Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

At the beginning of your upkeep

vanmaanen
4 jaren geleden
Als ik 2 (of meer) permanents hebben met een 'at the beginning of your upkeep' effect, mag ik de volgorde dan zelf kiezen waarop ze afgaan?

Concreet voorbeeld van een deckje dat ik speel, hierin zitten zowel Bloodhall Ooze als Bitterblossom en Master of the Wild Hunt & Tendershoot Dryad.

Daarin maakt de volgorde uit; als ik bijv. een green permanent heb dan triggert de bloodhall Ooze, etc.
AncientOne
4 jaren geleden
Bloodhall Ooze heeft een zgn. 'intervening if', die mede wordt gecheckt of die ability überhaupt triggert. Als je dus 'at the beginning of your upkeep' géén zwarte permanent hebt, triggert die 1e ability niet. (en zonder groene permanent triggert die 2e ability niet).

ALS 1 of beide abilities wel triggeren, dat wordt bij resolution van die trigger nogmaals gecheckt of aan de voorwaarde(n) is voldaan, alleen als je dan nog steeds een zwarte resp. groene permanent hebt, gaat het effect af.

De overige 3 kaarten triggeren altijd 'at the beginning of your upkeep', en daarvan mag JIJ bepalen in welke volgorde die triggers op de stack gaan. Ze resolven dan in omgekeerde volgorde.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
AncientOne heeft het helemaal correct.

Dus stel je had Bloodhall Ooze en Cellar Door liggen, en je upkeep begint. Dan triggert de Ooze helemaal niet en krijgt hij geen +1/+1 counter, ook niet als je nog snel een Zombie token wil maken. Maar als je een Bitterblossom hebt liggen, dan triggert de Ooze wel (want de Blossom is zwart), maar dat is dan weer niet afhankelijk van het feit dat er een Faerie Rogue token komt .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top