Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Bizarre hypothetische vraag :)

RFS-81
4 jaren geleden
Vandaag wilde mijn tegenstander One with the Stars op mijn Planeswalker spelen. We hadden het pas enkele ronden later gemerkt dat het niet kan. Ik heb de loyalty abilities van mijn Planeswalker niet gebruikt, maar nu vraag ik mij af: Als One with the Stars op Planeswalkers werkde, zou ik dan zijn loyalty abilities kunnen gebruiken terwijl hij geen Planeswalker, maar een Enchantment is?

En zijn er uberhaupt Aura's die een Planeswalker kunnen targeten?

 bijgewerkt door RFS-81 4 jaren geleden
nederland439
4 jaren geleden
Kaya's Ghostform kun je op een planeswalker spelen.

Denk dat het heel ingewikkeld is om een aura als One with the Stars voor Planeswalkers te maken. Ability van creatures kun je nog steeds gebruiken bij One with the Stars maar het creature verliest dan zijn power en toughness. Maar wat moet een Planeswalker verliezen? Loyalty? Als je nog steeds de abilities mag gebruiken heeft het enchantment weinig nut omdat Planeswalker sowieso om de abilities draaien.
Blasty
4 jaren geleden
Zoals ook bij het kaart commentaar van One with the Stars staat, de abilities blijven behouden, het maakt voor de abilities op een kaart niet uit wat het type van de kaart is, tenzij de ability ernaar refereert (of afhankelijk is van de power/tougness waarde zoals Grenzo, Dungeon Warden).
Je kunt dus abilities blijven gebruiken. Stel One with the Stars heeft Flash van Vedalken Orrery en ligt op Gideon Blackblade omdat die een creature is in zijn controller's beurt, dan is het enkel nog een enchantment met loyalty counters erop, en de + en - abilities. Die mogen gebruikt worden. Als hij die loyalty counters allemaal verliest door de -6 bijvoorbeeld, gaat hij niet dood omdat het geen planeswalker is. Hij is volgens mij nog wel Legendary.


Er zijn natuurlijk aura's voor planeswalkers zoals aura's met Enchant Permanent en bijvoorbeeld Imprisoned in the Moon, Kaya's Ghostform.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Enchanted Evening is de kaart voor al uw One with the Stars-wensen
RFS-81
4 jaren geleden
Bedankt voor de uitleg! En ik wist niet dat je voor Theros al Enchantment Creatures kon maken
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Alleen Planeswalkers hebben loyalty abilities, maar een kaart hoeft geen planeswalker te zijn om een loyalty ability te mogen gebruiken. Dus als je (bv. samen met Enchanted Evening een planeswalker enchant met One with the Stars, dan heb je een Enchantment met loyalty abilities waarvan je er 1 mag activeren in je eigen beurt .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top