Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Bounce (help)

piano
1 jaar geleden
Hoi,

Daar ben ik weer met wat vragen die ik niet gemakkelijk kan vinden...
(Het zou voor gebruikers wel handig zijn als dit forum een zoek functie krijgt.)



Hoe zit het precies met de trigger/priority van bounce (of een ander Enters-the-battlefield-effect)
"When it comes into play..."
Komt de permanent eerst in play en dan... of is het eigenlijk, in het geval van bounce, een voorwaarde om in play te komen?

Kan Sawtooth Loon zichzelf bouncen om kaarten te pakken? En zo ja, zit op dat moment Sawtooth Loon weer in je hand dat je hem kan discarden?
Stel mijn tegenstander speelt Sawtooth Loon, en ik speel in reactie een Repulse op het enige beest, (Honorable Scout), wat hij op tafel heeft liggen? Wat gebeurt er dan?
- Repulse fizzled, want Sawtooth bounce krijgt priority?
- Resolved de "bounce" van Sawtooth Loon omdat de target weg is?
- Bounced hij zichzelf omdat er geen (ander) target is?
- Sawtooth Loon kon niet gecast worden en blijft in de hand?


Heeft een permanent die uit een graveyard of exile komt summoning sickness en triggert een enters-the-battlefield-effect?
axlar
1 jaar geleden
Quote:
Stel mijn tegenstander speelt Sawtooth Loon, en ik speel in reactie een Repulse op het enige beest, (Honorable Scout), wat hij op tafel heeft liggen? Wat gebeurt er dan?
- Repulse fizzled, want Sawtooth bounce krijgt priority?
- Resolved de "bounce" van Sawtooth Loon omdat de target weg is?
- Bounced hij zichzelf omdat er geen (ander) target is?
- Sawtooth Loon kon niet gecast worden en blijft in de hand?

1. Sawtooth Loon wordt gecast en komt op de stack
2. jij cast een repulse met als target het andere creature, deze spell komt op de stack
3. de repulse resolves en het andere creature wordt gebounced.
4. de Sawtooth Loon resolved en er komen twee triggers op de stack:
- return target creature you own to hand
- draw two cards and put 2 cards from hand on bottom of library
5 deze triggers resolven, waardoor de Loon terug op hand gaat
6 je tegenstander stopt 2 kaarten uit zn hand onderop zijn library (indien hij incl de Loon maar twee kaaten heeft, zal de Loon een van de kaarten zijn om onderop de library te plaatsen)

PS het kan zijn dat de twee triggers van de Loon in omgekeerde volgorde van de stack komen. Dat durf ik nu niet met zekerheid te zeggen. Iemand?
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Quote:
Heeft een permanent die uit een graveyard of exile komt summoning sickness en triggert een enters-the-battlefield-effect?
1. Creatures die op de battlefield komen hebben summoning sickness tot je volgende beurt.
2. enter the battlefield triggers gaan gewoon af wanneer een creature the battlefield entert.
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Quote:
(Het zou voor gebruikers wel handig zijn als dit forum een zoek functie krijgt.)
Je kan over alle abilities en keywords veel terugvinden via de Magic Helpdesk op deze site, al zit die link wel wat verstopt in de footer van de site: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/helpdesk
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Blasty
1 jaar geleden
Hoi Piano,

Meestal zal een creature die iets bounced een Target vereisen, zoals Man-o'-War.
Als je goed leest, zie je dat Sawtooth Loon een uitzondering daarop is, die vereist geen target.
De Loon zit in een groepje creatures in met dezelfde ability, zoals Shivan Wurm, Cavern Harpy, Steel Leaf Paladin en veel meer.
Zodra ze op de battlefield komen, gaat de ETB ability op de Stack, maar je hoeft (in tegenstelling tot de ability van Man-O-War) nog geen keuze te maken!
Als niemand reageert op de ETB van de Loon, dan kun je de ETB "bounce"ability afhandelen (resolved) en je bounced een blauw of wit beest.
Als iemand wel reageert (met een Terror op de Honorable Scout bijvoorbeeld) dan blijft alleen de Loon over om te bouncen.
Jij zou daarop kunnen reageren met een Chaoslace op je eigen Loon, dan zou de bounce ability niks doen.

Check de volgende helpdesk pagina's even: Stack, Priority, en Target.
En onthoud: Als het woordje Target niet genoemd wordt, dan hoef je dus niks te kiezen totdat het resolved.
(een ander veel gemaakte fout is bij Clone creatures, je kiest pas als hij op tafel komt, en hoeft daarvóór niks te benoemen).
 bijgewerkt door Blasty 1 jaar geleden
Blasty
1 jaar geleden
Quote:
21 uren geleden
PS het kan zijn dat de twee triggers van de Loon in omgekeerde volgorde van de stack komen. Dat durf ik nu niet met zekerheid te zeggen. Iemand?


Als meerdere triggers tegelijk af gaan, en jij bent de controller van die triggers, mag je zelf de volgorde bepalen.
Als je niet de enige bent wiens kaarten triggeren op de ETB (bijvoorbeeld je tegenstander heeft drie Suture Priests) dan worden eerst de triggers van de actieve speler op de stack gedaan in volgorde naar diens keuze, en daarna de niet actieve spelers, in volgorde van spelen. Dit betekent dat de triggers van de laatste niet actieve speler het eerste afgehandeld zullen worden (zie Stack)
 bijgewerkt door Blasty 1 jaar geleden
piano
1 jaar geleden
Bedankt voor de reacties weer!

Uit jullie reacties kan ik concluderen dat Sawtooth Loon inderdaad zichzelf kan bouncen en dan zit Sawtooth Loon zogezegd ook weer in je hand als je de 2de trigger uitvoert. Correct?
Blasty
1 jaar geleden
Correct!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Blasty 1 jaar geleden
  • Gemaakt door piano 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top