Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Attack!

Magicfreak
5 jaren geleden
Mijn tegenstander heeft een tapped Mirri, Weatherlight Duelist liggen.
Ik ga naar combat en val aan met Najeela, the Blade-Blossom.
Ik zou nu eigenlijk één Warrior token taped and attacking krijgen, maar mirri zegt dat ik maar met één creature mag aanvallen.
WAT NU??!!!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Volgens mij werkt het zo je gaat naar declare attacker step, je declaredNajeela, the Blade-Blossom als attacker, Mirri, Weatherlight Duelist checkt of er meer attackers gedeclared zijn,
In dit geval niet, dan komt pas de trigger "attacks" en wordt pas de token gecreëerd en valt deze ook aan

er wordt niet nog een keer gecheckt of er meer attackers zijn
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat is correct! Mirri checkt in de declare attackers step hoeveel creatures er als attackers declared worden. Niet meer, niet minder.

Op dat moment is er 1 attacking creature: Najeela. Dus vindt Mirri het goed. Dat er ondertussen een trigger op de stack ligt die attacking creature gaat genereren, dat boeit niet en die creatures vallen gewoon aan.

Dit is hetzelfde als met bv. Propaganda of Windborn Muse. Je betaalt dan voor Najeela, en de tokens worden nooit declared als attacker, dus daar hoef je ook niet voor te betalen.
Magicfreak
5 jaren geleden
Thanks voor het snelle antwoord!
Ik had het dus verkeerd gedaan. De token hadden we wel tapped op het battlefield laten komen, maar niet laten aanvallen...
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Van fouten leer je
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top