Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Bazaar Commander: wanneer geldt "-8: Gebruik een oneindige c

Veekeren
5 jaren geleden
Hi! We willen in mijn playgroup misschien eens de Bazaar regels toepassen zoals ik ze vind op bijvoorbeeld deze link.

Wellicht zijn de regels al ergens anders met meer detail omschreven, maar ik weet niet hoe ik het kan vinden. Mijn vraag is namelijk: wanneer wordt deze infinite regel toegepast? Het is met name lastig in het geval de oneindige combo een combo is met permanents die uit liggen. Wordt het dan bestraft:

- direct als er een oneindige combo uit ligt, maar niet gebruikt wordt
- als er een oneindige combo uit ligt, vanaf het moment dat het een keer gebruikt wordt (dus ook als je hem 1x gebruikt)
- als er een oneindige combo uit ligt en deze oneindig gebruikt wordt?

Een andere speler uit mijn groep kwam met een oneindige combo met Animar, Soul of Elements, waarbij het voorkomt dat de eerste keer dat de combo gespeeld wordt er nog betaald moet worden, daarna , en vervolgens met echt oneindig gaat. In het geval dat je in de eerste beurt kan betalen is het NOG niet oneindig. Vanaf wanneer is het dat wél?

Thanks guys, en als ik een verborgen search functie gemist heb laat het me weten

 bijgewerkt door Veekeren 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Combo regel laat ik even aan de Bazaar maar op https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/helpdesk staat een zoek functie over de site heen en helpdesk

helemaal naar boven scrollen dan staat er rechts boven de winkelwagen Magic Helpdesk

Daar vond ik met zoeken op oneindige nog deze pagina https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/magic-strategieen-en-combos/vragen-over-woensdag-avond-commander-nights/10182?page=1#post149532
Veekeren
5 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden

helemaal naar boven scrollen dan staat er rechts boven de winkelwagen Magic Helpdesk



Is bij mij niet te zien, misschien ligt het aan mijn beeldschermgrootte. Maar desalniettemin bedankt, want nu weet ik het wel te vinden!

De link naar het topic dat je deelde gaat inderdaad wel over ongeveer hetzelfde. Conclusie is wel een beetje dat het een lastig verhaal blijft
BluezamX
5 jaren geleden
Meestal wordt een combo als oneindig gezien als deze de boardstate niet veranderd na een iteratie.

Hier worden dingen als Equip effecten niet bij meegerekend, of andere effecten die mogelijk geen resources kosten.

Wat wel mag is een combo die oneindig tokens maakt bijvoorbeeld 10.000 keer activeren, zodat je 10.000 tokens maakt.

Wat niet mag is 2 keer of vaker je library schudden tot kaart X bovenop ligt. Want dat verandert niks, terwijl je het zelf wel geheel uitspeelt.

De meeste van deze effecten zijn naar mijn mening wat ambigueus. Leg de combo aan je speelgroep voor, en bespreek met hen of die is toegestaan als je het niet zeker weet.
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
2 uren geleden

helemaal naar boven scrollen dan staat er rechts boven de winkelwagen Magic Helpdesk



Is bij mij niet te zien, misschien ligt het aan mijn beeldschermgrootte. Maar desalniettemin bedankt, want nu weet ik het wel te vinden!

De link naar het topic dat je deelde gaat inderdaad wel over ongeveer hetzelfde. Conclusie is wel een beetje dat het een lastig verhaal blijft

Is inderdaad niet te zien als scherm te smal is, maar helemaal onderaan in de blauwe balk staat hij ook
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
De meeste van deze effecten zijn naar mijn mening wat ambigueus. Leg de combo aan je speelgroep voor, en bespreek met hen of die is toegestaan als je het niet zeker weet.


De vraag gaat hier specifiek over wat de regels zijn bij Bazaar of Magic Commander events, niet over of een speelgroep iets wel of niet 'toestaat'.
Jeff
5 jaren geleden


Ik heb even navraag gedaan bij Ralf en wil naar de hierboven gelinkte post refereren en dan specifiek:

Quote:
4 maanden geleden
Die gevallen kunnen we niet allemaal vastleggen of omschrijven, en daarom hebben we judges bij Commmander events om daarover te oordelen. Dit is niet altijd even gemakkelijk om te doen, maar gelukkig hebben we een filosofie bij Commander die de judges daarbij helpt: Commander spelen moet leuk zijn!

De strafpunten voor oneindige combo's zijn ook met die gedachte in het achterhoofd bedacht. Als je tegenstander een oneindige combo activeert en je daardoor 30 minuten naar je tegenstander mag kijken terwijl hij/zij afgaat, dan draagt dat niet bij aan dit doel.

Ik hoop dat hiermee wat extra duidelijkheid is gegeven over oneindige combo's. Mochten er nog vragen zijn, dan zal ik die graag beantwoorden.

JEV
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Hi! We willen in mijn playgroup misschien eens de Bazaar regels toepassen zoals ik ze vind op bijvoorbeeld deze link.

Wellicht zijn de regels al ergens anders met meer detail omschreven, maar ik weet niet hoe ik het kan vinden. Mijn vraag is namelijk: wanneer wordt deze infinite regel toegepast? Het is met name lastig in het geval de oneindige combo een combo is met permanents die uit liggen. Wordt het dan bestraft:

- direct als er een oneindige combo uit ligt, maar niet gebruikt wordt
- als er een oneindige combo uit ligt, vanaf het moment dat het een keer gebruikt wordt (dus ook als je hem 1x gebruikt)
- als er een oneindige combo uit ligt en deze oneindig gebruikt wordt?

Een andere speler uit mijn groep kwam met een oneindige combo met Animar, Soul of Elements, waarbij het voorkomt dat de eerste keer dat de combo gespeeld wordt er nog betaald moet worden, daarna , en vervolgens met echt oneindig gaat. In het geval dat je in de eerste beurt kan betalen is het NOG niet oneindig. Vanaf wanneer is het dat wél?

Thanks guys, en als ik een verborgen search functie gemist heb laat het me weten



Tja, Animar heeft zeker met bepaalde kleurloze creatures de neiging om al met weinig kaarten infinite te gaan, zelfs als je het deck niet bewust zo gemaakt hebt.

Officieel krijg je geen strafpunten als je de combo wel kán gebruiken maar dit niet doet, dus ik zou vooral duidelijk maken wanneer iets een infinite combo is, zodat mensen kunnen kiezen. Bespreek vooral vooraf of je daar als groep strafpunten op wil zetten. Je kan zelfs zeggen 'we maken voor deze combo (voorlopig) een uitzondering, zodat jij gewoon je deck niet helemaal aan hoeft te gaan passen'.

Ben wel benieuwd om welke specifieke kaarten en combinaties het nu gaat. Cloudstone Curio en Palinchron bijvoorbeeld geven in Animar, Soul of Elements al vrij snel inifinite ETB's of mana.
Veekeren
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Officieel krijg je geen strafpunten als je de combo wel kán gebruiken maar dit niet doet, dus ik zou vooral duidelijk maken wanneer iets een infinite combo is, zodat mensen kunnen kiezen.


Maar dit houdt dus in dat je de combo dus helemaal NIET speelt. Dus ook niet bijvoorbeeld 1 keer in je eigen beurt of zo.

Quote:
1 dag geleden
Ben wel benieuwd om welke specifieke kaarten en combinaties het nu gaat. Cloudstone Curio en Palinchron bijvoorbeeld geven in Animar, Soul of Elements al vrij snel inifinite ETB's of mana.


Was een combo met Cloudstone Curio inderdaad.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post Veekeren 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Veekeren 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top