Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[UMA] Ultimate Masters

sibrand
5 jaren geleden

Ik vind het beste hieraan dat ze ook goede kaarten reprinten op rare (en niet gaan zeuren over dat ze niet goed zijn voor limited) zoals Demonic Tutor, Noble Hierarch en Engineered Explosives om er maar een paar te noemen. Tot nu toe ziet het er erg goed uit!Engineered Explosives
burtyoungsters
5 jaren geleden
Waarom is Demonic Tutor niet gewoon een uncommon?

Maar 335,67 dollar (wat een rare prijs) per box, wat is dat in euro’s? 399 ofzo? Hoeveel was de MSRP van die andere masters sets?

Ik vind het echt veel mooie reprints. Hopelijk hebben we nu niet alle krakers gehad en zitten er leuke kaarten op de common en uncommon slots.

Ik ga nog duimen voor Mana Crypt en fetchlandjes!
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden

Maar 335,67 dollar (wat een rare prijs) per box, wat is dat in euro’s? 399 ofzo? Hoeveel was de MSRP van die andere masters sets?



Dit kan nooit, de dollar is niet meer waard dan een euro. Momenteel is één dollar 1,14 euro waard, dat betekend dus dat 335,67 dollar €294,45 is.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
burtyoungsters
5 jaren geleden
Dat snap ik, maar waren de masters set niet altijd meer dan de Amerikaanse msrp?
BuidingMage
5 jaren geleden
Hier vgm wel. Ze waren iig niet minder (oke, sure, uitzondering voor Iconic Masters)
Magicfreak
5 jaren geleden
Oh, dat zou kunnen inderdaad.
LeKrutes
5 jaren geleden
Leuke kaarten. Maar weer poep duur geprijst.
Flappie1
5 jaren geleden
Ok dit valt me eerlijk gezegd mee maar ik was dan ook uitgegaan van het slechtste...

laten we er voor het gemak vanuit gaan dat ze 300 euro MSRP gaan zijn....

Ik vind het mooi dat er al aardig wat dure kaarten inzitten op rare slot zodat niet alle value uit 1 of 2 mythics moet komen waar je dan maar mazzel mee moet hebben.

Alsnog blijft dit product aan de hoge prijs maar de value komt of zit erin.

Ik vraag me alleen nog af hoeveel dozen winkels kunnen bestellen de prijs kan behoorlijk hoog worden als er te weinig word geleverd omdat men wil gaan voor die extra dure speciale kaart die je krijgt.... en dan moet je niet gek staan te kijken als er 400 euro voor word gevraagd per doos.

Als ze genoeg printen van deze set zeg ik top anders..... tjah......

Edit: ik zie hier al verschijnen dat men het geldklopperij vind of woorden van soortgelijke strekking. Ik wil vragen aan deze mensen wat ze anders hadden willen zien aan dit product om dit niet te vinden?? ik wil er best over discussiëren maar gewoon roepen dat het te duur is oid is wel heel makkelijk. Dus waarom vind je dat en wat zou je aanpassen dan wil ik wel gaan uitleggen waarom het haast niet anders kan.
 bijgewerkt door Flappie1 5 jaren geleden
burtyoungsters
5 jaren geleden
Dat blijft een moeilijke discussie Flappie1! Er zijn ook mensen die zeggen: “een Porsche is ook duurder dan een Fiat Panda”. En ik snap die redenering. Maar een Porsche heeft wel een andere motor dan een Fiat Panda. En dit blijft gewoon hetzelfde karton als elke MTG kaart. En ja, kapitalisme, vraag/aanbod, marktwerking, etc: ik snap het! Maar ik begrijp ook dat mensen verbaast zijn over het feit dat de prijs van boosters omhoog is gegaan, juist nadat mensen zo ontevreden waren over de laatste twee master sets en de prijs per booster. Iconic en M25 hebben het volgens mij niet super goed gedaan (maar dit kan ik niet onderbouwen met cijfers, het is meer het sentiment wat ik lees op reddit en MTG salvation). Ik vind het geen geldklopperij an zich, maar voor mij is wel de grens met deze set een beetje bereikt wat ik uit wil geven aan sealed producten.

Zelf twijfel ik dus nog: het lijkt me leuk om zo’n boxtopper te openen en er zit echt veel value in deze set. Maar ik denk dat ik 1x draft en 1 van die masterpieces wel los koop. Je kunt voor 300/400 euro ook een leuk weekendje naar bijvoorbeeld Londen met je partner
 bijgewerkt door burtyoungsters 5 jaren geleden
Ralf
5 jaren geleden
Om een aantal vragen voor te zijn, Bazaar of Magic zal Ultimate Masters gaan aanbieden!

Naast boosters en boosterboxen van Ultimate Masters kun je natuurlijk ook bij ons terecht voor de losse kaarten. We verwachten deze week nog de boosters en boosterboxen in de voorverkoop aan te bieden. In een boosterbox vind je natuurlijk ook die prachtige box topper booster.

De prijzen van de producten zijn op dit moment nog niet duidelijk. Ultimate Masters is een extreem gelimiteerd product, als je zeker wilt zijn van je aankoop dan is het verstandig om op tijd te reserveren.

Jsterck1
5 jaren geleden
Of dat dan een "leuk" weekend is hangt natuurlijk af van je partner... En van jezelf... Als je in Londen gewoon wat zit te mokken omdat je niet voor de kaarten hebt gekozen.

Zelf twijfel ik ook nog over een aanschaf van zo een box. Eerst en vooral voor de prijs want 300+ euro is zowiezo niet niks, hoe je het ook verantwoord voor jezelf.
Ik weet hoe ik zelf ben, als ik een deck heb wil ik er niet 2 verschillende kaart versies in, dus de originele snappie zou ik niet in men deck willen samen met de nieuwe art. ( ja ik weet het, muggenzifterij van mijn kant)
Dat maakt dat de masterpiece kaart enkel als verzamelobject dient.
Want ik zie me geen Playset aanschaffen van UMA snappie...

En dat is ook een beetje de andere twijfel. Ik vind de borderless kaarten een beetje raar. Thv de tekstbox is het het gewone kaart frame,ziet er toch gek uit, niet?
Waarom niet helemaal full art?
De Ravnica mythic edition planeswalkers vond ik precies spectaculairder.
 bijgewerkt door Jsterck1 5 jaren geleden (Typvoutje :) )
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Ik vind het geen geldklopperij an zich, maar voor mij is wel de grens met deze set een beetje bereikt wat ik uit wil geven aan sealed producten.

(...)

Je kunt voor 300/400 euro ook een leuk weekendje naar bijvoorbeeld Londen met je partner


Precies mijn gedachten! Ik snap echt wel dat er value in die pakkies zit en dat daar een prijskaartje aan mag hangen. Maar ik heb het geld er gewoon niet voor over. De vorige Masters sets (die ik trouwens ook altijd in de aanbieding kocht) konden er bij wijze van Kerstcadeautje aan mezelf nog net van af, maar dit kan en wil ik me gewoon niet veroorloven. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zonder blikken of blozen wel 300+ eureaux uit hun mouw schudden, en ik zal oprecht blij voor ze zijn als ze leuke pulls hebben, maar voor dat geld doe ik liever een gezellig lang weekend Dublin
Flappie1
5 jaren geleden
Dat je andere dingen kan kopen voor hetzelfde geld is logisch en 300+euro is niet gering laten we dat vooropstellen. Dat het plafond voor sommige mensen is bereikt om een set als deze te kopen kan ik me voorstellen. Hangt een beetje af wat je kan en wilt betalen en waar je interesses/doelen/ideeën/preferenties om te besteden liggen.

Het vergelijken met een weekend weg kan je doen... maar ja dan moet je nooit meer een hobby starten of er iets voor kopen want er is altijd een ander ding dat je zou kunnen kopen van datzelfde geld. Want een ander zou zeggen pfff weekendje weg daar doe ik een maand boodschappen van... zo kun je aan de gang blijven.

Echter tjah 2de hands markt is een ding... goedkoper dan dit kan gewoon niet.... als ze echt graag prijzen van de 2de hands markt willen laten zakken van bijvoorbeeld : Tarmogoyf tjah.... dan word het drukken in een printrun die niet limited is en het liefst zelfs in een standard set en dan niet in een speciaal slot maar gewoon lekker op mythic.

Maar ja dan worden investeerders boos.... en aandeelhouders bang. Resultaat: om de orde te bewaren kunnen ze niet te veel te goedkoop maken en dus is dit limited en tjah prijzig.

Voor mijzelf? Dit is geen product voor mij. Dat had ik al eerder aangegeven en het is ook gewoon zo. Ik ben een casual commander speler die het leuk vind soms een losse pack te kopen in de lokale winkel en dan koop ik misschien wel een keer een losse booster van deze set maar een doos? nee.
Vind ik het dan ook te duur en jammer dat ik het niet kan kopen? Nee meer van deze kaarten is beter het zal de prijs van de duurdere jongens niet echt laten dalen maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik kijk zelf naar de goedkopere rares/uncs die goed zijn in commander en die nodig aan een reprint toe waren. Deze krijgen vaak wel een tik van een set als deze en kan ik dan lekker goedkoop halen.

Ik vind het dus niet te duur maar ik ga het ook niet kopen omdat ik het gewoon er niet aan uit wilt geven.
Sunitram
5 jaren geleden
Flappie1: nogmaals, als Wizards de rest van de set ook volpropt met kaarten van dezelfde gewildheid (wat ik vanaf heden een woord vind) als de tot op heden gespoilde kaarten, snap ik wel dat die boosters zo duur moeten zijn. Ik heb het andere eind van het spectrum weleens zien gebeuren in een andere TCG en dat was niet fraai. [opaspreekt] In wijlen The Lord of the Rings TCG werd op een gegeven moment de set Reflections uitgebracht. Het was een boosters-only set, met boosters die twee keer zo dik waren als normale boosters en maar anderhalf keer zoveel kostten als een normale booster. Iedere booster bevatte 2 nieuwe, in veel gevallen super-speelbare, foil kaarten en de rest was een (semi?) random verzameling kaarten uit de eerste twee blocks. Maar nu komt het: een booster Reflections kon soms tot wel 5 rares bevatten en dat NAAST de twee Reflections foils die al in je pakje zaten! Gevolg was dat niemand meer de boosters van de eerste blocks kocht, tot op het punt dat die boosters gewoon tegen duidelijk verlies werden verkocht. [/opaspreekt]

Dus ja, ik snap dat ze het doen. Maar zoals je zelf zegt: er is een plafond aan wat mensen aan hun hobby kunnen en willen uitgeven. Ik speel graag Magic, steek daar ook met alle liefde geld in, maar als ik op een gegeven moment moet gaan kiezen tussen een kaartje voor Graspop en een boosterbox Ultimate Masters (want zeker nu ik druk aan de klus ben omdat ik met m'n vriendin ga samenwonen ga ik me maar één van de twee kunnen veroorloven) dan kan Wizards wat mij betreft toch echt de boom in met z'n Masters set. Een ander heeft dan weer niks met festivals en vorkt wel met alle liefde zo'n bedrag over voor een box. En dat wordt hem/haar wat mij betreft van harte gegund.

Ik blijf gewoon lekker (semi?) budget Modern en Commander spelen en komt er weer een andere set voorbij dan zal ik heus wel weer wat kopen (ik zit bijvoorbeeld met smart te wachten op de volgende Ravnica 3.0 set!!!). Maar zeker op het moment laat ik deze set met alle liefde over aan degenen die het zich wel kunnen permitteren.
Dordledum
5 jaren geleden
Vooral jammer dat dit de voorlopig laatste Masters set wordt. Na het eerder ook al cancellen van de From the Vaults benieuwd waar we de foils terug gaan zien.

Zal wel een doosje kopen vermoed ik, voorschot nemen op de eindejaarsbonus.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Het vraagteken mag wel van de subject thread af
hallowman3
5 jaren geleden
Het is op het moment gewoon blunderbingo bij WOTC, eerst de 2 afgelopen modern master sets, A25 en IMA, die zeer lage value hadden vergeleken met de master sets daarvoor (en onze grote vriend Tree of Redemption), daarna de commander sets die zonder klaarblijkelijke rede duurder zijn gemaakt, toen de Mythic edition set die alleen in america te verkrijgen was op een site die nauwelijks werkte en vervolgens was er ook veel te weinig print run, en dan nu boosters die $14 per stuk zijn terwijl er al (veel) gezeik was over $10 per stuk. De master sets waren een goed ding die nodige reprints brachten maar er zo'n prijskaartje aanhangen slaat nergens op, zeggen dat het beter is voor de secondaire markt is ook geen argument want je wilt reprints brengen met een rede, ze zijn niet goed toegankelijk. Er zit ook nog eens een $56 verschil MSRP tussen een box van 24 packjes en 8x een blister van 3 pakjes dus je betaald eigenlijk voor een borderless kaart 56 dollar extra.

En het is niet het enige wat niet helemaal goed in het mandje valt, mensen die vals spelen blijven terug kunnen komen naar MTG en dan niet eenmalig maar er zit telkens weer een periode tussen waarna ze terug komen, wat prijzen binnenhalen met valsspelen, en weer gesuspend worden.
Dordledum
5 jaren geleden
Gompie wat veel rants!
LeKrutes
5 jaren geleden
hallowman3 ik kan het niet veel beter verwoorden.
Blasty
5 jaren geleden
Wizards hoeft niks te reprinten.

Je hoeft niks te kopen.

Ze reprinten nu leuke gewildheden.

Ik koop er wat van en ben weer een blij ei.

Misschien doe ik eens gek en regel een box draft voor mn vrienden met een topper ultra promo whatever als hoofdprijs.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 183 posts
  • Laatste post Dordledum 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top