Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[UMA] Ultimate Masters

Spongebob
5 jaren geleden
Domme vraag. Krijg je wel alle normale versies van de tot nu toe verklapte kaarten of is het maar gokken dat je ze krijgt
Dordledum
5 jaren geleden
Het blijven random boosters natuurlijk.

Ik ben ook blij dat er nog een set komt, verwachtte nog wel iets, want ze hadden de Commander decks niet voor niets eerder uitgebracht dan normaal.

Erg benieuwd naar de BoM prijzen.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Het is op het moment gewoon blunderbingo bij WOTC, eerst de 2 afgelopen modern master sets,


Wat is er mis met de laatste twee Modern Masters sets? Me dunkt dat MM17 juist hartstikke goed aansloot op de Modern markt met alle 5 de enemy fetches, Damnation, Blood Moon, Griselbrand, Cavern of Souls en nog veel meer spul wat dringend aan een reprintje toe was.

Quote:
15 uren geleden
A25 en IMA, die zeer lage value hadden vergeleken met de master sets daarvoor (en onze grote vriend Tree of Redemption),


Klopt, die waren ook minder. Al moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat de Praetors een reprint ronde hebben gehad, want dat was hard nodig.

Quote:
15 uren geleden
daarna de commander sets die zonder klaarblijkelijke rede duurder zijn gemaakt,


Kun je ze ongelijk geven? Commander 2017: Draconic Domination en Commander 2017: Vampiric Bloodlust zijn sinds hun release vorig jaar bijna verdubbeld in verkoopprijs. En breek me de bek niet open over sommige decks uit edities daarvoor. Wizards blijft ook maar een bedrijf, die hebben inmiddels ook door dat er een zekere vraag is naar dit product, dus dat zij dat prijskaartje wat opschroeven is begrijpelijk. Dat dat nou net samengaat met een beslissing om wat value in de decks in te ruilen voor meer samenhang (of dat lijkt dit jaar in ieder geval bij Saheeli en Estrid het geval te zijn) is wel wat spijtig, maar zelfs dan vind ik dat er in het algemeen wel erg moeilijk wordt gedaan over die paar extra euro's op de MSRP.

Quote:
15 uren geleden
toen de Mythic edition set die alleen in america te verkrijgen was op een site die nauwelijks werkte en vervolgens was er ook veel te weinig print run,


Okee, deze ga ik niet eens proberen te verdedigen. Ik weet oprecht niet wat Wizards hier bezielde. Dit zijn UpperDeck praktijken, ik dacht dat Wizards hier wel boven zou staan. Ik hoop dat dit meer Hasbro's (wat ook de slechte site zou verklaren) dan Wizards' idee was.

Quote:
15 uren geleden
en dan nu boosters die $14 per stuk zijn terwijl er al (veel) gezeik was over $10 per stuk.


Zoals ik letterlijk 3 posts boven je al uitlegde; zolang alles in de set dezelfde soort value heeft als wat er tot nu toe gespoild is, is die prijs niet meer dan terecht. Een groot deel van wat er tot nu toe gespoild is kost je, als je het los moet kopen, je linker nier, rechter arm en de ziel van je eerstgeborene, omdat het vooral in Modern kapot wordt gespeeld. Nogmaals, ALS de rest van de set ook deze value heeft, zou Wizards gewoon zijn eigen glazen ingooien door dit onder een tientje per booster aan te bieden, want iedereen die iets anders dan Standard of Limited speelt haalt veel meer value uit een pakje UMA dan uit welke andere set dan ook. Die andere producten zouden een stuk minder verkopen; zie ook mijn betoog over Reflections in LOTR TCG.

Ben ik als persoon gelukkig met die prijs? Nee, want ik heb naast Magic nog een heel leven en de aanschaf van een box UMA zou heel veel anders leuks in de weg staan. Maar ik heb er wel begrip voor.

En wat betreft het vals spel: ik heb geen idee op wat voor schaal dit gebeurt. Het enige wat ik weet is dat ik, net als veel spelers met mij, erg alert ben op signalen die vals spel zouden suggereren en niet te beroerd ben om er een judge bij te roepen als ik het tegenkom. En dat er een aantal YouTubers is die, als zoiets zich voordoet, staan te trappelen om er een serie van minimaal 3 video's aan te spenderen.
Dordledum
5 jaren geleden
Wat heeft dat vals spel met UMA te maken? Laten we on-topic blijven.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Wat heeft dat vals spel met UMA te maken? Laten we on-topic blijven.


Mee eens. Bij deze is dat onderwerp einde verhaal in dit topic. Als er behoefte is om daar verder over te discussieren is een nieuw topic uiteraard welkom.
burtyoungsters
5 jaren geleden
Interessante discussie. Laat ik dan ook nog maar eens een stelling deponeren:

Wat zal Wizards het aan hun r**t roesten als UMA ongelimiteerd wordt geprint en de boosters maar 4,99 zouden kosten?

De tweedehands markt bestaat immers niet volgens Wizards en ze zouden super veel boosters verkopen!

Jeff
5 jaren geleden
Daar heb ik wel een antwoord op! Alhoewel Wizards zelf geen "speler" is in de tweedehands markt, zijn ze wel gebaat bij een bepaalde gezonde verhouding. Spelers die veel geinvesteerd hebben in Magic blijven nu actief, want het is zonde om zo'n dure verzameling te hebben en er niets mee te doen. Die spelers zijn er ook bij gebaat een leuke (toernooi) omgeving te ondersteunen voor nieuwe spelers, zodat er daadwerkelijk spelers zijn om tegen te spelen. Als hun verzameling van de ene op de andere dag de helft (of meer) in waarde verminderd, dan zijn ze ook minder geneigd die (toernooi) omgeving te ondersteunen, waardoor er minder nieuwe aanwas aan spelers is en het spel langzaam dood zou kunnen bloeden.

Het is dus sowieso een delicate balans die Wizards probeert op te zoeken, om zo goed mogelijk het spel in stand te houden. Want jarenlang gegarandeerde inkomst is veel meer waard dan dit jaar een dikke vet extra en volgend jaar niets meer.

Overigens, met zulke kaarten in een set als Ultimate Masters kan de MSRP op 5$ gezet worden, maar vraag en aanbod zal er al gauw voor zorgen dat de prijs alsnog gewoon omhoog gaat. Je moet je dan ook niet doodstaren op de MSRP, daar schiet je in mijn ogen niet zo veel mee op.
Sunitram
5 jaren geleden
(Ninja Jeff was eerder. Als ik teveel dubbele informatie geef, voel je dan vrij deze post te verwijderen.)

Ze mogen zich niet direct bemoeien met de secondary market. Dat is iets anders dan het bestaan ervan ontkennen.

Stel: Wizards zou een (uitstekend werkende!) site opzetten waar ze Cavern of Souls voor 50 euro aanbieden. Vanaf dat punt zijn ze een direct onderdeel van de markt, want zij hebben zojuist de prijs van een (overigens zeer gewilde) kaart bepaald. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit zelfs strafbaar.

Maar ze kunnen wel degelijk de economische en ethische waarde van hun product bewaken. Stel, deze pakjes zouden inderdaad voor 5 euro de toonbank over gaan. Zoals het er nu uit ziet is alleen je rare/mythic gemiddeld al ongeveer 15 euro waard op de secondary market. Dit getal kan nog fluctueren, want mocht Wizards besluiten dat de rest van de set bestaat uit kaarten die met moeite boven de euro per stuk uit komen, dan slaat dat natuurlijk een aanzienlijke deuk in de gemiddelde waarde van een pakje. Maar stel, we blijven voor de rest van de set in deze gemiddelde price range, voor 5 euro per booster. Ik durf er mijn complete Magic verzameling op in te zetten dat binnen de dag na release deze set alleen nog maar verkrijgbaar zou zijn voor obscene prijzen op obscure Marktplaats/EBay accounts. Waarom? Omdat de kaarten uit deze pakjes niet voor niks tweedehands zo duur zijn; mensen geven er zo veel geld aan uit omdat ze gewoon bijna stuk voor stuk steengoed zijn in het formaat waarin ze gespeeld worden. De kans dat je hier iets uithaalt dat je zelf goed kan gebruiken of wat je voor een hoop andere goede kaarten weg kan ruilen is een stuk groter dan uit die booster Dominaria die ernaast maar anderhalf eurootje goedkoper ligt te wezen. (Niks ten nadele van Dominaria; ik zelf vind het een heerlijke set.)

Door zulke hoge prijzen te rekenen maken ze het relatief minder aantrekkelijk voor malafide doorverkopers om dit product in bulk op te kopen en krijgt iedereen min of meer een eerlijke kans om eraan te komen. Tuurlijk, 14 euro per booster is vreselijk veel. Maar dat is wat je krijgt met Trading Card Games in het algemeen en al helemaal als ze al 25+ jaar lopen. Beter dat de winst die hier hoe dan ook op gemaakt gaat worden naar Wizards gaat, zodat ze ook het maken van de betaalbare sets kunnen financieren, dan naar een of andere Marktplaats verkoper die vervolgens de rest van z'n dagen gaat rentenieren op de Bahama's, toch?
 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden (Ik laat hem lekker staan, jouw oogpunt en argumenten hebben net zoveel waarde al)
Skywise
5 jaren geleden
Iedereen staart zich nu blind op die spoilers tot dusver, en ja, die zijn inderdaad goed. Maar vergeet niet dat vrijwel elke Masters set voor 90% uit bulk bestaat, ook op rare! Dat zal hier echt niet anders zijn. Vanwege de boosterprijzen wordt alleen het loterij effect versterkt.

15,- per booster is gewoon keiharde onzin. Wizards is zich heel bewust van de secondary market, maar ze doen alsof ze van niets weten. Dit spelletje is in de afgelopen jaren enorm populair geworden, en kaartprijzen gaan de laatste tijd door het plafond. Om MTG gezond te houden en iedereen de kans geven competitief mee te laten doen moet er meer gereprint worden. Maar dat doet Wizards weinig, en als ze het wel doen, dan meestal achter een betaalmuur zoals hier. Dat vind ik zeer kwalijk, nog eens versterkt door het feit dat veel fans wilden dat Wizards het model van de eerste Masters set zou volgen: goede reprints, 6,- per booster.

Ultimate Masters is iets, beter dan niets. Maar dit kan niet de manier zijn hoe meer reprints in circulatie komen, zeker niet vanwege de beperkte oplage. Nu de Masters sets verdwijnen hoop ik dat Wizards heel goed gaat nadenken over andere opties, bijvoorbeeld door de goede reprints in sets als Conspiracy, Battlebond, Guild Kits etc door te zetten en (hopelijk) de Duel Decks terug te brengen. Ik heb er er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in, ook vanwege wat hallowman3 aanhaalt. Wizards lijkt erg ver afgedreven van haar fans en spelers met allerlei rare beslissingen de laatste jaren, en dit draagt daar alleen maar aan bij.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Iedereen staart zich nu blind op die spoilers tot dusver, en ja, die zijn inderdaad goed. Maar vergeet niet dat vrijwel elke Masters set voor 90% uit bulk bestaat, ook op rare! Dat zal hier echt niet anders zijn.


Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Inderdaad, de afgelopen Master sets waren enorme tegenvallers (ja, ik heb het over Masters 25 en Iconic Masters), maar tot nu toe heb ik toch echt geen bulk gezien, terwijl al wel het overgrote gedeelte (of alles, dat heb ik niet precies bijgehouden) al bekend is wat rares en mythics betreft.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Er zijn 38 van de 68 rares en Mythics nu bekend geloof ik, er van uitgaande dat de set dezelfde verdeling heeft als Iconic Masters. Van de 38 zit er geen dud tussen geloof ik.
SimonVanHoudt
5 jaren geleden
Voor zover heb gezien alleen Lavaclaw Reaches , Stirring Wildwood en Tasigur, the Golden Fang.
 bijgewerkt door SimonVanHoudt 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Oke, dat zijn wel bulk kaarten, maar ze worden wel gespeeld, dus in die zin vind ik het niet zo erg dat er ook af en toe een wat goedkopere staple tussen zit
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
hallowman3
5 jaren geleden
@Sunitram de laatste 2 master sets waren IMA en A25, met MM17 was het nog niet een al te groot probleem. En dan over het commander product praten, ik heb genoeg gezeur gezien over mensen die hierna nogsteeds klaagden over slechte kaart kwaliteit terwijl deze verhoging van MSRP de kosten van slechte kaartkwaliteit zou moeten elimineren, weinig tot geen succes dus. De decks die je genoemd hebt zijn ook heel snel opgekocht (naar het grotere beeld kijkend) en hebben maar 1 nieuwe print gehad. Het jaar ervoor (met atraxa) was dat atraxa heel populair was, goed was in low-mid tier commander, en het maar 1 print run heeft gehad.
Dordledum
5 jaren geleden
MM17 was zelfs een van de beste Masters Sets ooit volgens mij. Ik vind het vooral interessant hoe dit product de gemoederen weet op te zwepen. Niet elk product is voor elke speler. Als je het niet wil, koop je het niet. Maar boos worden heeft geen zin.
hallowman3
5 jaren geleden
Ik ben zeker niet boos, alleen teleurgesteld dat WOTC na het geklaag dat een 10tje per pakje teveel is het prijs kaartje nog 40% duurder maken. En inderdaad niet elk product is voor elke speler maar als geinteresserden ook al beginnen af te haken omdat het gewoon te duur word (ik ken genoeg mensen die het toch een tikje te veel vinden nu) dan is je product deffect.
Eclavyrr
5 jaren geleden
De professor heeft een goede video geplaatst over hoe zeer dit product een aanfluiting is voor WotC zelf. Ik al straks even de link plaatsen, maar hij heeft echt een punt. Wie gaat nu in vredesnaam zoveel geld neerleggen? Ik zelfkan het gewoon niet verantwoorden. Persoonlijk investeer ik liever in een set guild kits van alle tien de Guilds, dat spreekt mij meer aan dan overhyped en overpriced boosters.

Edit: Linkje met de video
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
RSelen
5 jaren geleden
De Masters Sets vind ik voor mezelf ook te duur om een box te kopen. Dit kan ik voor mezelf niet verantwoorden.
Met het geld dat ik aan Magic uitgeef bestel ik liever kaarten die ik nodig heb om een deck aan te vullen/ af te maken. Voor mij heeft dat meer waarde dan een box te kopen. Maar zo is er voor iedereen een andere insteek natuurlijk.

Met ander sealed product heb ik dat overigens ook, ik koop liever de kaarten die ik wil hebben dan dat ik een box koop. Heel af en toe blijft er wel een aantal boosters of een bundle aan mijn vingers plakken, maar een volledige box is niet voor mij weggelegd.
Als je graag draft, dan snap ik het heel goed als je een Masters box koopt. Zeker als je de prijs met een aantal man kan delen. Dan hou je er misschien nog wat leuke kaarten aan over. Misschien dat ik zelf ook nog een keer met een draft mee doe als deze bij de lgs gehouden wordt, maar een volledige box hiervan kopen zie ik niet zo zitten.
Voor degene die wel een box kopen, hoop ik natuurlijk wel op de beste pulls. Niets leuker dan de kaarten te trekken die je hoopt te trekken!
Dordledum
5 jaren geleden
Zoals eerder verwoord ben ik erg benieuwd naar de daadwerkelijke prijzen voordat ik een oordeel vel. 300 vind ik ook te veel, bij lagere bedragen ga ik even rustig nadenken wat ik doe. Inderdaad zou ik wel eigenlijk minstens één doos willen om te draften.

Edit, nu beschikbaar a 299,95 euro:



Dat is wel veel geld, maar geen verrassing.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Mensen al een idee wie die dame op die box-art is?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 183 posts
  • Laatste post Dordledum 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top