er weinig van en zo heel boeiend lijkt t me verder ook niet.
Vroeger kreeg je altijd zo'n boekje bij de bundles waar het verhaal in staat van die set, bijvoorbeeld bij Fate Reforged.
Het positieve wat ik vooral merk in de winkel is dat er regelmatig nieuwe mensen bij komen om Magic te spelen of dat oude spelers weer opnieuw begonnen zijn dankzij Universes Beyond. De verhalen zoals; Ik ben weer begonnen omdat ik Lord of the Rings tof vind of ik heb Magic geprobeerd want Assassin's Creed is mijn favoriete game en nu ben ik helemaal hooked krijg ik regelmatig te horen wat natuurlijk helemaal top is voor het spel! Want hoe meer spelers, hoe meer beter voor iedereen.
Ik vind het ook jammer, had Magic graag Magic gelaten. De hype die ik heb voor de FF set wordt redelijk geëvenaard door mijn teleurstelling over de hoeveelheid UB dat uit gaat komen...
Maar ja, de tijden veranderen, en dit is de huidige era van Magic. We zien over 3-5 jaar wel of het netto goed of slecht is geweest voor de game.
Ik ben er zelf geen fan van all UB’s, naar mijn mening begint het nu te veel te worden en ligt de focus nu niet meer bij het maken van eigen orginale sets. Vooral nu er ongeveer even veel UB’s komen als eigen sets. Als ze er een per jaar hadden gedaan had ik er geen problemen mee gehad. Ik merk zelf juist dat ik een beetje wordt weg geduwd uit de game.
Het voelt aan alsof we magic als IP aan het verliezen zijn, dat we net wat zo velen aantrok aan magic (die diepgang en samenhorigheid van de kaarten) nu kwijt zijn. Voorheen was ik al geen fan, maar had men tenminste Pioneer / Standard om de echte magic "vibe" te kunnen behouden...
Niet blauw/zwart, maar Universes Beyond. Oké.
Ik begreep vooral Transformers niet. Transformers had toch N.B. al zijn eigen kaartspel? Net zoals Pokémon, DBZ en Yu-Gi-Oh.
Zonder UB vind ik MTG al een ontzettend allegaartje en de reden waarom ik eigenlijk alleen een aantal Blocks nog leuk vind, dus het laat mij behoorlijk koud wat WotC verder doet.
Mixed feelings.
De kaarten zelf kunnen best cool zijn. Het is gewoon jammer dat ze los staan van het Magic universum. Dat breekt de 'immersion' en daardoor begint (naar mijn mening) de identiteit van 't kaartspel te verwateren.
De art voelt wel vaak 'off'. Vooral die van de Dr Who decks.
Aan de andere kant, ik volg het verhaal vrijwel niet, en het interesseert me weinig wat dat betreft.
Ik speel 't spel vanwege de mechanics met name, en die veranderen niet 1-2-3. Lekker spelen en laten spelen vind ik. Als het nieuwe mensen trekt, good for them.
Het enige wat ze eens mogen doen, is kappen met die prijsverhogingen. Ik koop zelden meer sealed products, en als ik het doe, dan struin ik het internet af om de beste koop te doen. en dat scheelt soms veel geld, maar kost wel meer tijd.
Het enige wat ze eens mogen doen, is kappen met die prijsverhogingen. Ik koop zelden meer sealed products, en als ik het doe, dan struin ik het internet af om de beste koop te doen. en dat scheelt soms veel geld, maar kost wel meer tijd.
Hier zat ik vanochtend toevallig ook aan te denken, en dit is hopelijk een positief aspect.
Als sets die vroeger voor Modern waren (zoals LOTR was) nu opeens Standard legal worden betekent dat ook dat ze nu voor Standard prijzen verkocht worden neem ik aan. Dat zou wel fijn zijn! Dan kan je als speler ook beter kiezen waar je je geld aan uitgeeft.
Magic wordt Fortnite, een spel met vooral reclame voor andere IPs. En de standard sets van de laatste twee jaar zijn echt ongelovelijk slecht. Outlaws en RtRtRtRavnica en Duskmourn (Stranger Things meets Ghostbusters) waren lame. Dominaria en brothers war waren mid. Aftermath een grap. De nieuwe Aetherdrift set lijkt me ook ongelovelijk cringe. Geen hoop voor standard meer. En nu zonder RC wordt Commander ook vernietigd door greedy greedy wizards. Kijk voor de grap welke leugens die Mark Rosewater allemaal verteld en ons binnen 2,5 jaar over gaslight. RIP standard, RIP ons mooie spel binnenkort.
Edit: oh ja en het wordt ook allemaal duurder, wil je een playbooster? "Wat is een playbooster?" Een duurdere booster, maar niet de allerduurste. Want die zijn &%$# €35,- ps
Krijg ik op zn minst een token? Nee hier heb je meer reclame over MTG Arena. Wat een scambedrijf is WotC geworden.
Magic wordt Fortnite, een spel met vooral reclame voor andere IPs. En de standard sets van de laatste twee jaar zijn echt ongelovelijk slecht. Outlaws en RtRtRtRavnica en Duskmourn (Stranger Things meets Ghostbusters) waren lame. Dominaria en brothers war waren mid. Aftermath een grap. De nieuwe Aetherdrift set lijkt me ook ongelovelijk cringe. Geen hoop voor standard meer. En nu zonder RC wordt Commander ook vernietigd door greedy greedy wizards. Kijk voor de grap welke leugens die Mark Rosewater allemaal verteld en ons binnen 2,5 jaar over gaslight. RIP standard, RIP ons mooie spel binnenkort.
Edit: oh ja en het wordt ook allemaal duurder, wil je een playbooster? "Wat is een playbooster?" Een duurdere booster, maar niet de allerduurste. Want die zijn &%$# €35,- ps
Krijg ik op zn minst een token? Nee hier heb je meer reclame over MTG Arena. Wat een scambedrijf is WotC geworden.
Wat een negativiteit. Je presenteert hier meningen als feiten. Het is helemaal oké om het e.e.a. te vinden en te voelen bij wat WotC doet. We zijn immers allemaal fantieke Magic spelers & liefhebbers en hebben allemaal een idee bij 't spel. Ik zie echter niet wat zo'n zeer negatief bericht bijdraagt aan de discussie.
Wat hambetwing zegt: "Lekker spelen en laten spelen"
Wat een negativiteit. Je presenteert hier meningen als feiten. Het is helemaal oké om het e.e.a. te vinden en te voelen bij wat WotC doet. We zijn immers allemaal fantieke Magic spelers & liefhebbers en hebben allemaal een idee bij 't spel. Ik zie echter niet wat zo'n zeer negatief bericht bijdraagt aan de discussie.
Het originele bericht vroeg om "Thoughts?" en die werden gedeeld. Of mogen negatieve gedachten niet (meer) gedeeld worden?
Hier wilde ik een tijdje geleden ook al op in haken, maar het leven en zijn af en verleidingen had me weer eens gefocust op andere zaken.
Ik ben het in grote lijnen wel met xEternalTears eens. Het niveau van de sets die het traditionele magic the gathering vertegenwoordigen is op zijn zachtst gezegd matig. Het is veel pushen en vooral heelveel marketing die met name inspeelt op de FOMO.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een mening of tekst van een persoon of speler die inkomens onafhankelijk is (in de basis tenminste) dan aan een persoon wiens maandelijkse salaris uiteindelijk ook hangt aan de omzet van MTG producten. Die laatste kan nooit het achterste van zijn tong laten zien als het op het beleid van Wotc aankomt, het is immers je eigen inkomen.
De tendens is eenmaal duidelijk, de traditionele magic verdwijnt langzaam in een bulk van allerlei andere werelden en verliest daarmee dus hoe dan ook zijn eigen identiteit. Dat verandert niet meer, dus daar hoeven we ons verder ook niet meer druk over te maken. Zoals een zekere campingeigenaar al vaker zei, massa is kassa. En precies dat is wat er overblijft van MTG, tenminste voor wat betreft de nieuwe sets.
Mensen die de game in zijn puurheid willen spelen zijn overgeleverd aan de blocks van vroeger (toen het water nog schoon was en de sex nog vies).
Om mijn mening niet te feitelijk te laten overkomen zal ik bij deze mede delen dat ik dit allemaal vind.
Oja, ik vind Optimus Prime, Hero een vet leuke commander, maar ik moet al die Lotr en doctor who shit echt niet aan mijn tafel hebben.
bijgewerkt door SceneFizza 13 uren geleden (spelfout)
Speel vooral de sets die je leuk lijken of die je aanspreken. Kijk andere niet negatief aan op de manier waarop zij kiezen om magic te spelen maar ga op zoek naar gelijkgestemde. Heb je echt last van ub dan zoek mensen die dat delen en speel enkel de volgens jullie klassieke magic sets. Of maak het hybride of ga helemaal gek met een meme deck.
Hoe dan ook het spel blijft toegankelijk voor iedereen wat je er ook van vindt. Toen dit allemaal begon met the walking dead was ik hier ook zwaar tegen. Nog steeds ben ik geen (grote) fan van ub maar als iemand anders er plezier van heeft. You do you.
Tldr: speel en laten spelen.
Ps: ik ben het ook eens met xEternalTears en iets minder met MrAdrian in deze. Een mening mag ten alle tijden gedeeld worden mits op een respectvolle manier verwoord. Ik zie niet in waarom de eerst genoemde dit hier niet mag plaatsen tenzij dat bazaar dit als slecht reclame ziet en hier iets over in jullie huisregels staat?
bijgewerkt door Luc 2 uren geleden (Ps toegevoegd.)
Misschien dat er ooit een commander subformat komt zonder alle troep van UB. Een beetje als prEDH, maar dan nog breder omarmd en met meer beschikbare kaarten.