Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[WAR] War of the Spark

Skywise
5 jaren geleden
Stilletjes voor-aangekondigd, de nieuwe set "War of the Spark": https://magic.wizards.com/en/products/coming-soon
Set 3 van het Ravnica drieluik, en het vermoedelijke slotstuk van de strijd tegen Nicol Bolas.

Enige info die er ligt komt van Mark Rosewater. Dit wordt een Ravnica set, maar ZONDER focus op de Guilds, zo heeft hij al enkele keren op zijn Blog vermeld.

Releasedatum: April 2019
Meer info volgt binnenkort.
BluezamX
5 jaren geleden
Hopen dat de arc eindigt met Garruk die achter Bolas verschijnt, 'm killed en de nieuwe main villain wordt als Apex Predator en heerser van Ravnica
BuidingMage
5 jaren geleden
Haha sounds good to me
PiggieCraft
5 jaren geleden
mogelijk een combinatie van alle guild mechanics, boros en selsnya die samen werken tegen bolas bijvoorbeeld
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nee, dat wordt het niet als het goed is. De focus gaat NIET op de guilds liggen, maar op het gevecht van de Planeswalkers tegen Bolas en zijn gang. En dat gebeurt toevallig op Ravnica.
JEV
5 jaren geleden
Heerlijke code ook, WAR!

Lijkt me voor de makers en artists ook leuk om eens met een (iets) andere blik naar Ravnica te kunnen kijken. Benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.
Progenitus2005
5 jaren geleden
Zou Ugin komen denk je? Hij is de aartsvijand van zijn broer, en wilt de vernietiging van Bolas stoppen (Maar dan op de Ugin manier, niet doden maar opsluiten, want anders corrupteer je het balans van het universum) Ik denk dat na Bolas’ dood het balans echt verstoord word, zo van shit Ugin had toch gelijk en uit de chaos een monster komt dat zo puur slecht en sterk is dat het heel Ravnica wiped
Magicfreak
5 jaren geleden
Hmmm... Dat lijkt me een onwaarschijnlijk scenario
BluezamX
5 jaren geleden
Misschien pullen ze een Avatar en worden Bolas z'n powers gestolen?
Blasty
5 jaren geleden
Heeft Racnica een maan? Dan zie ik wel een oplossing.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
LOL .

Ik vermoed dat het gevecht gaat zijn tussen Bolas, zijn 5 Planeswalker buddies en Tezzeret (waaronder Vraska, die eigenlijk tegen Bolas is, maar dat vergeten is totdat Jace dat weer aanzet) tegen de Gatewatch en hun vrienden. Bolas heeft de Planar Bridge die hij gaat gebruiken om het leger van Eternals van Amonkhet en The Immortal Sun die zorgt dat Planeswalkers niet Ravnica kunnen verlaten in Ravnica te dumpen en dan te zorgen dat de Gatewatch allemaal dood gaan. Maar de Gatewatch weet dit volgens mij en ze gaan vast iets daartegen plannen, plus ze hebben dus Vraska die vast op een zeer opportuun moment de plannen van Bolas gaat verpesten.

Maar ik vind het wel heel erg lastig om te bedenken wat de uitkomst wordt. Ik vermoed wel dat de Gatewatch gaat winnen, maar het zou zonde zijn als Bolas het loodje legt. Aan de andere kant is het ook saai als hij maar weer eens ontsnapt (I'll get you next time, Gadget!). We gaan het zien .
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
14 uren geleden
Zou Ugin komen denk je? Hij is de aartsvijand van zijn broer, en wilt de vernietiging van Bolas stoppen (Maar dan op de Ugin manier, niet doden maar opsluiten, want anders corrupteer je het balans van het universum)


De enige reden die Ugin zou hebben om Bolas op te sluiten ipv te vermoorden zou een misplaatste broederliefde zijn. En zelfs dan weet ik niet of Ugin het nog eens zou proberen; de laatste keer dat ie Bolas probeerde op te sluiten (Ixalan) probeerde Bolas hem te doden. Voor de balans van het Multiversum hoeft ie het sowieso niet te doen; Yawgmoth ging ook neer zonder dat het Multiversum iets nog veel ergers voor hem in de plaats zette. Bij de Eldrazi Titans was het anders, dat waren wezens die geboren zijn uit het spul tussen de planes en omdat dat het enige is dat we van ze weten is het wel zeer de vraag of en zo ja hoe het Multiversum op hun dood gaat reageren.

Quote:
14 uren geleden
Ik denk dat na Bolas’ dood het balans echt verstoord word, zo van shit Ugin had toch gelijk en uit de chaos een monster komt dat zo puur slecht en sterk is dat het heel Ravnica wiped


Het zou niet de eerste keer zijn dat er op Ravnica vergeten machten opdoken, maar nogmaals: dit is Magic, niet Night Watch. Dit Multiversum maalt niet om de balans tussen goed en kwaad. Als Bolas sterft, dan is ie dood en dat is het. Ook zal Wizards niet zomaar een Hour of Devastation doen op Ravnica; de plane is razend populair en biedt onzettend veel story hooks voor latere sets.

Mijn idee is dat Bolas gaat sterven en, gezien de grootse opzet van het komende gevecht, waarschijnlijk 1 of 2 van de "goeien" mee zal nemen in zijn graf. Niet dat ik geloof dat zijn dood op wat voor manier dan ook permanent zal zijn - Bolas heeft er nogal een handje van om terug te keren uit de dood - maar voorlopig zullen de Bolas verhaallijnen wel even klaar zijn. Da's mooi, want dan kunnen Ob Nixilis, Garruk, Liliana's Onakke Spirits en/of New Phyrexia weer eens in de spotlight komen. En ergens hoop ik het ook, want ik ben stiekem ook wel benieuwd wat er met Tezzeret gebeurt als ie voor het eerst in zijn leven niet meer door iets of iemand wordt onderdrukt

Tot zover mijn verhaallijn speculatie: ik ben eigenlijk veel meer benieuwd hoe Wizards dit gevecht gaat uitbeelden zonder dat de set in een compleet onspeelbaar planeswalker fiesta uitmondt
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Heeft Racnica een maan? Dan zie ik wel een oplossing.

leuk bedacht alleen jammer dat tamiyo en nissa niet (meer) tegen bolas vechten. plus had best wel lame geweest als ze hetzelfde trukje weer doen
BluezamX
5 jaren geleden
Bolas weet dat de Gatewatch komt, en rekent daarop voor zijn diabolische plannen (wat de Gatewatch dus niet weet).

{predictions incoming}
Ik denk dat Vraska inderdaad de turning point is, als de Gatewatch bijna dood is pulled Jace z'n trucje, Vraska wordt weer good, doodt Bolas, Bolas dood hem, en Liliana sterft ook. Uiteindelijk worden Bolas en Liliana in 2022 weer geresurrect en is de zwartste planeswalker nog iets zwarter als zombie.
Slagbroder
5 jaren geleden
Volgens mij is Vraska inderdaad de spilfiguur en zal zij Bolas "doden". Hierdoor vervalt het pact dat Liliana had met hem en is ze terug vrij om zich bij de Gatewatch te voegen.

Ik verwacht dat Gideon zal sterven in het gevecht tegen Bolas (als we de voorspelling in Amonkhet-block mogen geloven).

Toch zal Bolas een plan achter de hand hebben en vroeg of laat opnieuw opduiken.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Mijn gok: ik denk dat Bolas erop rekent dat de Gatewatch hem zal doden. Zie wat er met Xenagos gebeurde, die werd van Planeswalker naar God gebombardeerd tijdens een enorme strijd. Alhoewel de omstandigheden op zijn best schimmig te noemen zijn rondom hoe dit gebeurde is mijn vijftig cent dat het groot aantal doden dat daarbij gepaard ging en de bemoeienis van de Planeswalkers hem voldoende energie gaven om zich van zijn sterfelijke lichaam te ontdoen en tot de Goden toe te treden. Ik denk dat Bolas ook zoiets wilt bereiken door zichzelf te overloaden met Planeswalker energie en levens op te offeren in de enorme strijd die op Ravnica gaat plaatsvinden en zo een Planeswalker God wilt worden.

En dan komt Elspeth langs als Returned samen met Godsend, heeft zoiets van "... not again" en nekt Bolas. Waarop de rest van de Gatewatch met open mond toekijkt en zij zoiets heeft van "What? What's the fuss? Ego centric Dragongod meets Sword. Dragon dies. You happy now?"

En Gideon sterft dan van schaamte of zo. Waarna Lily hem reanimate als Zombie.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Krabbel
5 jaren geleden
Quote:
36 minuten geleden
En dan komt Elspeth langs als Returned samen met Godsend, heeft zoiets van "... not again" en nekt Bolas. Waarop de rest van de Gatewatch met open mond toekijkt en zij zoiets heeft van "What? What's the fuss? Ego centric Dragongod meets Sword. Dragon dies. You happy now?"

En Gideon sterft dan van schaamte of zo. Waarna Lily hem reanimate als Zombie.


10/10 would watch
Eclavyrr
5 jaren geleden
Dat laatste is natuurlijk onzin, maar het eerste deel lijkt me vrij plausibel dat dit een deel van Bolas' plan is.
koffiemelk
5 jaren geleden
Quote:
4 dagen geleden
... En dan komt Elspeth langs als Returned samen met Godsend, heeft zoiets van "... not again" en nekt Bolas. Waarop de rest van de Gatewatch met open mond toekijkt en zij zoiets heeft van "What? What's the fuss? Ego centric Dragongod meets Sword. Dragon dies. You happy now?"...


Hoewel dit mij ook super gaaf lijkt, en net als Krabbel dit 10/10 "would watch". Maar dit doet mij denken aan een afbeelding van een paar maanden geleden, waarop een hele rits PW's geleaked waren. Waarop onder andere Elspeth op te zien was in combinatie met de iconische maskers van de Theros-set ook in de artwork. Zou dit wellicht toch niet zo uit de lucht gegrepen zijn?
Eclavyrr
5 jaren geleden
Dat waren de arts voor de Mythic Editions waar die planeswalkers met de desbtreffende arts op te vinden zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top