Adventure kaart Showcase versie

JigglyChamp
1 maand geleden
Laatst kreeg ik een Showcase versie van de Realm-cloaked Giant in throne of eldraine Realm-Cloaked Giant

Als sorcery kan hij ervoor zorgen dat alle creatures uitgeschakeld worden.

Wat ik afvraag is dat er op de reguliere versie van de realm cloaked giant Realm-Cloaked Giant staat nog een extra toevoeging bij de sorcery spell over hoe de kaart terug gehaald mag worden na de exile. Geld dit ook voor de showcase versie?
Thanks alvast!
Saint
1 maand geleden
Ja, het is gewoon dezelfde kaart.
BluezamX
1 maand geleden
Ik denk dat ze de Reminder Text (schuin gedrukte tekst om je regels uit te leggen) er af hebben gelaten om de kaart mooier te maken
DaanJamo
1 maand geleden
Quote:
8 minuten geleden
Ik denk dat ze de Reminder Text (schuin gedrukte tekst om je regels uit te leggen) er af hebben gelaten om de kaart mooier te maken
gelukkig is adventure niet zo'n heel ingewikkelde mechanic om te begrijpen, hoewel ik niet snap waarom ze de creature in exile stopte en niet in een aparte "on an adventure" zone, aangezien je creatures met een adventure alleen uit exile mag spelen als ze daar door een adventure zijn gekomen...
 bijgewerkt door DaanJamo 1 maand geleden
Jeff
1 maand geleden
Quote:
19 uren geleden
gelukkig is adventure niet zo'n heel ingewikkelde mechanic om te begrijpen, hoewel ik niet snap waarom ze de creature in exile stopte en niet in een aparte "on an adventure" zone, aangezien je creatures met een adventure alleen uit exile mag spelen als ze daar door een adventure zijn gekomen...


Dit hebben ze gedaan om niet maar oneindig veel nieuwe zones te maken. En omdat er nu interactie mogelijk is met bijvoorbeeld Wasteland Strangler.
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
19 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ik denk dat ze de Reminder Text (schuin gedrukte tekst om je regels uit te leggen) er af hebben gelaten om de kaart mooier te maken
gelukkig is adventure niet zo'n heel ingewikkelde mechanic om te begrijpen, hoewel ik niet snap waarom ze de creature in exile stopte en niet in een aparte "on an adventure" zone, aangezien je creatures met een adventure alleen uit exile mag spelen als ze daar door een adventure zijn gekomen...


Dat ben ik niet geheel met je eens, Adventure is regeltechnisch en vooral omtrent interacties met andere kaarten naar mijn mening vrij onoverzichtelijk (Je kan Creatures met Adventure uit je graveyard casten door de Creatures Flashback te geven, bijvoorbeeld) . Maar ach, zolang je in Standard blijft en in het nieuwe Zendikar niet weer Eldrazi terugkomen zal dat wel meevallen.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Een nieuwe zone in het spel introduceren heeft een veel grotere impact dan de kaart gewoon in exile te laten gaan. Plus, dat gebeurt nu al met zoveel mechanics. Suspend, Ghostway, Misthollow Griffin, Act on Impulse om er maar een paar te noemen leggen tijdelijk kaarten in exile met hun eigen regels erbij. Adventure is er daar ook gewoon eentje van.

Maar hoe dan ook, om op de originele vraag terug te komen: reminder tekst (de schuine tekst tussen haakjes) heeft geen invloed op hoe de kaart werkt. En los daarvan: alle versies van kaarten met dezelfde naam werken exact hetzelfde. Zo zit Magic in elkaar. Er is een officiele tekst van elke kaart (de Oracle tekst), en alle versies van die kaart werken op die manier, wat er ook op de kaart staat.
AncientOne
1 maand geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
23 uren geleden
Quote:
23 uren geleden
Ik denk dat ze de Reminder Text (schuin gedrukte tekst om je regels uit te leggen) er af hebben gelaten om de kaart mooier te maken
gelukkig is adventure niet zo'n heel ingewikkelde mechanic om te begrijpen, hoewel ik niet snap waarom ze de creature in exile stopte en niet in een aparte "on an adventure" zone, aangezien je creatures met een adventure alleen uit exile mag spelen als ze daar door een adventure zijn gekomen...


Dat ben ik niet geheel met je eens, Adventure is regeltechnisch en vooral omtrent interacties met andere kaarten naar mijn mening vrij onoverzichtelijk (Je kan Creatures met Adventure uit je graveyard casten door de Creatures Flashback te geven, bijvoorbeeld) . Maar ach, zolang je in Standard blijft en in het nieuwe Zendikar niet weer Eldrazi terugkomen zal dat wel meevallen.


Zodra je inderdaad buiten Limited en Standard met Adventure-kaarten werkt (m.n. EDH & Legacy), blijken Adventure-kaarten inderdaad juist razend ingewikkeld!
Zo mag je met Kess, Dissident Mage bv. WEL een Adventure-kaart als instant of sorcery spelen, terwijl juist zo'n Adventure-kaart OVERAL, behalve op de stack, een creature-kaart is, dus óók in de Graveyard.
Dat betekent dat je dus met Kess eerst een illegale actie uitvoert (je legt immers een creature-kaart vanuit de graveyard op de stack, terwijl dat van Kess niet mag!), maar tegen de tijd dat de Magic-regels checken of dat wat je doet legaal is, is die Adventure-kaart op de stack is gewijzigd van creature naar sorcery of instant, en dat mocht WEL van Kess.
Judge Dustin de Leeuw had hierover op de prerelease nog een aantal op het eerste gezicht onlogische interacties uitgelegd.
 bijgewerkt door AncientOne 1 maand geleden
Dordledum
5 dagen geleden
Hebben we al een adventure helpdesk pagina voor deze gevallen? Ik vroeg me af of Kykar, Wind's Fury's triggered abilitiy nu wel of niet afgaat bij het casten van de adventure-kaart als instant of sorcery. Mijn gut-feeling zegt van wel, maar die had het op de prerelease quiz ook fout.
Thedouwegames
5 dagen geleden
Ja, Kykar gaat af, want die ziet gewoon een sorcery op de stack.
MagnusMagicus
5 dagen geleden
Oeps, nee die heb ik nog niet gemaakt. Te druk bezig met de babykamer . Thedouwegames heeft het goed, je cast een sorcery of instant dan, dus Kykar triggert.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top